CREENCIAS Y PREJUICIOS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Habilidades de comunicación
Advertisements

HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Inteligencia emocional aplicada y habilidades sociales
Técnicas de Coaching II IDFO Granollers NOV 2017
Técnicas de Coaching IDFO Granollers Julio 2016
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
CURS: INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Alimenta el teu cos.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
LA MENTIDA DESCOBERTA.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Saps qui soc jo?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
METAMODEL DEL LLENGUATGE (I)
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Un bocí de pastís...?.
COMPLAU SIGNIFICAT COMPORTAMENT CREENÇA ERRÒNIA VALOR OK
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
Un test per pensar... Materials de
Técnicas de Coaching IDFO Granollers Julio 2016
Llegendes sobre la Lluna
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
CONCURS.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
HABILITATS COMUNICATIVES
Cant espiritual Joan Maragall.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Proverbis i planetes?.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La vulneració dels drets socials
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
Paràbola del Llapis Al principi, quan el Creador del Llapis
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
COM NEIX UN PARADIGMA?.
HONRADESA AMB ELS ALTRES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sentiments cliqueu.
Transició de diapositives manual
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Paràbola del Llapis.
Transcripción de la presentación:

CREENCIAS Y PREJUICIOS Dithem DG Xavi Gámez Imbert Psicoleg-coach 21.087

ITINERARIO FORMATIVO Modelo de comunicación: PNL Niveles neurológicos de Dilts Rapport: construcción de clima Grupo Nominal: objetivos de aplicación Ejercicio de ROLE y etiquetado Metamodelo de lenguaje Test de creencias Ejercicios de identificación de creencias y cambio de objetivos

S1 Presentaciones Objetivos de esta acción formativa Grupo Nominal Herramienta de trabajo PNL ( modelo de comunicación) – Conducta (s1/s2 y Lenguaje s3) Rapport y Calibrado Niveles Neurológicos Un ejercicio R.O.L.E: Sistemas representacionales y conducta

S2 PNL RE ETIQUETADO POSICIONES PERCEPCIVAS

S3 Tipos de creencias y remedios Metamodelo lingüístico Test Ejercicio por parejas Metamodelo lingüístico Resumen Ejercicio

COMPLAU SIGNIFICAT COMPORTAMENT CREENÇA ERRÒNIA VALOR OK És millor està bé amb els altres y, per tant, mostrar-se entregat, amable, gentil amb ells. COMPORTAMENT La persona es dedica a satisfer als altres, deixa de fer coses que no li convenen deixar. Per no decebre, arriba a frustrar-se a ell mateix. No s’atreveix a refusar, a dir “no”. CREENÇA ERRÒNIA Hi ha mitjans per agradar a tothom. VALOR OK Solidaritat EFECTE PERVERS Estrès motivat per el intent de fer que tothom estigui content. El temps s’escapa i deixo de fer el que em toca

SIGUES PERFECTE SIGNIFICAT COMPORTAMENT CREENÇA ERRÒNIA VALOR OK És possible fer les coses de manera perfecta COMPORTAMENT La persona viu amb l’ansietat de no oblidar res, torna a començar les coses moltes vegades, està tens, busca controlar tot el que passa. És molt exigent amb ell mateix i amb els altres CREENÇA ERRÒNIA Un ser humà pot fer les coses a la perfecció. VALOR OK Eficiència EFECTE PERVERS Estrès motivat per la rigidesa i el perfeccionisme. El intent de fer les coses a la perfecció porta a que no puguis acabar les coses

DONA’T PRESSA SIGNIFICAT COMPORTAMENT CREENÇA ERRÒNIA VALOR OK Val més anar de pressa que agafar-se el temps necessari. COMPORTAMENT La persona constantment corre, s’agita, desitja posar als altres en el seu ritme d’activitat, camina a gambades, parla de pressa... CREENÇA ERRÒNIA Les coses es fan bé quan es fan de pressa. VALOR OK Eficàcia EFECTE PERVERS L’estrès arriba per la necessitat de córrer. No s’caben les coses o s’acaben malament. Es fan molts errors.

SIGUES FORT SIGNIFICAT COMPORTAMENT CREENÇA ERRÒNIA VALOR OK És preferible ser desconfiat amb els altres i no mostrar el que sents. COMPORTAMENT La persona es mostra molt reservada, no mostra rés del que sent i inclús del que pensa. Ensenya una façana, inclòs quan està alegre. CREENÇA ERRÒNIA És important donar a entendre que un és fort. Si ets mostres autèntic perds poder VALOR OK Seguretat EFECTE PERVERS La persona es pot quedar aïllada socialment i es reclou en sí mateix

ESFORÇA’T SIGNIFICAT COMPORTAMENT CREENÇA ERRÒNIA VALOR OK Es preferible fer moltes coses i demostrar que has intentat fer-les. COMPORTAMENT La persona inicia molts projectes a l’hora, s’esforça en fer moltes coses però li és molt difícil concretar i acabar-les. Farà èmfasi en l’esforç que suposa fer les coses. CREENÇA ERRÒNIA El realment important és fer moltes coses per triomfar. Si mes no, haver-ho intentat VALOR OK Pol·livalència EFECTE PERVERS L’estrès ve representada per la frustracíó. La persona es dispersa, vol abarcar molt i arriba a poc. No toca de peus a terra.

