Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
Advertisements

CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
LES COMARQUES D’INTERIOR Les comarques d’ interior són les que estan a la zona menys muntanyosa de Catalunya i que no tenen costa. La majoria d’aquestes.
Associació per a la Promoció del Transport Públic
Girona present i futur de la xarxa ferroviària
Pla Director Urbanístic per a la concreció i delimitació de la reserva
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
El Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’energia local sostenible
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
Anàlisi cost-benefici d’implantar el tramvia en el tram central de l’avinguda Diagonal entre plaça Francesc Macià i plaça de les Glòries.
PLA DE MOBILITAT DE LA CIUTAT DE LLEIDA ( )
LA GEOGRAFIA D’ESPLUGUES
La tecnologia i la seguretat viària
Pacte per la mobilitat sostenible del Maresme
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
LA PETJADA ECOLOGICA DE SANT BOI DE LLOBREGAT
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
i compra pública ambientalment correcta
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
Pla de transports de viatgers de Catalunya
Generalitat de Catalunya
1. La Segona Revolució Industrial
Polítiques d’Ordenació Comercial
LES COMARQUES DE COSTA Les Comarques de litoral són les situades a la costa mediterrània. S’estenen de nord a sud, des dels Pirineus fins al delta.
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
Debat d’infraestructures a Girona
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Debat d’infraestructures a Mallorca
Departament de Justícia
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Projecte de perllongament de l’L3
Informe 2011 sobre la seguretat a Catalunya
El Maresme i el Consell Comarcal.
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
Projecte de perllongament de l’L3
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Modificaciones de Servicio Instalación de catenaria rígida en el túnel de Passeig de Gràcia Del al /11/2018.
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
LES COMARQUES D’INTERIOR
Accés a l’estació de Barcelona Terme
PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Necessita Catalunya un nou finançament?
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
TURISME ESTRANGER 2006 Catalunya, primera destinació del turisme estranger Canàries 16,4% Catalunya 25,7% Illes Balears 17,3% Resta de CCAA 9,9% C. Valenciana.
Revetlles amb Precaució, 2011
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
L’AIGUAT DELS 750 MILIONS DE LITRES (Nit del 31-7 al 1-8 del 2002)
Geografia.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
EL BARCELONÈS.
¿Vols saber el dèficit en infractustures a Catalunya
UN SISTEMA ELECTORAL PROPORCIONAL AMB UNA FORTA REPRESENTACIÓ DEL TERRITORI Una possible aplicació a Catalunya del sistema de representació proporcional.
Transcripción de la presentación:

Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026 Per primer cop es planifica de forma integrada totes les necessitats d’infraestructures tant de viatgers com de mercaderies

