+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
L'alegria dels pelegrins en emprendre la marxa cap a Jerusalem (v L'alegria dels pelegrins en emprendre la marxa cap a Jerusalem (v. 1), l'espectacle.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
Inma Torres Bisquert 4t ESO B.
CONCURS BÍBLIC NOM: Maria Melero Cugat
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
+++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal +++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal. 46; 48; 76) haya sido interpretado de distintas maneras.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
+++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal +++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal. 46; 48; 76) haya sido interpretado de distintas maneras.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original, sembla estar dirigit als pelegrins que arribaven a Sió (vv. 1-2) de totes les regions de la diàspora jueva, per anunciar-los que també ells s'havien de sentir com nascuts a Jerusalem. +++ Més tard, per influència d'alguns oracles profètics (Is 2,2-4; Za 8,20-23), el salm va ser "rellegit" amb una perspectiva messiànica i universalista: Jerusalem era cridada a ser el centre espiritual de totes les nacions. Fins i tot els enemics més acarnissats del poble escollit —Egipte, Babilònia, Tir, Filistea i Etiòpia (v. 4)— haurien de reconèixer el Déu d’Israel i considerar-se ciutadans de la Ciutat santa (v. 6).

Jerusalem, mare de tots els pobles El cant a Jerusalem, ciutat de la pau i mare universal, malauradament contrasta amb l'experiència històrica que la ciutat viu. Però la pregària té com a finalitat sembrar confiança i infondre esperança.   La perspectiva universal del salm 86 pot fer pensar en l'himne del llibre d'Isaïes, en el qual conflueixen cap a Sió totes les nacions per escoltar la paraula del Senyor i redescobrir la bellesa de la pau, forjant "relles amb les seves espases", i "falçs amb les seves llances" (cf. Is 2, 2-5). En realitat, el salm se situa en una perspectiva molt diferent, la d'un moviment que, en comptes de confluir cap a Sió, parteix de Sió; el salmista considera Sió com l'origen de tots els pobles. Després de declarar el primat de la ciutat santa, no per mèrits històrics o culturals sinó solament per l'amor vessat per Déu sobre ella (vv. 1-3), el salm celebra precisament aquest universalisme, que agermana tots els pobles.   Sió és aclamada com a mare de tota la humanitat i no tan sols d'Israel. Aquesta afirmació suposa una audàcia extraordinària. El salmista n’és conscient i ho fa notar: "S’han dit de tu, ciutat de Déu, oracles gloriosos" (v. 3). Com pot la modesta capital d'una petita nació presentar-se com l'origen de pobles molt més poderosos? Per què Sió pot tenir aquesta immensa pretensió? La resposta es dóna en la mateixa frase: Sió és mare de tota la humanitat perquè és la "ciutat de Déu"; per això és a la base del projecte de Déu.

i estima més els portals de Sió El Senyor té el palau a la muntanya santa, i estima més els portals de Sió que totes les viles de Jacob.

¡S’han dit de tu, ciutat de Déu, oracles gloriosos: «Compto Egipte i Babilònia entre els fidels que em coneixen. A Filistea, a Tir i a Etiòpia els dic: «Fills de Sió.»

Diuen d’ella: «És l’Altíssim mateix qui l’ha fundada; aquest i aquell altre són fills de Sió.»

El Senyor va escrivint al registre dels pobles: «Fill de Sió.» I els cantors i els dansaires responen: «Ciutadans de Sió.»

«El Senyor va escrivint al registre dels pobles: ‘Fill de Sió.’» «Diuen d’ella: ‘És l’altíssim mateix qui l’ha fundada ; aquest i aquell altre són fills de Sió.’» ++ Se m'eixamplen les fronteres del cor, Senyor, quan reso aquesta oració i somnio en aquell moment. Éssers de totes les races que s'ajunten, perquè tots vénen de vós i són u en vós. Aquest és el vostre pla, i jo l'abraço amb fe oberta i desig fervent. Totes les races són una. Tots els homes es troben. «El Senyor va escrivint al registre dels pobles: ‘Fill de Sió.’» ++ Totes les races neixen a la Ciutat Santa. Tots els homes i dones són compatriotes meus. Els miro a la cara i reconec els trets de família sota l'alegre varietat de perfils i colors. Llegeixo en cada rostre la resposta de germandat en el sentiment que sorgeix al mateix temps en mi i en l'altra persona. ++ Doneu-me un cor ecumènic, Senyor. Ensenyeu-me a estimar tots els homes i a respectar tots els pobles. «Compto Egipte i Babilònia entre els fidels que em coneixen; a Filistea, a Tir i a Etiòpia els dic: « Fills de Sió.’» Feu-me sentir de gust en totes les cultures, continuar aprenent sempre i abraçar amb comprensió i afecte tot el que heu creat en qualsevol part del món. «I els cantors i els dansaires responen: ‘Ciutadans de Sió.’»

Senyor Jesús, que vau plorar sobre la Jerusalem terrenal, que havia de ser destruïda per culpa de la seva infidelitat, i vau fundar la nova Jerusalem, mare de tots els creients. Feu que els cristians ens gloriem sempre de ser fills de l'Església, la vostra esposa estimada, i que tots els homes puguin ser comptats un dia entre els fills de la Jerusalem celestial. Vós, que viviu i regneu pels segles dels segles. Amén.