Listening quiz postponed until next class!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Do now: Lee la historia:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saying what someone likes
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Saying what someone likes
¿Qué te gusta hacer?.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Write your name on board for presentations
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Listening quiz postponed until next class! ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. Put your HW on your desk (i.e. flipped classroom notes.) Hagan las actividades de “tiered” con un@ compañer@. Do the tiered activities with a partner at your desk. Start before the bell rings, please! 10 Listening quiz postponed until next class!

Listening quiz postponed until next class! ¡Buenas tardes! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. Put your HW on your desk (i.e. flipped classroom notes.) Hagan las actividades de “tiered” con un@ compañer@. Do the tiered activities with a partner at your desk. Start before the bell rings, please! 10 Listening quiz postponed until next class!

Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… understand & use new essential vocabulary: i.e. infinitive verbs, seasons, and weather talk and write about activities we like and dislike using the correct and varied forms of the verbs “gustar” and “ser” make connections between SER & GUSTAR, expressing complex thoughts in speech & writing use questioning strategies to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes We will know we are successful when we can … do the tiered activities with ease recognize each new term & spell them correctly in and out of context in Spanish in the “Running Man” game create sentences using structures like “Me gusta bailar porque yo soy deportista” and “A mi hermano le gusta ver la tele porque él es flojo” comprehend a reading passage & complete the missing parts correctly participate in the survey activity, asking & answering questions in pure Spanish & writing about the results

Juego de correr Arrange into five teams of six (equal groups) and retrieve a set of pictures. Each group needs to sit with their desks in a circle. Take turns being the running man or woman. I will call out a vocabulary word in English. Each team looks for the picture that corresponds. The runner gets handed the picture, runs back to the board and writes the term on the whiteboard, and claps. The first person to go through the process (& is correct!) wins a point for their team.

Las formas diferentes de gustar 15 Las formas diferentes de gustar Repaso A mí me gusta = I like… A ti te gusta = You like…(informal) A él/ella/Ud. le gusta = He/she likes…/You like… (formal) A nosotros nos gusta = We like… A ellos/ellas/Uds. les gusta = They/You all like…

PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ ‘Gustar’ y las actividades 2 ¿Qué … gusta hacer? What do … like to do? (A mí) me gusta correr. I like to … (A tí) te gusta … You (informal) like to … (A él/ella/Ud.) le gusta … He/she likes to … You (formal) like to … (A nosotros) nos gusta … We like to … (A ellos/ellas/Uds.) les gusta … They/you all like to … PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

ADJETIVO(S) – Remember gender and # ‘Ser’ y las características 2 ¿Cómo …? What am/is/are … like? (Yo) soy artística. I am artistic. (Tú) eres … You (informal) are … (Él/Ella/Ud.) es … He/she is … You (formal) are… (Nosotros) somos … We are … (Ellos/Ellas/Uds.) son … They/you all are … PRONOMBRE (Optional) FORMA DEL VERBO ‘SER’ ADJETIVO(S) – Remember gender and #

Práctica de lectura 10

Una encuesta de gustos y características 20 Una encuesta de gustos y características Soy… No soy…   Me gusta… No me gusta… ¿Cómo eres (tú)? ¿Cómo no eres (tú)? ¿Eres (tú) __________? ¿Y tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué no te gusta hacer? ¿Te gusta ___________?¿Y a ti?   Ejemplo:  

PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO Here is the structure to talk about other people’s likes: ¿Qué _____ gusta hacer a _____?   ______ __________________ ______ ____________ ________________. My mom (she) likes to…. ______ __________________ ______ ____________ ___________ ______. My friends (they) like to… ______ __________ ___ ______ _____ ______ __________ __________. My friends and I (we) like to...

Parte 3: Un escrito con las formas de “ser” and “gustar”: Use the information shared about yourself and learned about your classmates to write as many grammatically correct sentences as possible using a variety of forms of the verbs ser and gustar. Ejemplo: Me llamo Profesora Moore. Yo soy sociable, trabajadora y deportista. A mí me gusta ir a la escuela y correr. También, me gusta dibujar porque soy creativa y artística. A Stacy le gusta montar en bici. Nosotras somos deportistas. Marcos y Paul son perezosos. A ellos no les gusta ni practicar deportes ni correr. Yo no soy floja. Mi amiga Jane no es floja tampoco. Ella es sociable y a ella le gusta mucho pasar tiempo con amigos. A Jane y a mí nos gusta hablar por teléfono.

іBuen habilidad! La prueba de criterio A Listening Quiz postponed until next class! La prueba de criterio A Escuchan a 4 personas diferentes. Escriben respuestas en inglés y una frase en español por cada. іBuen habilidad! 20