Orientadora Educativa: Anna Almirall Logopeda: Marta Giménez

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fem activitats amb vídeo!
Advertisements

Campus Virtual.
Campus Virtual.
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Irene Martínez (Irene Pelegrí)
Sistemes microinformàtics i xarxes
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
Toca fusta FENT DECORATS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
Recursos Informàtics en Història
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
DESCOBRINT EL PAPER DEL FARMACÈUTIC EN PERSONES AMB
Library and Information Science Abstract
DESCOBRINT EL PAPER DEL FARMACÈUTIC EN PERSONES AMB
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TIPUS D’ALUMNAT.
Jornada de portes obertes
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
CURS
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Presentació de 1r d’ESO Curs
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Nova eina de descobriment
Ull de color Perifèric d'entrada a l'ordinador Webcam
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
CRAI: definició i estructura
CRAI: Unitat de Docència
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Àrea d’Atenció a les Persones
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Opcions d’accessibilitat en Linux
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Miquel Navarro i Oriach.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

Orientadora Educativa: Anna Almirall Logopeda: Marta Giménez Jornada d’Inclusió Digital: “SUPORT TAC A LA DISCAPACITAT MOTRIU” Orientadora Educativa: Anna Almirall Logopeda: Marta Giménez Mataró, 8 de Juny CEE Pont del Dragó Sagrera,179. 08027 Barcelona Sant Andreu Tel.:932430983 Fax: 933512954 a8042585@xtec.cat www.bcn.es/pontdeldrago

1. PRESENTACIÓ: La finalitat d’aquest taller es aportar les eines TAC als professionals que atenen alumnes amb discapacitat motriu dins l’aula. 1. Donar conèixer eines per adaptar l’entorn de treball de l’alumne. 2. Aportar eines TAC com a suport a l ’aprenentatge a la lectoescriptura. 3. Utilitzar el SAAC com eina de comunicació i d'accés al currículum. 4. Mostrar diferents programes i recursos de la xarxa educativa per elaborar material accessible que afavoreixi l' inclusió.

2. CEE PONT DEL DRAGÓ CEE Pont del Dragó és un centre públic que pertany al Consorci d’Educació de Barcelona. Alumnat : Alumnes de 16 anys, sense GES, que presenten una greu discapacitat física i/o altres trastorns associats. S’oferten dos PQPI. Servei Educatiu Específic de motrius (SEEM). http://www.bcn.cat/pontdeldrago/ca/index.html

SERVEI EDUCATIU ESPECÍFIC DE MOTÒRICS El SEEM servei especialitzat adscrit al CEE Pont del Dragó. Reconegut el curs 2009-2010. Els àmbits de treball: Suport a la Inclusió Educativa: Escola Bressol Etapa Obligatòria Etapa Post-obligatòria Tecnologia d'Assistència. Formació de formadors.

3. PERFIL DELS ALUMNES AMB DISCAPACITAT MOTRIU Mobilitat reduïda. Dificultats en la manipulació. Afectació de la comunicació. Lentitud en el desenvolupament de tasques. Dificultats per accedir a l’ordinador. Altres...

SUPORT DE LES TAC – DISCAPACITAT MOTRIU Bloc 1. Programari d’accés a l’ordinador/dispositius accés. Bloc 2. Programari de reforç a la lectoescriptura. Bloc 3. Programari d’accés a la comunicació augmentativa. Bloc 4. Programari d’adaptació de material. Bloc 5. Combinació d’eines: control remot. Bloc 6. Eines i recursos on-line pel professorat.

1. PROGRAMARI ACCÉS ORDINADOR Dispositius d’accés: Ratolí: trackball, trackpad, joystick, Teclat: lletres magnificades, cobertor, Control de tecles: opcions windows Commutador: pedal, ultrasensible Emuladors de teclat i ratolí: Click-ant-Type Teclat virtuals Personalització de l’entorn: Contrast Entorn d’un sol clic Format de lletra Opció deshabilitar clic: SinClic 0.9

PROGRAMARI D’ACCÉS A L’ORDINADOR: Click-and-Type: Saw: http://cnt.lakefolks.com/ http://www.ace-centre.org.uk/index.cfm

