L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
¿Sabeu d’on ve la MISSA que celebrem els cristians cada diumenge?
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
TINC SET!.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Vista del cim de les Benaurances
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant d'acció de gràcies, en el qual apareix clarament una nota "universalista" (vv. 4-5). El salm conclou amb una renovada expressió de confiança en el Senyor (vv. 7-8)

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm proclama la "transcendència" de Déu: "que n’és de gran, la glòria del Senyor!", gens original, això ho fan totes les religions autèntiques. Cal temps per a deixar-se envair per aquest sentiment d'adoració que fa "prosternar", la cara contra la pols, com diu el salm, fins a prendre consciència de "davant de qui ets". El que és original, en la revelació que Déu fa de si mateix a Israel, és, abans que res, que aquest Déu "transcendent" mira els humils amb predilecció. 2. AMB JESÚS No costa gens posar aquest salm en boca de Jesús. Repetim una vegada més, mai no ho direm prou, que Jesús "va dir " aquest salm, donant-li una dimensió de pregària personal. La seva. . 3. AMB EL NOSTRE TEMPS "Acabeu la vostra obra, Senyor." Pregària que hem de repetir, constantment, en el món d'avui. Déu en acció, avui. I si la meva pregària no és mandrosa... Jo també, Senyor, en acció amb vós. En "acció"... Per fer què? Per estimar, perquè "Déu és amor".

Us enalteixo amb tot el cor, Senyor, us vull cantar a la presència dels àngels. Em prosterno davant del santuari i enalteixo el vostre nom, perquè estimeu i sou fidel.

Les vostres promeses sobrepassen el que havíem sentit de vós. Sempre que us invocava, m’heu escoltat, heu enfortit la meva ànima.

En sentir el que vós heu promès, tots els reis de la terra us lloaran i celebraran que vós obreu així: «Que n’és, de gran, la glòria del Senyor:

el Senyor és excels, però es mira els humils, mentre que els altius, els esguarda de lluny.»

Si passo entre perills, em guardeu la vida, detureu amb la mà l’enemic, la vostra dreta em salva.

Que el Senyor continuï afavorint-me. El vostre amor perdura sempre. Acabeu la vostra obra, Senyor.

ACABEU LA VOSTRA OBRA, SENYOR Paraules consoladores, si n'hi ha. «El Senyor durà a terme els seus plans sobre mi.» Sé que teniu plans sobre mi, Senyor, que heu començat la vostra feina i que voleu dur a feliç terme el que heu començat. Amb això ja en tinc prou. Amb això descanso. Estic en bones mans. El treball ha començat. No quedarà pas estancat a mig camí. Heu promès que ho acabareu. Gràcies, Senyor. Vós mateix vau parlar amb retret de l'home que comença i no acaba: del pagès que mira cap enrere a meitat del solc, de l'aparellador que deixa la torre a mitges, sense acabar de construir. Això vol dir que vós, Senyor, no sou així. Traceu el solc fins al final, acabeu la torre, porteu a bon fi la vostra feina. Jo sóc el vostre treball. Les vostres mans m'han fet, i la vostra gràcia m'ha portat on sóc. No eludiu pas la vostra responsabilitat, Senyor. No em deixeu a l'estacada. No repudieu el vostre treball. Es tracta de la vostra pròpia reputació, Senyor. Que ningú, en veure'm, no pugui dir de vós: «Va començar a construir i no va poder acabar.» Porteu a feliç terme el que en mi heu començat, Senyor. M'heu donat els desitjos; doneu-me ara l'execució d'aquests desitjos. Em convidàreu a fer els vots; doneu-me ara força per a complir-los. Em vau cridar perquè em posés en camí cap a vós; doneu-me ara determinació per a arribar-hi. Estic en ple batibull, i sento la dificultat, el cansament, el dubte. Per això em consola pensar en la serietat de les vostres paraules i la solidesa de la vostra promesa. «El Senyor durà a terme els seus plans sobre mi.»

No abandoneu, Pare, l'Església, l a família que constituíreu; conserveu-li la vida, salveu-la dels seus enemics interiors i exteriors, completeu els vostres favors amb ella i feu-ne signe permanent de la vostra misericòrdia. Us ho demanem per Crist, Senyor nostre. Amén.