Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Hoy es _____ el ____ de ____ del dos mil dieciséis.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Conjugate the verbs to the present tense.
Practiquen los adjetivos con
FYI:Speaking Evidence Next Class!
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
CapÍtulo 3a.
Hoy es viernes, el 27 de enero de 2017
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La Comida: En el Desayuno y Almuerzo
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
My comida favorita In the lesson you will learn to:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods! ¡Buenos días! 5 Los artículos son importantes… Trabajo del timbre: Hagan la actividad del Trabajo del timbre. Do the bell work activity on agreement asap! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions about food/drinks evaluate language, using ‘gusta(n)’ & ‘gustaría(n)’ at the appropriate times & how to use me, te, le, nos, and les correctly describe foods We’ll know we’re successful when we can… ask and answer target questions, including questions using ‘gusta(n)’ vs. ‘gustaría(n)’ talk about others’ preferences using the correct forms of gustar/encantar in complete sentences use our “recycled” structures with different ‘ser’ & adjective forms considering gender & quantity (i.e. the concept of agreement) to make grammatically-correct sentences to describe foods. Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!

Can you “agree” with the subject? Part One:  A mí me gusta gustan las papas fritas. A mi mamá le gusta gustan el café. A mis amigos no les encanta encantan la pizza. A Max y a mí no nos encanta encantan las frutas.   Part Two: Las verduras es son saludables. Los huevos es son deliciosos. La leche de chocolate es son sabrosa. El yogur de fresa es son mala. Part Three:  Los plátanos son bueno buena buenos buenas. Las salchichas son malo mala malos malas. El queso es horrible horribles. La limonada es saludable saludables.   10 Can you “agree” with the subject? Part Four:  Yo como comes la pizza de vez en cuando. Mi familia bebe beben la leche cada día. Mi amigo compartes comparte sus galletas...

Who would like/love: gustaría encantaría me gustarían te encantarían (singular nouns) La pizza - el jugo - la manzana - el pollo gustarían encantarían (plural nouns) las ensaladas las galletas los huevos las salchichas Optional Required A mí me A ti te A mi amigo A Amanda A ella le A nosotros A mi familia y a mí A Sam y a mí nos A ellos A Sam y Lexy A Uds. les 1. Share your menu with a tablemate. Ask them if they would like anything. Respond back and try to include “…porque es/son…” no 10 Q: ¿Te gustaría comer/beber _________? A: Sí, me gustaría(n)… OR No, no me gustaría(n)…

Una escena en espanol 15

Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida 5 inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado

¿Cómo es ____? ¿Cómo son ___? las salchichas el tocino el jamón el queso el yogur los huevos las galletas los plátanos el cereal la ensalada el sándwich las hamburguesas los perritos calientes las papas fritas la sopa la pizza los refrescos el agua* la leche la limonada el café el té el jugo de manzana 5 ¿Cómo es ____? ¿Cómo son ___?

Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida 10 inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado Escriben comidas y bebidas diferentes un tu hoja de los adjetivos. Pay attention to gender/quantity!

¿Te gusta(n) ______? ¿Por qué sí/no? ¿Cómo es ____? ¿Cómo son ____? 5 “Sí, a mí me gusta(n) porque…” “No, a mí me gusta(n) porque…” food/drink es OR son adjective …la pizza es deliciosa. …los huevos son limosos.

¡La Práctica del escrito! 10 Usan “pero” y “porque” & describe ALL TYPES of foods! Usan las formas correctas – Take the time to think about each word: Use “A” at the beg. of gustar/encantar sentences Use “¿A ti?” with gustar/encantar & “A mí también” “también” (+) vs. “tampoco” (-) ¿gusta? o ¿gustan? – same with –aría(n) & encantar ¿es? o ¿son? ¿bueno? o ¿buena? O ¿buenos? O ¿buenas? Can you talk about others?!?! (me, te, le, nos, les)

Una Búsqueda de los gustos 10

La Tarea ¡Hágalo! 5 Write all of the Spanish questions in different places on your BINGO board. Make sure to use the correct spelling, accents, and punctuation! On the back, answer each question with a personal response IN A COMPLETE SENTENCE. If you don’t have enough space, you can do this on a lined sheet of paper or type your responses! Keep practicing your speaking – have convos! No completed BINGO board next class, NO BINGO for you! No candy either!!!!