PROTOCOL DE CRITERIS PER A LA REALITZACIÓ DE CONTROLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
Modificacions de la Llei 20/2009. (PCAA)
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Tema 4: L’inici del cicle comptable
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Fitxa cas.
LGAI TECHNOLOGICAL CENTER S.A.
Avantatges competitives
Diputació de Barcelona
Proposta al RD 1000/2010 Què ens diu aquest R.D. 1000/2010?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Mòdul d’Admissió i vacants
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
ACTIVITATS COMERCIALS
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
(publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009)
El Pla d’autropotecció
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2018
Validació de l’experiència professional
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Fitxa cas.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
La gestió per processos
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
Badalona, 1 de desembre de 2005
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Propostes de millora en el GIR
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2019
Verificació i control d’activitats comunicades
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Fitxa cas.
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
Transport Porta a Porta
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

PROTOCOL DE CRITERIS PER A LA REALITZACIÓ DE CONTROLS I CERTIFICACIONS AMBIENTALS Dolors Masoliver i Jordana Cap de l’Oficina d’Acreditació d’Entitats Col·laboradores Barcelona, 6 de novembre de 2015

Requeriment de controls / certificacions Llei 20/2009 de 4 de desembre, de prevenció i control d’activitats Activitats annex II: control ambiental. Inicial abans funcionament / periòdic (segons llicència o 6 anys) Activitats annex III (règim comunicació) Si necessitat de comprovar emissions al medi, han d’acompanyar a la comunicació certificació ambiental Seguiment pendent de desenvolupament // ordenances municipals (autocontrols per EC) Qui fa els controls i certificacions (art. 69 PCAA) EC, o Serveis tècnics municipals

Grup de treball Administració local / OA / EC Objectiu: elaborar documents de referència utilitzables en els diferents municipis de Catalunya que ho desitgin Documents consensuats amb Ajuntament de Barcelona, FMC, ACM, Entitat Metropolitana, Departament d’Agricultura, Diputació de Barcelona Documents públics accessibles a les pàgines web de: OA ACM Diputació Ajuntament de Barcelona Entitat Metropolitana Documents elaborats Protocol de criteris per a controls i certificacions Protocol aire Protocols granges (pendent de publicar) Actes de control Resta de criteris tècnics, són els de l’OA (Instruccions tècniques i preguntes freqüents.)

Document / protocol de criteris per a la realització dels controls ambientals integrats de les activitats incloses a l’annex II de la Llei 20/2009 i certificacions ambientals de les incloses a l’annex III Objecte: Establir la metodologia per dur a terme les actuacions de control fetes per les EC (annex II) En el supòsit que l’ajuntament no ho reguli a les seves ordenances, també serà aplicable als controls o certificacions de les activitats de l’annex III Document aplicable als municipis que ho determinin

El control ambiental Abast: global (tota l’activitat o la part executada) Qui: la mateixa entitat col·laboradora Quan: segons llicència o 6 anys Tipus: Inicial (durant el període de posada en marxa) Periòdic. Incorpora la comprovació de: Les modificacions no substancials amb efectes sobre les persones i el medi comunicades a l’ajuntament i que no han estat objecte d’un control previ Les modificacions no substancials sense efectes sobre el medi ni les persones Activitats EMAS Excepció controls periòdics art. 71 Llei 20/2009. Llevat dels controls específics (p.e. Emissions aire, que per normativa tenen règim específic) Els establiments han de facilitar informació a l’Administració. Document excempció de control periòdic (EC-PCAA o V-PCAA)

Objecte del control Totes les prescripcions i determinacions fixades a la llicència i altres requeriments legals aplicables: Emissions Producció i gestió de residus Producció i gestió de les aigües residuals Estalvi energètic, aigua i matèries primeres Autocontrols Immissió, si s’escau Garanties i pòlisses, si s’escau En els controls periòdics, les modificacions

Què inclou el control ambiental Contractació Planificació i comunicació de l’actuació de control Execució del control Documentació associada al control Finalització del control

