AUDIÈNCIA PÚBLICA Transparència i participació 27 de setembre de 2012

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Recursos Humans per al mandat
Advertisements

LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2012
Compte General 2009 Sabadell, maig de 2010.
Els models ESE i rènting: fent camí cap a una millor gestió local de l’energia
PRESSUPOST 2017.
Pla Integral d’Assistència
i el que no es pot avaluar
Jornada Cloenda Esports
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
ASSOCIATS A L’ÚS TEMPORAL D’ESPAIS BUITS
COMPTES ANUALS EXERCICI 2014
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Ajuntament de Cardedeu
Desenvolupament de la sessió:
PRESENTACIÓ DEL DOCUMENT FINAL DE MANDAT
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
PRESSUPOST 2010.
Sessió de treball oberta
Sessió de treball oberta
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Jornada de portes obertes
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2018
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Naixement de Salvem Catarroja
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
Estat de benestar i drets socials
Necessita Catalunya un nou finançament?
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Préstecs Participatius per a emprenedors culturals digitals.
Participació electrònica a:
Presentació de la candidatura
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
COMPTE GENERAL exercici 2011.
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
NOVES LÍNIES DE FINANÇAMENT ICF
Pressupost General del Consell Comarcal del Maresme 2015 Desembre 2014.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
PARTICIPACIÓ CIUTADANA
Pere Antoni Mas Cladera
2016.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
EL RESULTAT DE L’EMPRESA: EL COMPTE DE P i G
2018.
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Presentació de la liquidació provisional
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
2012 COMPTE GENERAL Intervenció General.
Jornada Cloenda Esports
Plenària del Patronat 6 de juny de 2019
Transport Porta a Porta
Transcripción de la presentación:

AUDIÈNCIA PÚBLICA Transparència i participació 27 de setembre de 2012

OBJECTIU DE L’AUDIÈNCIA PÚBLICA Transparència i participació Retiment de comptes, situació actual i preparació 2013 Escoltar-vos (opinions, suggeriments, preguntes,...) 2

Calendari Ordenances Fiscals, PAM i Pressupost 2013

Plantilla 2012 Grup Ajuntament TOTAL 1.392 Ajuntament de Mataró 650 IMAC 62 IME 286 IE 46 IMPEM 49 PUMSA 19 Gintra 14 Prohabitatge 6 Aigües Mataró 86 EPE Mataró Audiovisual 6 TecnoCampus 170 TOTAL 1.392 Grup Ajuntament Dades a setembre de 2012 13 treballadors menys respecte a inicis d’any. Reducció del 0,9 % 4

Què és el pressupost Diferència 2012 – 2011 : -21,4 M€ Previsió anual dels ingressos (diners que ens arriben) equilibrats amb les despeses (diners que gastem) P. Ajuntament 2012 + Organismes Autònoms*: 112,6 M€ Pressupost actualitzat (juliol 2012): 118,1 M€ Pressupost per a cada ciutadà/na: 952 € Pressupost 2011 (juliol): 139,5 M€ Diferència 2012 – 2011 : -21,4 M€ (*) No inclou empreses del grup (PUMSA, Messa, Empresa TCM,...) 5

Evolució del pressupost Pressupost Ajuntament + organismes autònoms a juliol de cada any 6

El pressupost d’ingressos. Evolució segons pressupost inicial Ajuntament 2009 2010 2011 2012 Impostos directes: 33,2 37,4 38,9 43,6 milions Sobre béns immobles (pisos, cases, pàrquings, botigues...) 20,2 21,8 22,7 28,1 Impost d’activitats econòmiques 3,8 4,3 4,2 3,8 Impost vehicles (cotxes, furgonetes, autobusos, camions...) 6,7 6,6 6,5 6,3 Plusvàlues (sobre l’increment del valor del terreny...) 2,5 2,7 3,5 3,4 Impostos indirectes: 4,5 4,9 4,1 5,7 milions € Sobre construccions, instal·lacions i obres 4,5 2,8 1,9 3,5* Taxes, preus públics i altres ingressos: 26,8 25,1 24,5 23,3 milions Brossa domiciliària i comercial 7,2 7,4 7,6 7,5 Grua 1,4 1,2 0,9 0,8 Multes i sancions 5.8 5,8 5,9 5,2 Escoles bressol 1,6 1,7 1,6 1,5 Transferències d’altres Administracions: 48,0 45,8 40,5 37,5 milions De l’Estat (PIE inclosa) 30,3 (-2,8) 28,2 (-8,5) 26,2 (+2) 25,3 * Dels 3,58 milions € de l’ICIO al 2012, 1,58 milions corresponen a el Corte Inglés. Execució actual ICIO: 1,6 Milions € aprox. 7