REMEIS PELS IMPULSORS: COMPLAU Compta les vegades que dius no diàriament a demandes de col·laboradors. 2. Augmenta el nombre de “no” progressivament fins que notis que això reverteix en la teva eficàcia. 3. Quan vegis que algú s’enfada davant d’un “no”, fes aparèixer en el teu cap la frase “ja se li passarà”. 4. Si no estàs segur de l’adequació del no o et sents culpable, cerca formules per donar alternatives a les negacions. Apaga, desconnecta, desvia el mòbil, telèfon... durant una estona cada dia. 6. Delega 1 de cada 3 tasques que fas habitualment tu. 7. Dona tres ordres concretes diàriament. 8. No ofereixis la teva ajuda durant un temps. Fins que vegis que has guanyat temps i eficàcia. Si algú vol alguna cosa, que la demani. 9. Acaricia’t o premiat psicològica i materialment de forma periòdica els teus assoliments

REMEIS PELS IMPULSORS: SIGUES PERFECTE Davant d’una decisió o acció, pren-la amb immediatesa. Si t’equivoques pensa “tinc dret a equivocar-me”. Delega 1 de cada 3 coses que facis tu normalment. Marca’t temps per fer les coses. Quan rebis una crítica constructiva, verbalitza la teva acceptació. Davant dels errors aliens, digues: “tranquil, torna-ho a fer, la propera vegada et sortirà millor...” Davant opinions alienes, pensa i verbalitza “es possible que tingui raó”. Reconeix als col·laboradors els assoliments. Quan corregeixis una acció dels col·laboradors, acompanya la crítica amb una carícia. Explica només les coses una vegada i després pregunta si t’han entès.

REMEIS PELS IMPULSORS: DONA’T PRESSA Quan parlis, para a pensar cada 5 minuts “estaré parlant molt de pressa”. Quan parlis, observa els signes no verbals de la gent. Quan parlis, observa la teva respiració i executa-la correctament. Quan escoltis a algú, deixa que acabi de parlar abans de parlar tu, o fixa-t’hi en els instants en que la persona agafa aire per començar tu a parlar. Planifica les feines que has de fer al llarg del dia en un llistat diari. Utilitza una agenda per apuntar totes les coses concretes que has de fer. Revisa a l’inici i final de cada dia l’assoliment d’accions i la previsió per l’endemà. - Quan acabis una tasca d’importància, pren 5 minuts per avaluar-la. Abans d’una reunió, fes un ordre del dia. Durant o al final d’una reunió, entrevista, etc., pren notes i llegeixes al final durant 5 minuts. Compta fins a 10 abans de prendre una decisió, respondre a una provocació... Fes-te preguntes analítiques després d’una situació conflictiva, compromesa, d’un problema... Perque? Quan? On? Com? Qui? Quines conseqüències pot aportar...? - Posa’t a tu mateix límits de velocitat en els llocs per on passes habitualment.

REMEIS PELS IMPULSORS: SIGUES FORT Parla de tu als col·laboradors. Interessa’t per assumptes extra-laborals dels col·laboradors. Assumeix i verbalitza els teus errors. Disculpa’t quan t’equivoquis. Demana ajuda quan la necessitis. Delega 1 de cada 3 coses que facis normalment. Davant dels errors aliens, digues: “tranquil, torna-ho a fer, la propera vegada et sortira millor...” Si no ho fas, fes tres descansos de 5 minuts al llarg de la jornada laboral. Somriu, “pica l’ullet”, “toca l’espatlla”... dels teus col·laboradors 1 cop a la setmana. Fes exercicis de relaxament 1 cop al dia.

REMEIS PELS IMPULSORS: ESFORÇA’T Acaba totes les frases que comencis. . En una situació de comunicació (diàleg, reunió, entrevista...) pregunta’t cada 5 minuts: “El que parlem ara respon concretament a l’objectiu inicial?” En una situació de comunicació (diàleg, reunió, entrevista...) pensa cada 5 minuts que els altres també tenen coses que dir. Fins que no acabis una tasca, no en comencis una altra. En la mesura del possible, prioritza les tasques mes curtes i fàcils per l’inici del dia i les mes llargues pel final. No assumeixis mes tasques que les que pots fer (no et passis de “voluntariós”). Cada vegada que acabis una feina, acaricia’t psicològicament. Fes un registre d’accions planificades i temporalitzades i comptabilitza les que acabes. Periòdicament, acaricia’t materialment els assoliments.