Contractació El titular ha de contractar una entitat col·laboradora inscrita en el Registre d’ECMA L’EC ha de: Avaluar la seva capacitat per poder realitzar el control Elaborar l’oferta econòmica segons abast objecte del control i detallar les actuacions a realitzar, proves i durada prevista Garantir que el titular li proporciona la documentació necessària per realitzar-lo (projecte o altra documentació autoritzada per l’ajuntament, llicència, controls anteriors, ....) Signatura del contracte: Dades identificatives d’ambdues parts Normativa que regeix Classificació de l’activitat segons (LPCAA) Actuacions que cobreix el contracte Vigència Vies de resolució de conflictes (Decret 60/2015)

Planificació prèvia i comunicació del control L’EC designa el tècnic responsable que: Planifica, coordina i executa el control Emet acta i informe, si s’escau Es responsabilitza que les actuacions s’ajusten als procediments, criteris i requeriments de l’Administració competent Defineix els programes de mesuraments de forma coordinada amb els tècnics vectorials, si s’escau. Contrasta la informació amb l’ajuntament, si s’escau La planificació l’envia a l’establiment prèviament a l’inici del control Comunica l’actuació a l’OA i a l’administració competent (ajuntament)

Execució del control (1) Es duu a terme a les instal·lacions de l’activitat S’han de comprovar totes les prescripcions de la llicència i normativa ambiental aplicables, fer totes les determinacions i, si s’escau, correcció de les inconformitats. Les determinacions s’han de fer d’acord amb els mètodes establerts a la llicència i, en el seu defecte, segons criteris establerts a les IT de la Direcció General de Qualitat Ambiental Totes les actuacions de control les ha de fer la mateixa EC (excepte casos excepcionals que haurà de valorar l’OA)

Execució de control (2) Què: emissions que es requereixin de forma explícita a la llicència i que s’ha fixat un VLE Com: mètodes fixats a la llicència (diferents si aprovats per l’ajuntament) Els informes associats al mostreig i anàlisis o valoració tècnica, cal referenciar-los i adjuntar-los a l’acta final (o informe final) Es podran incorporar mostrejos duts a terme amb anterioritat al control (Pregunta més freqüent 24) Mesuraments vector aire, cal tenir en compte “Protocol per a l’actuació de les EC en la realització dels mesuraments d’emissió en activitats incloses en l’annex II i III de la Llei 20/2009”

Execució del control (3) Modificacions de l’activitat Si es detecten modificacions respecte el projecte autoritzat i/o la llicència: Modificacions no substancials sense efecte sobre les persones ni el medi ambient: Han de figurar a l’acta sense influència en el pronunciament Modificacions no substancials amb efecte, cal: Identificar la modificació Comprovar si ha estat comunicada a l’ajuntament: Si no comunica amb anterioritat a l’inici del control, s’ha de recollir com a “No conformitat”. Si abans de finalitzar el control l’ajuntament resol la modificació comunicada com a no substancial o transcorre 1 mes sense resposta, l’EC incorpora la seva comprovació en el control Modificació substancial: Si l’ajuntament resol com a canvi substancial L’EC continua el control i registra el fet en l’acta sense comprovar la modificació sempre que estigui clarament definida i no afecti a la globalitat de l’activitat L’EC no porta a terme el control si la modificació té afectació global sobre l’activitat Si és una modificació substancial, i han transcorreguts 6 mesos sense pronunciament per part de l’ajuntament, implica modificació aprovada per silenci positiu, en aquest cas l’EC comprovarà l’adequació de la modificació executada (només les activitats sense necessitat de procés d’avaluació d’impacte ambiental)

Documentació associada al control (igual que DEI) (1) En cada visita a l’establiment l’EC ha d’emetre un registre (dia, hora, assistents, condicions de funcionament, actuacions, documentació consultada, etc.) També registrar qualsevol fet que comporti no conformitat respecte llicència o requeriments legals I instarà al titular de l’activitat perquè adopti les mesures o accions de correcció

