HAGAN AHORA: Contesta las preguntas ¿Cuántos años tienes tú?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Advertisements

Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Tarea: p. 90, #15, 16 Saca la tarea, el paquete, y un lápiz Español 1 martes, el 19 de marzo 2013.
El Imperfecto Español 2.
PALABRAS INTERROGATIVAS
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Gustar V. Encantar.
¿Qué hora es?.
CONJUGATIONS TOP 10 IRREGULAR VERBS.
Expressing likes in Spanish
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Getting to know you more!
Verbs like GUSTAR.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
use me gusta to say you like something
Verbs with infinitives
First Grade Dual High Frequency Words
Expressing likes and dislikes.
El Imperfecto Español 2.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Modal verbs and reflexives…..
Saying what someone likes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
How to form and use the conditional tense in Spanish.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Answer in SPANISH in complete sentences!
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
La vida sana – El deporte y el ejercicio
Estar- to be.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
INFINITIVOS Capítulo 1A.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Present Tense of -ar Verbs
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Las profesiones.
Gustar (To Please) like.
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Para más información, mira Unidad 5 p183 en tu libro
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Regular –ar (present tense)
Foundation Writing Question 2 Guide
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

HAGAN AHORA: Contesta las preguntas ¿Cuántos años tienes tú? Hoy es jueves cinco de octubre SWBAT: Compose an e-mail to a friend in which they describe themselves with detail in Spanish using adjectives and the verbs ser, tener and gustar. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas ¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo/a? ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre? ¿Qué le gusta hacer tu mejor amigo/a? ¿Cómo es tu mejor amigo/a?

¿Cómo obtengo mi nota? HAY 5 CATEGORÍAS PURPOSE: Did I satisfy the task? If a person read my essay would they know the main purpose of my writing? Remember the bullets are there to help you get ideas. You do NOT have to write about every bullet and you can add your own ideas as long as they RELATE TO THE TOPIC!

O=ORGANIZATION beginning, middle and ending. 2. If You are writing an e-mail/letter/note/message/ or any other form of written communication, You MUST have a clear beginning, middle and ending. This means you should have proper salutations! Your writing should be organized into 3 paragraphs

Un Ejemplo de una introducción para ti… Querido amigo, ¡Hola! ¿Cómo estás? Estoy contenta hoy. Estoy escribiendo porque…. UNA CONCLUSIÓN Ask a question to the person you are writing related to the topic. Then sign your note….you may want to use…. Tu amigo/a: Your friend, Sinceramente: Sincerely Con Cariño: With love Abrazos y Besos: Hugs and kisses

V=Vocabulary Essay includes LEVEL II appropriate vocabulary related to the topic with varying nouns, verbs, and adjectives.

SCOPE ELOPE S sé que… I know that… I believe that… I hear that… C creo que… O oigo que… P pienso que… E es obvio que… E es verdad que... L leo/leí que… O oí que… P parece que… E es cierto que… I know that… I believe that… I hear that… I think that It’s obvious that… SCOPE ELOPE It is true that… I read that… I heard that…. It seems that… It is certain that…

A Dozen Highly Useful Verbs Deber Desear Ir + a (Me) gusta (Me) gustaría Necesitar Poder Preferir Querer Quisiera Soler Tener que To be able To have to To desire, want To prefer To go (used in future) To want,wish I like I would like I would like To usually do To need To have to

W=Word Count S= Structure Essay contains word amount stated in the task. PROPER NOUNS DO NOT COUNT TOWARDS THE WORD COUNT!!!!! Essay includes proper word order, spelling, and punctuation. Essay has proper subject/adjective agreement and appropriate tenses.

Tips For Success I watch soccer games on tv. NO English should be used. If you are unsure of a word, try to rephrase it in another way. Use words you know, it does NOT have to be the truth!!! Vamos a ver… If you cannot remember how to say “DEAR FRIEND” in Spanish what could you say instead? How could we rephrase?: We should eat together later. Yo quiero comer contigo. Vamos a un restaurante a a las dos. ¿Te gustaría comer con Luisa y yo? I watch soccer games on tv. Me gusta el fútbol en la tele. Veo fútbol profesional mucho. Yo miro deportes en la tele.

FINALMENTE…. 2. Do not create lists: Me gusta comer huevos,cereal, pan tostado, tocino, y salchichas para desayuno. 3. ‘s does NOT exist in Spanish. Juan’s breakfast= Desayuno de Juan. 4. STAY ON THE TOPIC YOU ARE WRITING ABOUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Use all the notes you have and create an e-mail according to the task! This will be collected!

Catch phrases No te preocupes Es una lástima… Quisiera / Me gustaría Claro que sí Espero que sí Lo siento Me equivoco Perdóname No me importa Vale Fue un placer. No hay de qué Estoy seguro/a Es una buena idea Estoy de acuerdo ¿Puede ayudarme? Estoy agradecido/a Ud. es muy servicial Tengo ganas de…(+ infinitive) Gracias por ayudarme Don’t worry It’s a shame I would like… Yes, of course I hope so I’m mistaken. Pardon It doesn’t matter to me OK