Les despeses: Com es gasta ? Ajuntament més organismes autònoms Distribució 118 milions € al 2012 Milions d’euros 8

Les despeses: les inversions 2012 Inversions més rellevants Amortització inversions FCC - Brossa convencional 1,2 milions € Nova biblioteca Antoni Comas (finalització i entorns) 892.000 € Mobiliari biblioteca Antoni Comas (Subvenció Diputació) 488.000 € Reparació murs marge dret i fonaments del pont Riera de Sant Simó (Subvenció Diputació) 175.000 € Reurbanització Grup Les Santes 303.000 € Espais naturals Parc Forestal (Subvenció Diputació) 150.000 € Acondicionament Can Soleret i altres 105.000 € 9

Algunes actuacions fetes i no previstes 2012 Execució subsidiària C/. de Sant Antoni 150.000 € Urgències 2 escoles i pavelló esportiu 123.000 € Subministrament elèctric escola Marta Mata 73.500 € Ampliació conveni socorristes Creu Roja 50.927 € Enderroc Club Nàutic 188.000 € Instal·lació tanca pati Can Marchal 6.000 € 10

COMPARATIU INVERSIONS A MES DE JULIOL PESSUPOST INVERSIONS A JULIOL 2012 5,8 milions € PESSUPOST INVERSIONS A JULIOL 2011 20,5 milions € FEOSL 4,2 milions €. PESSUPOST INVERSIONS A JULIOL 2010 40,5 milions € FEOSL 10,4 milions €. FEIL (romanent 2009) 0,3 milions €. FEIL: Fondo Estatal de Inversión Local (21M€) FEOSL: Fondo Estatatal para la Ocupación y la Sostenibilidad Local (13M€) 11

Les despeses: les subvencions i transferències 2012 11,9 M€ A ens públics i societats mercantils de l'Ens Local* 2,0 M€ EPE TCM 1,6 milions € Mataró Audiovisual 400.000 € A entitats locals 917.000 € Consorci TDT (224.000€) Museu d’Art Contemporani de Mataró (249.000€) Consorci Sanitari del Maresme (119.000€) A Mataró Bus 3,8 M € A famílies i entitats sense afany de lucre 4,9 M€ Fundació TCM (1,7 milions €), Ajuts IBI (300.000 €) Sub. i convenis S.Socials, (284.000 €), Creu Roja (194.000 €) Esports (242.000 €) Cooperació Internacional 345.000 € 12

Les despeses: els préstecs Ajuntament + OOAA   2.012 % 2.011 Interessos 3,9 milions € 24,87% 3,0 milions € 20,56% Amortització de préstecs 11,8 milions € 75,13% 11,7 milions € 79,44% Total 15,7 milions € 100,00% 14,7 milions € 13

Les despeses: els préstecs a empreses 14

Les despeses: en què gasta l’Ajuntament i els OOAA? Comparació pressupost al mes de juliol 2010 2011 2012 Milions € Educació 28,5 25,3 20,6 Recollida de la brossa 5,6 5,3 4,8 Tractament de la brossa 3,4 3,4 3,0 Neteja viària 2,6 2,5 2,9 Seguretat i protecció civil 11,1 10,8 11,1 Benestar social 7,6 7,6 7,6 Administració general 8,5 8,1 7,0 Cultura 12,1 9,4 6,1 Medi ambient, jardins i aigua 5,9 5,2 5,5 Participació i atenció ciutadana 12,4 10,5 4,9 Habitatge, urbanisme i vies públiques 9,8 7,7 3,7 Transport públic 2,8 2,9 3,8 Empresa, comerç, ocupació 7,2 5,6 3,9 Esport 6,3 3,6 3,1 Enllumenat públic 2,4 2,2 1,9 Joventut, dona i nova ciutadania 3,6 3,5 1,7 ... ... ... ... Total 155,4 139,5 118,1 milions d’€ 15