Documentació associada al control (2) No conformitats que no comporten risc imminent d’afecció per persones o medi: L’EC insta la correcció en termini breu abans de finalitzar el període de posada en marxa o finalització del control periòdic Excepcionalment, si el control contractat amb posterioritat a la data de presentació del control 60 dies per a aspectes documentals 90 dies per a altres tipus de correccions Un cop fetes les correccions, l’establiment contacta amb l’EC perquè comprovi les correccions En cas de no efectuades, l’EC emet acta final amb declaració desfavorable i informe justificatiu Si l’establiment no ha contactat amb l’EC per la nova visita, l’EC emet acta reflectint no conformitats i evidència del seu intent per contactar amb l’activitat En tots els casos, un cop exhaurit el termini de posada en marxa o de presentació del control periòdic, l’EC ha de presentar davant l’ajuntament l’acta de control i declaració final respecte el control. Si comporten risc imminent d’afecció, l’EC suspèn l’actuació de control i ho notifica a l’ajuntament adverteix als titulars emet acta desfavorable i informe justificatiu

Documentació associada al control (3) L’EC emet: Acta de control final, un cop es disposa de totes les analítiques i comprovacions (només pot ser favorable o desfavorable) L’acta s’ha d’ajustar a models estandaritzats (web) Descriu: no conformitats, modificacions, altres incidències Conté una declaració Favorable Desfavorable (no es garanteix que l’activitat i instal·lacions compleixen les prescripcions de la llicència. Incloent-hi si aplica les modificacions no substancials amb efecte sobre el medi o les persones sense risc imminent) Si hi ha modificacions, s’insta al titular perquè les comuniqui Desfavorable amb suspensió immediata de l’actuació de control (si risc imminent)

Finalització del control Un cop formalitzada l’acta de control l’EC deixa còpia signada al representant de l’establiment juntament amb els informes o documents relatius a la determinació de contaminants. Si la refusa es deixa constància a l’acta L’EC ha de presentar una còpia de l’acta i altres documents a l’Ajuntament en el termini màxim d’un mes des de la finalització del control L’EC ha de guardar còpia de tots els documents i registres associats al control (5 anys)

Formats Si l’ajuntament no estableix formats específics, l’EC utilitzarà els consensuats entre l’Administració local i l’OA. A la pàgina web de l’OA, de l’ACM i de la Diputació de Barcelona, es poden trobar els formats: OFICINA D’ACREDITACIÓ www.oficinaacreditacio.cat http://mediambient.gencat.cat/ca/05_ambits_dactuacio/empresa_i_produccio_sostenible/ prevencio_i_control_dactivitats/la_llei_de_prevencio_i_control_ambiental_dactivitats/ oficina_daec ACM http://www.acm.cat/serveisjuridics/seccio/medi-ambient DIPUTACIÓ DE BARCELONA http://www.diba.cat/web/hua/actuacions-ambientals

Avaluació de la documentació tècnica Certificacions tècniques de les activitats de l’annex III LPCAA cas annex III.2 de l’OMAIIA (Aj. de Barcelona) (1) Només per als ajuntaments que ho estableixin Avaluació de la documentació tècnica Contracte (igual que en el control) El titular envia 3 còpies del projecte a l’EC L’EC comprova la compatibilitat urbanística Si la compatibilitat és correcta, l’EC fa l’avaluació documental i: Si el projecte és correcte l’EC programa la visita in situ i emet certificat conforme l’activitat s’adequa amb informe justificatiu Si el projecte NO és correcte es demanen esmenes Si el projecte incompleix la normativa nou projecte

Certificacions tècniques de les activitats de l’annex III LPCAA cas annex III.2 de l’OMAIIA (Aj. de Barcelona) (2) Execució de la certificació a l’establiment Planificació de la visita: Documentació a revisar Emissions a determinar Personal tècnic que farà la certificació, determinacions i/o mostreig, si s’escau Personal interlocutor de l’establiment Altres (règim de funcionament, ...) Trametre planificació i informe justificatiu (adjunt a la certificació documental emesa pel tècnic competent) Comunicació a l’OA i a l’ajuntament de la visita Visita in situ Registre diari igual que control annexos II Acta final

Certificacions tècniques de les activitats de l’annex III LPCAA cas annex III.2 de l’OMAIIA (Aj. de Barcelona) (3) Finalització de la certificació tècnica Només si és favorable, l’EC emet certificat tècnic de conformitat i informe annex L’EC lliura a l’ajuntament: 2 còpies del projecte tècnic 2 originals de la certificació documental 2 originals del certificat tècnic de conformitat 2 originals de l’informe annex al certificat tècnic L’EC conserva els registres 5 anys

Gràcies per la vostra atenció