EXERCICI: ATACANT ELS IMPULSORS IMPULSOR LIMITANT PROBLEMA CONCRET OBJECTIU DE CANVI ACCIONS CONCRETES

Elementos que influyen en la creencia Persona Merecimiento Me lo merezco Plan Capacidad Soy capaz Conducta Apropiada ecológica Camino Posible Objetivo adecuado

Auditoría de creencias Pensar en cada uno de vuestros objetivos que tenéis por escrito y Evaluar de 1 a 5 desde cabeza y desde el corazón. La meta es posible y merece la pena( deseabilidad)? Por qué es deseable? La meta es posible conseguirla ( alcanzabilidad)? Por qué es posible? Las acciones son apropiadas y ecológicas ( adecuados comportamientos),cual es el camino para conseguir ese resultado?, por qué es el camino adecuado? Tengo las capacidades necesarias para alcanzar la meta (capacidades)? Por qué soy capaz de completar ese camino? Eres responsable y te mereces conseguirlo? Por qué lo merezco?

Ejercicio COMPROMISOS Escoger de vuestros objetivos de la rueda de la vida el que más deseeis conseguir. Establecer un VALOR, que es lo que es importante para vosotros: ejemplo “ la salud” , la seguridad, la tranquilidad, etc…..es lo más importante Completar estas frases ESPONTANEMAENTE ( lo primero que te venga al pensamiento) La….(salud, etc)……………… es importante y deseable,(cuál es el valor importante de establecer o reforzar) Porque yo………………………………………………………………………………. (porqué es deseable estopara ti como valor) Por consiguiente yo………………………………………..……(cuál es la consecuencia conductual de tener este valor) Siempre que yo……………………………..…………………(cuál es la situación o condición clave para tener ese valor) De modo que yo……………………………………………………………………………………….(cuál es el propósito de ese valor) Aunque yo…………………………………….…………………………..(qué alternativas o restricciones existen en ese valor) Si yo……………………………………..………………………..(qué limitaciones o resultados se relacionan con este valor) Del mismo modo que yo……………………………………………………………………….( que otro valor parecido ya tienes) AHORA RELEE Y SUPRIME LAS PALABRAS DE SUGERENCIA A EXCEPCION DE AUNQUE Razones para compremeterse con el valor fundamental: compromisos Xavi Gàmez i Imbert

METAMODEL DEL LLENGUATGE (I) El METAMODEL DEL LLENGUATGE és una eina de la PNL per tenir un millor coneixement del que les persones diuen. Ens explica com es tradueix el pensament en paraules. El llenguatge només és una aproximació al que pensem. La idea completa i total del que l’emisor vol dir en una conversa és el que s’anomena ESTRUCTURA PROFUNDA. El que realment diem s’anomena ESTRUCTURA SUPERFICIAL. L’estructura profunda no és conscient; el llenguatge existeix en un nivell neurològic molt profund. Si no retalléssim l’estructura profunda, la conversa seria llarguíssima. Per passar de l’estructura profunda a la superficial, fem insconscientment 3 coses: 1. ELIMINAR 2. DISTORSIONAR 3. GENERALITZAR

METAMODEL DEL LLENGUATGE (II) El coaching utilitza el metamodel a través d’una sèrie de preguntes que intenten aclarar les eliminacions, distorsions i generalitzacions del llenguatge. Les preguntes tenen la finalitat d’omplir la informació perduda, remodelar l’estructura i treure informació específica per donar sentit a la comunicació. Veurem diferents formes mes concretes de eliminar (E), distorsionar (D) o generalitzar (G) la: HIPERGENERALITZACIÓ (G) ETIQUETACIÓ (G) EL DEURE I LA POSSIBILITAT (G) LECTURA DE PENSAMENT (D) ERROR DE L’ENDEVÍ (BOLA MÀGICA) (D) DRAMA (D) OMISSIONS (E) JUDICIS (E)

