Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Que é un trasplante?. ¿Debense permitir a realización de trasplantes e a donación de órganos?
Advertisements

O CICLO DA AUGA.
CAMBIO CLIMATICO Responsabilidade compartida
A acuicultura.
A enerxía TEMA -5.
Feliz Nadal a todos os que comparten o desexo dun
RELEVO, HIDROGRAFÍA E CLIMA DE ESPAÑA
RELEVO, HIDROGRAFÍA E CLIMA DE ESPAÑA
PAREMOS O CAMBIO CLIMÁTICO!!!
O efecto invernadoiro en Galiza
A Febre Amarela.
Medio ambiente.
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
Os textos argumentativos
Enerxía Xeotérmica Profesora: Carmen Cid Manzano
A clonación e as células nai.
Normas de aula Educación en valores
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
Ricos países pobres Lidia Iglesias Vaamonde Helena García Muñoz
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Traballo de bioloxía alumnas de 4º da ESO.
Pratos combinados saudables
CURTA HISTORIA... Charles Plumb, era piloto dun bombardero na guerra de Vietnam. Despois de moitas misións de combate, o seu avión foi derribado por un.
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
VINCENT VAN GOGH
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
O cambio climático.
Oe mamá… teño unha pregunta Beatriz Pérez Conde
A CARGA DE TRABALLO.
Déixese sorprender….
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Distribuir os números do 1 ao 9 entre os aneis olímpicos, de xeito que a suma dos números que hai en cada anel sexa sempre USC.
¿Por qué chorar mentres vou andando, se outros rín e non teñen pés?
A VIDA....
RISCOS ESPECÍFICOS OFICINAS
Aulas ABALAR.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
AS ETAPAS DE PAULO COELHO.
A alpaca.
OS PROCESOS DA NUTRICIÓN NUNHA PLANTA
EMPRÉSTITOS E DEVOLUCIÓNS
INTRODUCCIÓN TAREFAS PROCESO AVALIACIÓN CONCLUSIÓN.
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
CONTOS DA RATA LUÍSA No mar Mon Daporta.
Atréveste a crear un book tráiler?
O morcego Roque.
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
CORTEXO ANIMAL.
PROBAS DE VALORACIÓN DA CONDICIÓN FISICA
Era unha vez unha competencia ...
O APARATO EXCRETOR.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
¡ Ah...! ¡Se entre Amigos fóramos gansos!.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
DÍA DOS DEREITOS HUMANOS
investigan tamén Lynn Margulis As mulleres
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
Historia dunha castaña
O OURIZO CACHO.
A CONTAMINACIÓN DA AUGA.
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
SOÑEI CUN ANXO.
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
AS FUNCIÓNS DOS SERES VIVOS II: A RELACION
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Límites e continuidade
Transcripción de la presentación:

Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti, non é necesariamente o mellor para todos. . Elba Fernández Lage. Ciencias para o mundo contemporáneo 1ºBacharelato. IES Otero Pedrayo. Curso 2008-2009 Profesora Carmen Cid Manzano

A traxedia en cuestión, pasoulle a un grupo de pastores que utilizaban unha mesma zona de pastos. Un pastor pensou que podía engadir unha ovella máis ás que pacían nos pastos comúns, xa que o impacto dun só animal non afectaría á capacidade de recuperación do solo.

Os demais pastores pensaron tamén, individualmente, que podían gañar unha ovella máis, sen que os pastos se deteriorasen.

Pero a suma do deterioro imperceptible causado por cada animal, arruinou os pastos e tanto os animais como os pastores morreron de fame.

O termo Traxedia dos Comúns foi aplicado por Garrett Hardin nun artigo que escribiu en 1968, no que aseguraba que os problemas que pertencen a esta categoría non teñen solucións técnicas. O que necesitan son cambios no comportamento e as costumes dos seres humanos. Garrett Hardin (1915-2003)

o aire é de todos

Algúns que utilizan o automóbil din: “… a incomodidade que experimentarei cando o nivel do mar aumente ou se intensifiquen as tormentas pode tardar décadas en chegar … E ademais, non vexo a conexión inmediata entre as miñas accións e esas consecuencias.”

Ao igual que o pastor que engade unha ovella ao seu rabaño, a vantaxe é clara mentres que a perda vese difusa e afastada.

o aire é de todos

E cando moitos automobilistas actúan de igual forma, coma no caso dos pastores, acaban sufrindo as consecuencias.

No caso do Cambio Climático moitas das solucións son técnicas, pero sobre todo, de modificación dos comportamentos individuais.

Medidas contra o Cambio Climático coas que ti podes axudar     Está nas túas mans

Na casa Casa con paneis fotovoltaicos, dobre acristalamento, árbores de folla caduca no sur para que dean sombra en verán, e no inverno deixen pasar o sol, árbores de folla perenne no norte para protexer dos ventos fríos, etc. Así, aforraríamos moita enerxía …

Dentro da casa Apagar a televisión, o ordenador … Utilizar electrodomésticos de liña A que son máis eficientes. Desenchufar os móbiles, os portátiles, etc. Cando estean cargados. Utilizar lámpadas de baixo consumo. Poñer a lavadora só cando estea chea. Aforrar auga … Hai mil maneiras coas que podes axudar…

No verán Instala toldos, fecha as persianas e corre as cortinas durante o día, para evitar o quentamento da casa. Ventila a casa cando o aire da rúa sexa máis fresco (maña e noite). Non fai falta aire acondicionado, un ventilador de teito é suficiente. No caso de instalar o aire acondicionado: - Os aparatos de liña A son os máis adecuados. - Fixar a Tª de refrixeración a 24º. - Pechar fiestras e portas mentres estea acendido. - Cando o acendas, non axustes o termostato a unha temperatura máis baixa do normal: non arrefriará a casa máis rápido e poderá baixar a Tª demasiado. - Coloca o aparato de tal modo que non lle dea o sol e que haxa unha boa circulación do aire.

No inverno Aisla a caso ou o edificio, baixa as persianas o atardecer evitarás así perdas de calor. Baixa o termostato da calefacción 20º, é máis que suficiente para estar confortable. Mentres aireas, apaga a calefacción. Con manter uns minutos abertas as fiestras obterás unha correcta ventilación e aforrarás enerxía.

Na rúa Utilizar o transporte público. Ir andando ao traballo ou escola se está cerca ou ben en bicicleta. Se hai máis persoas que van ir ao mesmo lugar, ir todas nun coche.

En lugares públicos, traballo, escola, etc. Se as luces non son de apagado automático, apagalas. Aproveitar a luz do día. Non pensar, xa as apagará outro (traxedia dos comúns).

Cos amigos e familia Explícalle aos teus amigos e familia cales son as causas do cambio Climático. Buscade entre todos solucións.

O que podemos perder

Miles de especies poden desaparecer

Incluída a especie humana

A aire limpo é vida, axúdanos a conservalo o aire é de todos

Fontes de información http://www.oei.es/decada/boletin011.htm http://199.6.131.12/es/scictr/watch/climate_change/tragedy.htm http://www.oei.es/decada/boletin011.htm http://www.wwf.es/que_hacemos/cambio_climatico/noticias/index.cfm?uPage=2