CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Advertisements

LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
RESUM.
Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
La pintura a l’imperi Romà
Matemàtiques Geometria.
ELS LLENGUATGES VISUALS
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
ASSECAT IR i UV.
Impress 3... Posa-hi un fons!
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
El Guernica Pablo Picasso.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
PAU PICASSO.
Equacions amb dues incògnites.
George Braque.
Informació i sensibilització
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
COSSOS GEOMÈTRICS LA VINYA.
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
LES MESURES.
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 5 REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE PROTONS.
MAPES CONCEPTUALS.
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
CLAUDE MONET.
Física 1 btx: òptica Què és la llum: Teories corpuscular i ondulatòria
LLUM I OMBRES.
ELS ANELLS DE SATURN.
Tableau II Piet Mondrian
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
Les cadires i les butaques
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Impress 2... Edita la teves presentacions!
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
1. Percepció i lectura d’imatges
EL CUBISME SINTÈTIC PICASSO/BRAQUE.
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
Informació i sensibilització
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
La Perspectiva en el Dibuix Tècnic
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
DONA II DE KOONING.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Pintura metafísica ARTISTES: Giorgio de Chirico Paul Klee Carlo Carrà.
La llum i el so.
5. Els pluralistes 39 Qui hi forma part?: Quins trets tenen en comú
Piet Mondrian Holanda,
L’ AGR en 5 links.
PAUTES D’ACCESSIBILITAT. CRITERIS VISUALS
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
VIRAT FOTOGRÀFIC VIRAT FOTOGRÀFIC
La representació dels objectes
ELS ANELLS D’URÀ.
LES MÀQUINES.
ART MODERN.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
El llenguatge de la imatge. Unes quantes regles d’or per a fer bones
Transcripción de la presentación:

CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE

El cubisme Picasso i Braque treballaran plegats i experimentaran el nou estil. Es marcaran com objectiu ARRIBAR A UN NOU LLENGUATGE PICTÒRIC abans que la recerca del valor estètic. Per això els seus temes seran banals: bodegons, gerres, diaris, instruments musicals, retrats d’amics..

La seva característica més remarcable serà: OFERIR A L’ESPECTADOR UNA COMPOSICIÓ D’IMATGES DES DELS DIFERENTS PUNTS DE VISTA DELS OBJECTES Prescindeix de la descripció naturalista dels objectes per cercar la seva estructura. Integren la figura i el fons on es produeix una solució de continuïtat objecte/espai.

CUBISME Paisatge amb dues figures 1908 /Pà i fruitera damunt la taula /Retrat d’en fernand/ La bassa d’Horta

DONA AMB MANDOLINA/ RETRAT DE KAHNWEILLER

Dos tipus de cubisme: Analític/Sintètic Experimenten amb la descomposició de la imatge en plans geomètrics. És el pas definitiu de la pintura cap a l’abstracció. Representa la tridimensionalitat dels objectes en bidimensionalitat. Els objectes es descomponen en múltiples punts de vista. Utilitzen colors neutres, amb una gran severitat, grisos, ocres... La llum actua independentment en cada una de les facetes geomètriques.

L’atenció està en la forma La desintegració de l’objecte provoca que no el puguem identificar. El fons i la figura s’unifiquen en el tractament Trenquen la profunditat i la perspectiva tradicional. La tècnica és a base de pinzellades petites. TEMES: Són banals, no tenen importància. L’important és la mirada. : Natura morta, objectes de taller, de cafè, ampolles, diaris, instruments musicals És l’anomenat CUBISME HERMÈTIC De mica en mica incorporen elements “realistes” com lletres, o idees escrites sobre la pintura.

Natura morta amb cadira de reixeta(1912) Ampolla del Vell Marc

Violí, got, pipa i tinter (1912) Le guitarriste(1910)