LIDERATGE Objectius: 1.- Diferenciar DIRECCIÓ i LIDERATGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL
Advertisements

Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries El pacient té la paraula.
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Tema 3 CULTURA i CLIMA LABORAL. T3. CULTURA I CLIMA LABORAL Objectius : Diferenciar entre clima i cultura Conèixer causes o factors que impulsen el clima.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Diabetis La diabetes es una enfermedad en la que los niveles de glucosa (azúcar) de la sangre están muy altos. La glucosa proviene de los alimentos que.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
Les entrevistes: Segona part
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Societats Capitalistes:
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
I transforma un llibre en un nou lector
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
CALES DE L’ESCALA.
Les formigues.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Guillermo Martí Nomdedeu
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
La cançó de les persones
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
5. El problema de la moral: eudemonisme
COMBINACIÓ DE PRONOMS FEBLES
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
La vida és un do de Déu i un servei als altres
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Ciència, tècnica i societat
4. El problema de la moral: eudemonisme
1. Aristòtil 1.5 El problema de la moral: l’eudemonisme
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
XIII a Setmana de la solidaritat
DONA II DE KOONING.
Les taules de multiplicar
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
MÀGIA POTÀGIA.
L’organització del temps
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
· Tema seleccionat: Compartir.
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Organització i creixement
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
La vulneració dels drets socials
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Què puc conèixer (2na part)
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Vincent Van Gogh.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transició de diapositives manual
Transcripción de la presentación:

LIDERATGE Objectius: 1.- Diferenciar DIRECCIÓ i LIDERATGE 2.- Conèixer diferents estils de direcció 3.- Conèixer diferents teories de lideratge 4.- Cas pràctic Lectures: La Paradoja Articles de Lideratge Bibliografia: Recursos Humanos en Empresas de Turismo y Hostelería. Alberto Jorge Acosta, Nuria Fernández y Marta Mollón.Ed. Prentice Hall, 2002. Cap. 13

LIDERATGE Direcció: Dirigir, prendre decisions,... PODER Lideratge: Influir en el comportament de les persones amb el fi d’aconseguir uns objectius. AUTORITAT

LIDERATGE Estils de DIRECCIÓ: Autocràtic Democràtic Laissez-faire Paternalista

LIDERATGE Tª de McGregor X/Y: L’ us excessiu del poder com a medi de control, estimula la resistència, provoca una disminució del rendiment, provoca indiferència, etc... X: Els treballadors ha de ser obligats a treballar i a ser controlats Tenen poca creativitat No desitgen treballar Prefereixen ser dirigits i no volen assumir responsabilitats ... Y: Tenen iniciativa Són autònoms Es cansen de la monotonia laboral Són creatius ....

LIDERATGE Característiques del LÍDER: Influir de forma positiva Model de referència No pot fer el mal ni manipula negativament Compromès amb els interessos del grup Fa que les coses millorin, canviïn, fa que es facin les coses Té el reconeixement del grup El grup li dóna l’ autoritat moral Líder = jefe (autoritat moral+poder): lideratge formal Líder no jefe (autoritat moral): lideratge informal Jefe no líder (poder)

LIDERATGE Forma de dirigir, animar, recolzar a un grup de persones... Coneixements tècnics + capacitat de liderar-dirigir Punts claus per a un bon lideratge: 1.- El repte d’ assolir metes (el desig) 2.- Saber-se liderar (conèixer-se a un mateix) 3.- Anàlisi de problemes i pressa decisions 4.- Capacitat de comunicació

LIDERATGE Altres capacitats i habilitats complementàries: 1.- Creativitat 2.- Asertivitat 3.- Saber aprendre 4.- Autocontrol SABER ESTAR PROFESSIONAL I PERSONALMENT A L’ ENTORN ON VIVIM: SER PART DE LA SOCIETAT

LIDERATGE Líder No líder Ajuda als demés Presideix el desordre Pensa com fer el personal més eficient i com recompensar-lo Pensa amb la seva recompensa Escolta bé Parla bé Humil Arrogant Delega treballs importants Es reserva totes les decisions finals Transparència Secretisme

Teories de LIDERATGE Teoria dels trets: Identificació d’ una sèrie de trets de personalitat que caracteritzen als líders i no líders. El líder neix... Un patró determinat Teoria rebutjada per: 1.- No tots els possibles líders tenien tots els trets 2.- No considera els factors contextuals Teoria del comportament: Estudien el comportament real dels líders en el lloc de treball En funció del seu acompliment, detectaren dues dimensions de comportament: Orientació cap a les persones: satisfer necessitats, afavoreixen la comunicació, responsabilitat,.. Orientació a la producció: bon acompliment amb les tasques centrant-se en els aspectes tècnics. Els treballadors només són un mitjà.

LIDERATGE Conclusió: Líders orientats a les persones provocaven un increment de productivitat, motivació i satisfacció. Líders orientats a la producció provocaven menys productivitat i una certa insatisfacció.

LIDERATGE Teoria de contingència: No hi ha una única forma de liderar. Existeixen tot un conjunt de factors que determinen quina és la més adequada. Identifiquen factors contextuals, diferents estils i cerquen relacions entre factors i estils.

LIDERATGE Teoria del lideratge situacional (Hersey-Blanchard). L’ estil de lideratge dependrà de la maduresa dels seguidors i aquests acceptaran o rebutjaran el líder. Maduresa: habilitat i disposició per de les persones per responsabilitzar-se i dirigir la seva conducta. Maduresa en el lloc de treball: capacitat d’ habilitats, coneixements i experiència del treballador per desenvolupar les tasques. Maduresa psicològica: la voluntat i motivació a l’ hora de fer el treball.

LIDERATGE 4 tipus de maduresa: M1: els treballadors NO TENEN capacitat i voluntat per portar a terme qualsevol activitat. No tenen confiança en si mateixos M2: No tenen capacitat per fer una activitat per mancances de...però TENEN VOLUNTAT per fer-ho. M3: Estan capacitats però no només volen ser dirigits pel cap. M4: Són capaços i tenen voluntat per fer el que el cap els hi indiqui.

LIDERATGE Utilitzen dues dimensions del lideratge : orientat a l’activitat orientat a les relacions Combinen les dimensions definint 4 estils de Lideratge: Comunicador: comunica en una sola direcció Venedor: dirigeix però fomenta la participació Participatiu: la presa de decisions és conjunta Delegat: recolza als seus treballadors, ells prenen la majoria de decisions

LIDERATGE ELS LÍDERS VAN MODIFICANT EL SEU ESTIL, SEGONS S’ INCREMENTA LA MADURESA DEL TREBALLADOR