El deute pendent de la Generalitat Evolució del deute pendent de cobrament Setembre 2011 Desembre 2011 Juliol 2012 13,56 M€ 8,09 M€ 5,4 M€ 16

El romanent de tresoreria 2011 (dèficit) A 31 de desembre de 2011 (Ajuntament + OOAA) Diners disponibles a caixes o bancs 2,5 milions d'€ + Què ens deuen 35,8 milions d'€ - Què devem - 44,0 milions d'€ Recursos ja compromesos (per inversió) - 5,9 milions d'€ = - 11,6 milions d'€ A cada ciutadà/na li correspon: -93,6 € En aquest romanent s’han inclòs provisions per insolvències (IBI autopistes, ús sòl i subsòl companyies telefonia mòbil...) 17

Resultats societats i empreses municipals RESULTAT SOCIETATS I EMPRESES MUNICIPALS 2.008 2.009 2.010 2.011 AIGÜES MATARÓ 1.050.701,24 1.352.388,29 1.636.294,71 1.338.952,50 MATARÓ ENERGIA SOSTENIBLE -290.640,05 84.944,52 195.925,99 -186.101,16 EPE MATARÓ AUDIOVISUAL -243.624,56 -78.541,28 18.121,58 -4.335,95 EPE PARC TECNOCAMPUS 0,00 -178.841,37 245.840,31 -465.339,29 PUMSA 92.215,00 -500.294,00 -4.802.939,89 -17.134.613,30 GINTRA -192.996,00 -784.988,00 -635.243,01 -928.650,22 PROHABITATGE -92.069,00 6.395,00 -154.301,42 -149.530,06 GRUP PUMSA CONSOLIDAT -190.804,00 -1.134.678,00 -6.245.262,09 -18.044.816,58 PORTA LAIETANA -1.220.758,00 -807.111,00 -2.029.567,04 -18.628.892,88 18

Pla de Sanejament 2012-2016. Motivacions 3 motius Romanent de tresoreria negatiu La liquidació pressupostària de l’exercici 2011 mostra un romanent de tresoreria, a 31 de desembre, a l’Ajuntament i als seus Organismes Autònoms de signe negatiu i d’import -11.586.031,33 €. Part d’endeutament del Grup PUMSA assumit per l’Ajuntament L’import de l’endeutament assumit ascendeix a 23,9 milions €. D’aquests s’inclouen també 5,5 milions € corresponents al finançament per al pagament de proveïdors. Estabilitat pressupostària L’endeutament assumit provoca l’incompliment de l’objectiu d’estabilitat que marca l’Estat. És necessari, per tant, un pla de sanejament que garanteixi el restabliment de l’estabilitat pressupostària. 19

Pla de sanejament Amb el pla de sanejament es pretén restablir els equilibris pressupostaris, econòmics i financers: L’absorció, a 31 de desembre de 2013, del romanent de tresoreria negatiu de l’exercici 2011. La capacitat pressupostària de l’Ajuntament per fer front al refinançament acordat amb les entitats bancàries de l’endeutament a curt termini de les societats del grup PUMSA, així com al pagament a proveïdors contemplat en el RDL4/2012. El restabliment del compliment de l’objectiu d’estabilitat pressupostària en l’exercici 2013. 20