METAMODEL DEL LLENGUATGE (III) Vegem el significat de cada una d’elles: HIPERGENERALITZACIÓ (G): Establir una norma general a partir d’un fet aïllat. Ex: “El menjar àrab té un sabor horrorós”. ETIQUETACIÓ (G): Fer una definició negativa, simple i global d’un mateix o dels altres. Ex: “Tinc un caràcter molt fort, no hi puc fer mes...”. EL DEURE I LA POSSIBILITAT (G): Posar obligacions o limitacions rígides a un mateix a als altres, de forma absoluta. Ex: “Tinc un caràcter molt fort, no hi puc fer mes...”; “He de pensar mes en els meus”. LECTURA DE PENSAMENT (D): Suposar que saps el que els altres pensen, que no caus bé... Ex: “Sé perfectament el que estàs pensant”. ERROR DE L’ENDEVÍ (BOLA MÀGICA) (D): Pensar que les coses sortiran malament, preveure el futur de forma negativa. Ex: “Quan faci temps que estiguis aquí ho entendràs”. DRAMA (D): Exagerar la interpretació d’un fet, una conducta... Ex: “Mai m’he trobat amb una situació tant extremadament complicada!”. OMISSIONS (E): Una paraula clau no surt a l’estructura superficial (verb, nom, referència comparativa...). Ex: “Les dones són mes sensibles”; “Ell em va ajudar molt”; “Han arruïnat l’empresa”; “Els animals domèstics són una molèstia”; “Sempre algú arriba tard a les reunions”. JUDICIS (E): És una afirmació mancada d’informació, de concreció. Ex: “Evidentment, aquesta persona és el candidat ideal”.

Exercici: PARAULES SUPERFICIALS? Assenyala a quin tipus de generalització, eliminació o distorsió pertany cada una d’aquestes expressions o frases: EXPRESSIÓ O FRASE TIPUS DE G – E – D Ja saps a que em refereixo... LECTURA DE PENSAMENT (D) 2. No has de fer aquestes afirmacions EL DEURE (G) 3. Es diu que el Marc té una amant JUDICI (E) 4. Res del que has dit té sentit HIPERGENERALITZACIÓ (G) 5. Sé que se’m volen treure del damunt 6. Els meus pensaments em deprimeixen OMISSIÓ (E) 7. Tots els homes són igual 8. Les coses no van bé. 9. Sóc (o és) el “gafe” de l’equip ETIQUETATGE 10. Es dur estudiar 11. Això és insuportable, no puc mes!! DRAMA (D) 12. No puc contradir al director LA POSSIBILITAT (G) 13. En aquest lloc de treball no s’hi sentirà a gust ERROR DE L’ENDEVÍ (D) 14. Es impossible que arribin a un acord 15. Es millor no dir res...

Exercici: PARAULES SUPERFICIALS? Assenyala a quin tipus de generalització, eliminació o distorsió pertany cada una d’aquestes expressions o frases: EXPRESSIÓ O FRASE TIPUS DE G – E – D Ja saps a que em refereixo... 2. No has de fer aquestes afirmacions 3. Es diu que el Marc té una amant 4. Res del que has dit té sentit 5. Sé que se’m volen treure del damunt 6. Els meus pensaments em deprimeixen 7. Tots els homes són igual 8. Les coses no van bé. 9. Sóc (o és) el “gafe” de l’equip 10. Es dur estudiar 11. Això és insuportable, no puc mes!! 12. No puc contradir al director 13. En aquest lloc de treball no s’hi sentirà a gust 14. Es impossible que arribin a un acord 15. Es millor no dir res...

Exercici: PREGUNTAR PER APROFUNDIR Cerca alternatives a aquests possibles pensaments limitants ELIMINACIÓ, DISTORSIÓ O GENERALITZACIÓ PREGUNTES HIPERGENERALITZACIÓ Sempre? Mai? Tots? ETIQUETACIÓ Què t’ho fa pensar? En que et bases? EL DEURE I LA POSSIBILITAT Què passaria si no ho fessis? Què ho impedeix? LECTURA DE PENSAMENT Com ho saps...? ERROR DE L’ENDEVÍ Què t’ho fa pensar...? DRAMA Així ho veus ara? Quins indicadors...? OMISSIONS Què o qui específicament? Com passa això específicament? Comparat amb què? JUDICIS Qui ho diu? Podria ser diferent?

Exercici: PREGUNTAR PER APROFUNDIR (I) Cerca preguntes per “impugnar” les possibles distorsions ELIMINACIÓ, DISTORSIÓ O GENERALITZACIÓ PREGUNTES HIPERGENERALITZACIÓ - Totes les reunions que fem aquí són una pèrdua de temps. - Mai faig les coses bé. ETIQUETACIÓ - Sóc molt tímid. - És un inepte. EL DEURE I LA POSSIBILITAT - No hauria ni de saludar-los - No puc rebutjar aquesta oferta LECTURA DE PENSAMENT - El Jordi és infeliç - Està enfadat, però no ho admetrà

Exercici: PREGUNTAR PER APROFUNDIR (II) Cerca preguntes per “impugnar” les possibles distorsions ELIMINACIÓ, DISTORSIÓ O GENERALITZACIÓ PREGUNTES ERROR DE L’ENDEVÍ - Això acabarà malament. - Mai arribaràs enlloc. DRAMA - Estic molt decebut - La seva opinió estar totalment fora de lloc. OMISSIONS - Aquí em tracten com em mereixo. - La gent es passa de la ratlla. JUDICIS - Aquesta actitud és inacceptable. - El Pere porta malament les reunions