Objectius Els principals objectius del PITC s’aconsegueixen amb les propostes següents: Definició d’una xarxa integrada, multimodal i transversal. Una mobilitat més sostenible i segura, equilibrada socialment i viable econòmicament. Que es concreten amb: Aposta decidida pel ferrocarril amb 800 km de noves línies d’alta velocitat, més de 300 km de noves línies convencionals, la millora de 576 km de línies existents. Millora de la xarxa viària amb uns 1.500 km d’autovies. Una inversió de 37.115 MEUR fins l’any 2026. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Model territorial El 2026 es preveu una població de 7,9 milions d’habitants. S’aposta per una Catalunya nodal enfortint les ciutats intermèdies. Creació de dos grans corredors de desenvolupament econòmic: el litoral i el transversal. Accessibilitat al conjunt dels pobles i ciutats. A les comarques situades al llarg del corredor transversal de Catalunya s’hi concentraran 1,5 milions d’habitants. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Directrius nacionals de mobilitat I Escenari de creixement del tràfic de mercaderies El ferrocarril ha d’assolir una quota superior al 10% l’any 2026. Es preveu un creixement del ferrocarril del 8,5 % anual. El creixement de la carretera del 3,1% és inferior al de l’escenari tendencial del 4,9% anual. 96% 4% 89% 11% Creixement anual 3,1% 8,5% Milions de tones Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Directrius nacionals de mobilitat II Travessar els Pirineus El trànsit transfronterer tendeix a distribuir-se pels dos passos actuals, Irún i Portbou (18.000 camions i 43 trens al dia). Actualment travessen els Pirineus catalans uns 25 trens al dia. Amb els objectius del Pla s’ha d’aconseguir en 20 anys que el ferrocarril transporti un 20% del total de mercaderies a través dels Pirineus, 311 trens al dia, uns 160 dels quals per la banda catalana. La xarxa de carreteres necessitaria una capacitat per 42.000 camions, dels quals més de la meitat ho farien pels passos de Catalunya. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Directrius nacionals de mobilitat II Travessar els Pirineus El trànsit transfronterer tendeix a distribuir-se pels dos passos actuals, Irún i Portbou (18.000 camions i 43 trens al dia). Actualment travessen els Pirineus catalans uns 25 trens al dia. Amb els objectius del Pla s’ha d’aconseguir en 20 anys que el ferrocarril transporti un 20% del total de mercaderies a través dels Pirineus, 311 trens al dia, uns 160 dels quals per la banda catalana. La xarxa de carreteres necessitaria una capacitat per 42.000 camions, dels quals més de la meitat ho farien pels passos de Catalunya. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Directrius nacionals de mobilitat III Escenari de balanç transport públic-privat Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Directrius nacionals de mobilitat III Escenari de balanç transport públic-privat Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda. Proposta Tendència Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Avaluació estratègica ambiental I El PITC incorpora 41 indicadors per avaluar les repercussions ambientals i socials (consums d’energia, emissions, pressió urbanística, víctimes d’accidents, etc.) a l’horitzó del 2026. Algunes de les fites que es pretenen assolir amb l’aplicació del Pla són: Reducció del consum de combustible en 4,7% per la minva de congestió. Disminució d’un 6% de les emissions de CO2. Millora del temps de viatge a Barcelona entre un 60% o 70%. Millora del temps de connexió per la xarxa viària entre capitals de comarca en 13 minuts de mitjana. Gràcies a la planificació d’una xarxa intermodal més integrada i a l’aposta per modes més eficients com el ferrocarril. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Avaluació estratègica ambiental II Altres millores vinculades al canvi modal i a l’augment de la seguretat són: Disminució de la congestió: Del 23% (sense el Pla) a l’11% (amb el Pla). Estalvi global de temps per als usuaris d’un 20% (273 milions d’hores anuals) a l’any horitzó. Reducció de 1.000 accidents/any i 115 víctimes mortals/any. 500 1.000 1.500 2.000 2.500 3.000 3.500 4.000 4.500 Accidents Morts Ferits greus Ferits lleus 2026 Xarxa actual 2026 Xarxa proposada Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Inversions per modes de transport 25.177 MEUR (68%) 11.938 MEUR (32%) Inversió total: 37.115 MEUR Es prioritza el ferrocarril, de manera que aquest duplica la inversió en relació amb les carreteres. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Inversions segons titular 6.500 MEUR (18%) 12.990 MEUR (35%) Inversió total: 37.115 MEUR Es cerca la col·laboració entre administracions i també amb el sector privat. 17.617 MEUR (47%) Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

El PITC aposta pel ferrocarril

Inversió prevista al PICT en ferrocarril 12.430 MEUR 2.679 MEUR Inversió total: 25.177 MEUR 3.039 MEUR 189 MEUR 6.840 MEUR Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Eix transversal viari i ferroviari Una aposta pel ferrocarril Amb una inversió superior al 68% del total, el ferrocarril és el clar protagonista del PITC. S’aconseguirà: Comunicació tranversal, amb tres corredors. Reduir entre un 60% i un 80% el temps de viatge entre Barcelona i les capitals de comarca. Convertir-se en alternativa al camió, en reforçar la xarxa de mercaderies (ample UIC). Rondes i L9 de Metro Autopista metropolitana i línia orbital Eix transversal viari i ferroviari Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Principals actuacions en línies d’alta velocitat Línia alta velocitat Lleida-Barcelona-Perpinyà-Montpeller Corredor mediterrani i connexió amb la línia Barcelona-Madrid Eix Transversal ferroviari i ramal port de Barcelona Ramal Vallès ample UIC Accés TGV a l’aeroport Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Principals actuacions en noves línies Orbital Vilanova-Vilafranca-Martorell-Terrassa-Sabadell-Granollers-Mataró Perllongament Blanes-Lloret Connexions ferroviàries amb el centre intermodal Logis Empordà Ramals mercaderies el Papiol-Can Tunis i l’Hospitalet-Port de Barcelona Nou túnel penetració Vallès-Barcelona Ampliació capacitat corredor Mollet-Maçanet Bypass mercaderies Girona Nova línia Reus-Roda de Barà Nova línia Sant Vicenç-Castellbisbal Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Principals actuacions de millora en línies convencionals Desdoblament Arenys de Mar-Blanes Desdoblament Montcada i Reixac-Vic- i millora Vic-Puigcerdà Modernització Lleida-la Pobla Adaptació ample mixt Castellbisbal-Mollet Adaptació a passatgers línia FGC Manresa-Súria i Manresa-Sallent Variant Barcelona-Mataró Variant de Figueres Accés de rodalies a l’aeroport Supressió de passos a nivell Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Xarxa de mercaderies prevista al PITC Connexió del ports amb Europa i la península Ibèrica Línia d’alta velocitat port-frontera francesa Nova línia port de Tarragona-Castellbisbal Línia Saragossa-Móra-Reus (futura adaptació UIC) Línia aragó-Lleida-Tarragona (futura adaptació UIC) Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Principals actuacions ferroviàries Inversió total: 25.177 MEUR Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

