Practica….

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL VERB Concepte Persona i nombre El temps Formes no personals
Advertisements

LES CATEGORIES GRAMATICALS
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Alimenta el teu cos.
La Terra.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El Montgrí per camins de calç.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Recordem què vol dir ser adolescent
Activitats quotidianes, temps lliure i vacances
CALES DE L’ESCALA.
Exercici Cap/gens de/molt….
CONCURS BÍBLIC HONESTOS SEMPRE
LES CATEGORIES GRAMATICALS
El cervell s’adapta a Internet
Expressions de lloc.
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
Lingua e cultura catalana Unitat 2: ciutats i gent
éssers vius o de les coses.
Morfologia Verbal.
La veu passiva Tema de present.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
LES LLETRES: VOCALS I CONSONANTS:
Classificació de les oracions
CAP DE CREUS.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Tema 5: Nombres naturals i enters
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
LA VIDA DE LES PERSONES.
TECNOLOGIA.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Lingua e cultura catalana Unitat 4: habitatge i l’entorn
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
La formació de mots.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
RESTA PORTANT-NE.
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
El Montgrí per camins de calç.
Preferències.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Anem al Cap de Creus... I això ¿on para?.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Practica…

present d’indicatiu del verb TENIR tinc tens té tenim teniu tenen MASC. FEM. SG. quant quanta PL. quants quantes Quants anys tens? Quantes llengües parles? L’interrogatiu QUANT concorda en gènere i en nombre amb el substantiu que acompanya

ús del pronom EN Es fa servir per substituir un substantiu indeterminat Només substitueix el substantiu En el present d’indicatiu, sempre va davant del verb En les respostes, si diem el verb, també hem de dir el complement (el nom o el pron. en) Quants anys tens? Tinc 27 anys = En tinc 27 = 27 No podemposar a la mateixa frase el nom i el pron. en En tinc 27 anys

PRESENT D’IND. LES CONJUGACIONS -AR -ER -IR -o -es -s -a ø -em -im -eu -iu -en PRIMERA SEGONA TERCERA -AR -ER / -RE -IR trobar perdre témere dormir Servir (-eix-)

El verb AGRADAR m’ AGRADA INFINITIU t’ li ens us els AGRADAR + INFINITIU serveix per expressar preferències. Es conjuga en 3era persona perquè el subjecte és l’acció “agradada” A mi m’ AGRADA INFINITIU A tu t’ A ell, ella, vostè li A nosaltres ens A vosaltres us A ells,elles, vostès els DONCS, pot introduir una opinió diferent: - A mi m’agrada estudiar. - Doncs, a mi no.

què hi fas aquí? estudies o treballes? Què fas, estudies o treballes? Estudio hostaleria Treballo, sóc advocada De què fas? Faig d’informàtic

Interrogatiu quin masc fem SG. quin quina PL. quins quines Concorda amb gènere i nombre amb el substantiu que acompanya: Quina llengua parles? Quins nois coneixes?

Us dels interrogatius quin, quina, quins quines # què + substantiu: quina adreça tens? Ø : Aquella noia és italiana. Quina? + verb : Què és això? Què diu?

Estudis, feina i relacions professionals Demanar i dir què s’estudia i a què es dedica algú. - Hola Marc, què estudies? - Estudio ciències empresarials, i tu? - Jo, filosofia. ESTUDIAR estudio estudies estudia estudiem estudieu estudien

+ exemples… Què fa la Maria, estudia o treballa? Estudia Medicina a la Universitat de Barcelona, fa segon. Ah!, molt bé. FER faig fas fa fem feu fan

- A què es dedica el teu pare? - És pintor DEDICAR-SE em dedico et dediques es dedica ens dediquem us dediqueu es dediquen

Rumia-hi: Què fan? El botiguer ven productes/parets. El metge cura cotxes/malalts. El xofer condueix focs/cotxes. El bomber apaga productes/focs. La cartera reparteix malalts/cartes. El pintor pinta cartes/parets.