2. PROGRAMARI REFORÇ LECTOESCRIPTURA BALABOLKA Lector de textos. Feedback: visual i auditiu. Eines: arxius mp3, wav, mp4... http://www.cross-plus-a.com/es/balabolka.htm

SOLDELSCOT Entorn estàndard. Seguiment visual. Conversor de text a mp3 o wav. Accessible. http://www.sodels.com/

TYPING ASSISTANT Programari de predicció de paraules que reforça el procés de lecto-escriptura. Personalització Diccionaris: català castellà, ... Alertes d’errors. http://www.sumitsoft.com/

El Xerraire Programa que pretén facilitar la lecto-escriptura a persones amb dificultats motrius i visuals. Treball prerequisitis de la lectoescriptura. Feedback: visual i auditiu (Sapi). http://www.xtec.cat/~jlagares/f2kesp.htm

Claro Read Pro Lector de pantalla. Personalizació. Diccionaris. Predicció paraules. Eines: - mapes conceptuals - filtres - guies de lectura … http://www.integratek.es/

c. Programari d’accés a la comunicació augmentativa. Intic-PC: Comunicador Accés al control de l’ordinador. Teclat sil·làbic, predictor,.. Entorn TEA. Editar material digital ... http://www.proyectosfundacionorange.es/ intic/ Fundació Orange. Universitat Da Coruña. Imedir.

INTIC - MÒBIL Eina de comunicació incorporada: mòbil, tablet,.. Entorn estàndard. Transportable. Suport econòmicament assequible.

THE GRID II Comunicador que ofereix accés: Telefonia mòbil Control de l’entorn Xarxa Control de l’ordinador http://www.sensorysoftware.com/thegrid2.html

d. Programari d’adaptació de material. Araword És un processador que transcriu el text escrit a símbols Arassac. Portal on-line: http://catedu.es/arasaac/

EXEMPLE CONSTRUCCIÓ MATERIAL PORTAL ARASAAC

PDF ACCESSIBLES Procediment: Documentació pdf, l'introduïm objectes: + Opció formularis: Adobe Live Cycle Designer. Documentació pdf, l'introduïm objectes: quadres de diàleg, llista de desplegables Botons

e. COMBINACIÓ EINES: Control remot Accés i control remot (entre dues màquines). L’alumne accedeix a la informació de la PDI, de forma immediata, utilitzant la seva eina d’accés (zoom text).

PISSARRA DIGITAL – ORDINADOR L’alumne accedeix a la documentació digital de la PDI. Recerca identificador de la màquina (PDI).

4. Eines pels professors que atenen alumnes amb NEE’s. Portal on-line que permet tenir a mà els enllaços de material digital accessible: Commutador, .... Permet ubicar recursos personalitzats atenent a les diverses necessitats: Activitats causa-efecte. Activitats ensinistrament ratolí. Activitats E/A d’àrees curriculars (instrumentals..). http://www.symbaloo.com

Portal on-line Tiching Xarxa educativa global. Recerca de material educatiu: Etapa educativa, àrees, competències... Biblioteca personal: per emmagatzemar continguts.. Crear perfil i difondre experiències educatives. Accés a especialistes de la comunitat educativa, pares i alumnes. www.tiching.com

Entorns accessibles amb commutador. És una web interactiva que permet interactuar amb l’entorn d’una casa i les diferents opcions o situacions que se li plantegen. És molt útil per treballar aspectes de raonament, vocabulari i orientació. Pissarra Digital Interactiva http://www.sensoryworld.org/s ensory_house.html

Entorns accessibles per commutador. Rock Paper Scissors És el joc de pedra paper o tissora amb el commutador. Per treballar el click del ratolí i la pressió continuada , també amb commutador. http://www.downhamschool.co.uk/sps.html http://www.kneebouncers.com/index.php

…MÉS ACTIVITATS ONLINE JOCS AMB ACCÉS AMB COMMUTADOR VIDEOS MUSICALS DE CAUSA-EFECTE PER ACTIVAR I ATURAR AMB EL COMMUTADOR http://www.scottmckay.com/MiniGolf.html http://studentswithdifference.wikispaces.com/Priory+Woods+Videos+Revamped

WEB DEL CEE PONT DEL DRAGÓ. SEEM. seem.ceb@gencat.cat http://www.bcn.cat/pontdeldrago/ca/index.html

MOLTES GRÀCIES