El PITC millorarà la xarxa viària

Inversió Pla de carreteres 2006-2026 5.260 MEUR (44%) 6.670 MEUR (56%) Inversió total: 11.938 MEUR Els diversos sistemes de transport s’integren en una cadena multimodal. La carretera continuarà jugant un paper preponderant. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Xarxa transeuropea És la xarxa que travessa Catalunya i que ens permet la comunicació amb el conjunt de la Península Ibèrica i Europa Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Xarxa transeuropea Corredor del Mediterrani Eix 1: Autopista AP-7 Eix 2: Autovia Castelló-Vilafranca-Sant Celoni-Maçanet-la Jonquera Corredor Barcelona-centre-nord peninsular Eix 1: Autopista A-2 Lleida-Cervera-Barcelona (antiga N-II) Eix 2: Barcelona-el Vendrell-Lleida (B-23, AP-7, AP-2) Corredor Tarragona-centre-nord peninsular Nova autovia Tarragona-Montblanc-Tàrrega Corredor Transversal Eix Transversal (C-25) i A-2 Eix Occidental Sant Carles R.-Lleida-Pont de Rei Eix del Llobregat Barcelona-Puigcerdà pel túnel del Cadí Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Autovies a càrrec de l’Estat Montgat-Tordera (A-2) Tordera-frontera francesa (A2) Castelló-Vilafranca del P.–St. Celoni (A-7) Lleida-el Pont de Suert (A-14) Lleida-Osca (A-22) Seu d’Urgell-Andorra (N-145) Tarragona-Montblanc-Tàrrega (s/c) Besalú-Figueres (A-26) Cornellà-Port (vial de camions) (s/c) Martorell-Abrera (s/c) Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Autovies a càrrec de la Generalitat Sant Carles R.-Lleida (C-12) Variant sud Lleida (s/c) i Lleida-Balaguer (C-13) Reus-Alcover (C-14) Vilanova G.-Vilafranca P. (C-15) Puig-reig-Berga-Bagà (C-16) Badalona-Mollet del V.-Caldes de M.-Centelles (s/c) Via Riera de Tenes Vic-Ripoll Sant Celoni-Llagostera Anella Gavarres Palafolls-Lloret de Mar Banyoles-Besalú Eix Transversal Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Autovies En total, entre l’Estat i la Generalitat, es desdoblaran 1.500 quilòmetres de carretera. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Resta d’actuacions a la xarxa bàsica Trams de nova incorporació a la xarxa bàsica l’Aldea-Deltebre les Borges Blanques-Mollerussa-Balaguer Artesa de Segre-Tremp (per Comiols) Tàrrega-Solsona Cervera-Pons Montblanc-Santa Coloma de Queralt-Igualada Capellades-Martorell Berga (Gironella)-Vic Borrassà-Ordis (variant sud de Figueres) Perllongació de l’eix Transversal (Riudellots S.-Llagostera) Altres actuacions a la xarxa bàsica Balaguer-Tremp-la Pobla: bifurcacions el Pont de Suert i Bonaigua Eix Pirinenc i subpirinenc Tarragona-Terol etc Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Infraestructures de transport a la Regió Metropolitana Les propostes del PITC a la RMB es validaran amb les anàlisis més detallades en curs per al Pla Territorial Metropolità de Barcelona, el Pla Director de Mobilitat de la RMB i el Pla de Rodalies. En relació amb la xarxa viària metropolitana es mantenen totes les reserves urbanístiques del planejament vigent. Les propostes del PITC pel que fa a l’anomenat Quart Cinturó i al túnel d’Horta se subordinen al resultat de les anàlisis més detallades que es portaran a terme en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona i en el Pla Director de Mobilitat de la RMB. Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026

Elaboració i tramitació El Pla d’infraestructures del transport és un pla específic dels que determina la Llei de mobilitat, amb caràcter de pla territorial de conformitat amb la Llei de política territorial Els plans específics de la Llei de mobilitat i els plans territorials sectorials que afecten a tot el territori de Catalunya són elaborats pel DPTOP Tramitació: Informació pública (1 mes) institucional (2 mesos) Avaluació estratègica ambiental Valoració i incorporació d’al·legacions Informes preceptius Consell de Mobilitat Consell Desenvolupament Sostenible Comissió Seguretat Viària Sotmès a informació Comissió Govern Local Comitè Econòmic i Social Aprovació del Govern Es dóna compte al Parlament

Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026