Dels 148,8 milions € d'endeutament del Grup PUMSA (a data d’avui) Renegociació endeutament Grup PUMSA Dels 148,8 milions € d'endeutament del Grup PUMSA (a data d’avui) 35,1 milions € a curt termini s'han renegociat a llarg termini: 18,5 milions € amb préstecs a llarg termini subrogat per l'Ajuntament, en condicions de 15 anys de període de devolució, amb 3 anys de carència i un EURIBOR+3,5% de tipus de interès, de mitjana. L’Ajuntament també ha assumit un préstec excepcional d’import 5,48 milions € derivat del mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors de les entitats locals. En negociació factura de Fomento de 23 milions € + IVA. Resten pendents de pagament 21,6 M€ 21

Previsions: Ajuntament + OOAA Previsió segons el Pla de sanejament. Amb les dades més recents del marc 2013, la previsió de despeses per al 2013 és de 110,1 milions d’€. El Ministeri, en la Llei de Pressupostos, ha situat en el 75% (deute bancari sobre ingressos corrents) el límit màxim d’endeutament a partir del qual no és possible realitzar més inversions. 22

Previsió d’evolució del deute viu Ajuntament + OOAA Previsions Previsió d’evolució del deute viu Ajuntament + OOAA 23

Previsió d’evolució del Romanent Previsions segons Pla de Sanejament 10 de juliol de 2012 Ajuntament més organismes autònoms Previsió d’evolució del Romanent Veure pàgina següent 24

Explicació evolució del Romanent 31 desembre 2011 -11,6 milions € Operació d’endeutament de 7,6 milions €. 31 desembre 2012 -3,6 milions € Cessió crèdit sector El Rengle 4 milions €. 31 desembre 2013 0 € _______________ 11,6 M€ 25

El deute de l’Ajuntament i del grup* Deute financer pendent de retornar a 31/12/2011 per l’Ajuntament + OOAA: 103,5 milions d'€ Ajuntament+OOAA+empreses i societats: 307,3 milions d’€ A cada ciutadà/na li correspondria: 2.478 € Interessos pagats a l’any 2011 : 10,2 milions € Mensualment: 850.000 € Al dia: 28.333 € Deute pendent a dia d’avui: 294,9 milions € Cada ciutadà/na té un deute de 2.370€ 26

El deute del Grup Ajuntament 307.336 Milers € 294.925 278.698 10% 7% 248.469 6% 5% 5% 223.581 8% 7% 55% 153.651 48% 61% 9% 56% 59% 45% 39% 30% 46% 34% 36% 33% 27 27

Pressupost equilibrat Marc pressupostari 2013: actuacions ajust aprovades per Ple Juliol 2012 Previsió d’increment Ingressos 3,94 M€ Previsió de rebaixar Despeses - 4,06 M€ Pressupost equilibrat +110,1 M€ 28

El pagament a proveïdors Actualment l’Ajuntament paga als seus proveïdors a 135 dies. Va començar a fer-ho al març de 2011. Anteriorment (fins març de 2011), l’Ajuntament pagava els seus proveïdors a 60 dies. 29

Marc pressupostari: increment ingressos 2013 Actuacions per Ingressos * 3,94 milions € Grua: revisió contracte per rebaixar dèficit servei (es recuperaran 8 policies pel servei ordinari) + 240.000 € 2. Modificació ordenança del preu públic de la brossa: augment del tipus un 7% per millora de cobertura + 388.000 € + 2 milions € 3. Dividends AMSA 4. Augment taxes i preus públics IPC (1,6%) (ara 3,1% aprox) + 105.000 € IBI: increment màxim tipus amb coeficient màxim d'increment de la quota líquida del 3,75% (Pla de Sanejament) + 1,2 milions € * Segons supòsit del Pla de Sanejament aprovat en el Ple del 10 de juliol de 2012 30

