Guido d’Arezzo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Notas Musicales El término nota se refiere a un sonido determinado por una vibración cuya frecuencia de mayor amplitud es constante.
Advertisements

LA MÚSICA EN LA EDAD MEDIA
FLAUTA DULCE POR: PROFR. J. ERIC GÓMEZ G.
Introduccion En el presente, analizaremos el papel o la influencia de las matemáticas en la carrera profesional que yo personalmente e escogido. Como.
AÑO 991/992;.
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
El Barroc musical Els “castratis”
Notas Musicales El término nota se refiere a un sonido determinado por una vibración cuya frecuencia de mayor amplitud es constante.
MONESTIR DE SANT PAU DEL CAMP
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
La música a L’EDAT MITJANA
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
JESÚS DE NATZARET.
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
El Cant Gregorià.
ESGLÉSIA DE SANT JULIÀ Es troba a Vallfogona del Ripollès, un poble molt petit que està entre Ripoll i Olot, està al carrer Puig de Sant Miquel. Es va.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Santa Coloma de Gramenet!
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
La família de les tortugues
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
BERNAT METGE.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
El Reflex dels teus Actes
Ludwing van Beethoven
Perseu i Andròmeda.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
LA MÚSICA I LA SEVA REPRESENTACIÓ GRÀFICA
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Mite d’Orfeu Paula Ribes Ivars.
Ref. 173 Barcelona, Música de Frank Pourcel
Guerra del Marroc
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
La història de la conservació dels aliments comença amb l'aparició dels primers éssers humans.
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
Gèneres Musicals.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
Treball de Recerca de Batxillerat
COM NEIX UN PARADIGMA?.
XIII a Setmana de la solidaritat
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
RESTA PORTANT-NE.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Vincent Van Gogh.
Amb so ¯.
La lírica.
Transcripción de la presentación:

Guido d’Arezzo

Guido d’Arezzo fou un monjo benedictí, teòric musical, va ser la figura central de la música a l’edat mitja al costat d’Hucbaldo(840-c. 930). Va néixer a Arezzo (Toscana) entre 991 i 995. Va morir a Avellano desprès de l’any 1033, també era conegut com Güido Aretinus o Güido Mónaco , el monjo guido.

Va perfeccionar l’escritura musical amb la implantació de línies horitzontals que fixen altures del so, proper al nostre sistema actual i va acabar amb la notació neumàtica. Després d’assajar diferents sistemes de línies horitzontals, imposa el pentagrama grec: cinc linies. La obra “Micrologus”, fou el segon tractat sobre música amb més difusió a l’edat mitja, després de las obres de Boecio.

Va fer els seus estudis a l’abadia de Pomposa, costa adriàtica Va fer els seus estudis a l’abadia de Pomposa, costa adriàtica. També es va adonar de la dificultat de cantar els cants gregorians, i va inventar un mètode perquè els cantants aprenguessin els cants amb facilitat , es va fer famós al nord d’Italia, però l’hostilitat dels monjos el van obligar a marchar a Arezzo, no hi havia abadia.

Durant la seva estància a Arezzo, va desenvolupar noves tècniques d’ensenyament, incloent el tetragrama (4 linies), precursor del pentagrama i l’escala diatònica, també es el responsable del nom de les notes musicals. A l’edat mitja les notes es denominaven mitjançant les primeres lletres de l’alfabet: A,B,C,D,E,F,G ( començant`per l’actual nota la).

En aquella època solia cantar-se un himne a san Joan Baptista, conegut com “Ut queant laxis”, atribuït a Pablo Diàcono, que tenia la particularitat de començar cada frase musical amb una nota superior a la que antecedía. Guido va tenir la idea d’utilitzar la primera síl·laba de cada frase per identificar les notes que amb elles s’entonaven.

Ut queant laxis, Resonare fibbris, Mira gestorum, Fámuli tuorum, Solve polluti, Labii reatum, Sancte Ioannes.

Guido d’Arezzo va denominar a aquest sistema d’entonació “solmització” i més tard “solfeo”. Posteriorment, al segle XVII, Giovanni Battista Doni va substituir la nota UT per DO, aquesta síl·laba al acabar en vocal anava millor per cantar. Més tard fou descoberta la sèptima nota, que rep el nom de SI, ( de Sancte Ioanes). Els paisos que no van arrivar els músics llatins, van seguir amb el sistema de l’alfabet.

A Guido també se li atribueix la ma Guidoniana A Guido també se li atribueix la ma Guidoniana. El papa Joan XIX va invitar a Guido a Roma, cap al 1028, però va haver de tornar a Arezzo per problemes de salut. No hi ha dades posteriors, excepte que l’antifonari perdut, possiblement es va acabar cap el 1030.