¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre. Trabajo del timbre: Pongan la tarea en el pupitre. Completen la hoja de la conversación de círculo. Try to complete the circle conversation sheet by writing the missing English translations, Spanish questions, and Spanish answers.

Las metas… Para tener éxito… We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… use essential vocabulary in a variety of contexts: calendar, months, days, personality traits, family members, useful words read in Spanish and identify vocabulary, main ideas, and supporting details evaluate written structures and create your own using proper Spanish grammar complete the circle conversation sheet correctly participate in the circle conversation, asking & answering each type of question correctly understand the passage we read and describe each person in the passage and compare/contrast them with each other based on the information we learn color code the reading correctly know what is expected of us on the evidence next class Write sample sentences correctly

octubre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha? Es el de . El calendario ¿Cuál es la fecha? Es el de . octubre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1*el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31‘La noche de Brujas’ Día de los Muertos 1/11-2/11 4

La Lectura: Los miembros de mi familia 1) Read alone & try to understand. 2) Read with a partner and try to understand. 3) Read as a class. 4) Evaluate the sentence structures in pairs. Color code. 5) Complete the comprehension checks as a small group. 6) Discuss the passage as a class.

¡Tenemos una evidencia la clase próxima! Must know how to use the essential vocabulary correctly all forms of ser (soy, eres, es, somos, son) family member vocabulary adjectives palabras útiles May practice all of the above using the resources on our website and even writing practice sentences, but your actual poem must be written in class on the day of the evidence. Must bring in all of your Spanish materials on the day of the evidence, including your blue sheet. You are able to use your materials during the evidence – a rare opportunity! Must think creatively & bring in any photos/craft supplies needed to make the presentation reflect your awesome personality.

Ser = To be (permanent) Yo soy I am ... Tú eres You (informal) are … PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yo soy I am ... Tú eres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotras somos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are …

La Práctica del escrito Test your writing skills. Use the back of the circle conversation sheet. Listen to Sra. Moore Translate what she says into Spanish. Check your work and ask questions to clarify!