Marc pressupostari: ajust despeses 2013 Actuacions per Despeses * - 4,06 M€ 1. Despeses de personal: Mantenir la no cobertura de places vacants 2012-2013 i no cobertura jubilacions -358.000 € 2. Mataró Bus: optimitzar i redefinir recorreguts de línies, eliminar serveis caps de setmana i ampliar freqüències al matí - 430.000 € 3. Ingrés extraordinari procedent repartiment RT Consorci Brossa - 300.000 € Internalització servei jurídic tramitació expedients sancionadors de trànsit - 172.000 € 5. Rebaixa cost de recaptació ORGT Diputació - 500.000 € 6. Contracte neteja viària i recollida: reducció contenidors i circuits carrer - 161.000 € 7. Rebaixa general 5% - 8% - 2,13 milions € * Segons supòsit del Pla de Sanejament aprovat en el Ple del 10 de juliol de 2012 31

Marc pressupostari: escenari 2013 Ajuntament i OOAA (milions €) 2012 (juliol) 2013 (escenari) Total Pressupost 118,1 110,1 En el marc pressupostari resta pendent la incorporació de les subvencions de capital (previsiblement es rebrà algun ingrés d’altres administracions). 32

Estat de la Ciutat 33

Estat d’execució del PAM 2012 Programa d’actuació municipal Estat d’execució del PAM 2012 https://serveisweb.mataro.cat/gestpam/public/index1.jsp Vinculat al Pla de Mandat http://www.mataro.cat/portal/ca/campanya/plademandat/documents/Pla_de_MandatV1.pdf

Programa d’actuació municipal

Programa d’actuació municipal

Programa d’actuació municipal

Programa d’actuació municipal

Programa d’actuació municipal

Programa d’actuació municipal

Programa d’actuació municipal

Algunes accions del PAM 2012 . Hem fomentat l’emprenedoria, amb les escoles, empreses i donant assessorament a 268 projectes. .Hem creat el Consell Econòmic i Social. . Hem simplificat tràmits administratius per la concessió de llicències urbanístiques i d’activitats. .Hem iniciat els treballs de revisió del pla de mobilitat. . Hem renovat l’enllumenat de la Riera amb leds. .Hem redactat el projecte d’actuació per voreres aixecades i panots trencats, que s’executarà en els anys vinents. .Hem iniciat les obres de reparació del mur de contenció i del pont sobre la riera de Sant Simó. .Hem solucionat i hem donat sortida al desenvolupament urbanístic per l'arribada definitiva del Corte Inglés, els Entorns Biada, el sector Churruca/Lepant.

Algunes accions del PAM 2012 .Hem constituït la Comissió Mixta per evitar i solucionar els desnonaments bancaris. -Hem creat els mecanismes per la coordinació de les diferents àrees de l'Ajuntament, empreses públiques i organismes autònoms. .Posarem en marxa la nova Biblioteca Pública Antoni Comas. .Hem enderrocat l’antic edifici del Club Nàutic. .Hem posat en funcionament l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana. .Estem redefinint l’estructura municipal integrant els organismes autònoms. .Hem aprovat i hem iniciat l’execució del pla de viabilitat de PUMSA. .Hem definit i implantat el desplegament d’un nou model operatiu policial per reduir delinqüència i incivisme. .Hem planificat i executat el Pla de control d’oci nocturn. .Hem impulsat la construcció de l’Escola Marta Mata. .Hem introduït la “zona única” en els criteris d’accés a places escolars.

Algunes accions del PAM 2012 .Hem consolidat el model de centre i de gestió de l’Escola Municipal de Música. .Hem iniciat accions d’estalvi energètic en les instal·lacions esportives. .Hem aprovat un nou reglament de prestacions econòmiques per garantir la igualtat d’accés de tota la població. .Posarem en marxa el PUNT DE TROBADA a la Ciutat. .Hem potenciat els programes de Suport, promoció i participació social. .Hem donat Suport a les persones afectades per les participacions preferents. .Estem definint un nou model de participació ciutadana. .Hem potenciat la FESTA DE SANT SIMÓ. .Hem dut a terme els actes de commemoració del 50è aniversari de la TORRE LLAUDER. .Hem implantat el PRIMER FESTIVAL INTERNACIONAL D’ORGUE MATARÓ/BARCELONA JAUME ISERN. .Hem potenciat la festa de les Santes com a element de projecció exterior de la ciutat.