Día número 3 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 3 10 de mayo de 2017.
Lección Preliminar Vocabulario
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Día número 12 Español 1—Acelerado
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 2 de mayo de 2017.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 14 Español 1—Acelerado
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día 12 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 11 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Interactive Math Notebooks
Día número 22 Español 1—Acelerado
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 15 Español 1—Acelerado
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
¡buenos días!.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
¡Bienvenidos a la clase de español!
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Día número 3 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What can you say to ask someone what his/her name is? What can you say to tell someone your name? Why is it important to learn another language? Why is it important to be organized? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn the classroom procedures To set up the spiral notebook To join GoogleClassroom.com

La SraB explica los procedimientos de la clase La SraB saluda a los estudiantes en la puerta y les da una copia de los procedimientos de la clase. Los estudiantes entran, se sientan (sit down), y leen (read) los procedimientos (procedures) de la clase. La SraB explica los procedimientos de la clase y contesta preguntas (questions).

Día número 3 Español 1—Acelerado LEER el Boletín https://docs.google.com/document/d/1DBOAzoglMo1TC4ktwmVwSe5vuJeLCLNjeRlRJZx7uIw/edit?ts=599768da

Video: Everyone should Learn another language

otra (another) lengua (language). Todos (Everyone) deben (should) aprender (learn) otra (another) lengua (language). ¿Por qué? (Why?)

Why learn a new language? You can communicate with more people. You can help more people. This makes you more valuable to employers and can get paid more. It makes it easier to travel. It makes it easier to learn more languages. It makes you more internationally minded. When you learn another language, you learn about their culture. When you learn about other’s way of life, you recognize our common humanity and shared guardianship of the planet. When you feel connected to others, it’s easier to create a better and more peaceful world.

¿Puedo (Can I) hablar en inglés? ¿Cómo se dice (How do you say) ____ Since the best way to learn a foreign language is to hear it, speak it, write it and read it as much as possible, you will TRY to speak ONLY in SPANISH in class unless you have permission or ask for help: ¿Puedo (Can I) hablar en inglés? ¿Cómo se dice (How do you say) ____ en español?

In your Spiral Notebook, write the following useful vocabulary: Voc útil (useful voc) BUT FIRST, You need to prepare your notebook as follows:

Prepara tu cuaderno de espiral, usa la primera página para identificar tu cuaderno: Cuaderno de Gramática Español 1—acelerado Tu nombre completo Sra. Bernal 2017—2018 También (Also) escribe (write) esta información en la portada (cover) de tus cuadernos.

Página Fecha TEMA Índice Pg 1 El # ___ de agosto Pg 2 Pg 3 Usa las siguientes (following) 5 páginas para el Índice (Table of Contents): Índice Página Fecha TEMA Pg 1 El # ___ de agosto Pg 2 Pg 3

Escribe (Write) Pg ___, tu nombre y periodo en el resto de las páginas en la parte superior de la esquina (corner) derecha (right): Pg # ___ Nombre Per.

Cuando (when) escribes los apuntes (notes), escribe la fecha, el número del apunte e ilumina el número. Pg # Nombre Per. El 18 de agosto : Basic Conversation Voc #1 Apuntes #1 Salta (Skip) una línea El 19 de agosto : Basic Conversation Voc #2 Apuntes #2

How to label ALL your papers: Pg # Nombre Periodo El 18 de agosto Apuntes #1: Basic Conversation Voc #1 El 19 de agosto Apuntes #2: Basic Conversation Voc #2 All your papers need a page #, your name & period in the top, right hand corner. Write the date, section title with entry number highlighted, and title of the entry. Apuntes #1 Skip a line between entries. Apuntes #2

Read the class syllabus and complete the required info. LA TAREA Label the FRONT of your spiral notebook and binder with the following information. You can decorate them too, if you like. Cuaderno de Gramática Español 1—acelerado Tu nombre completo Sra. Bernal 2017—2018 Read the class syllabus and complete the required info. Have your parent/guardian read the syllabus and sign it. Send me an email with the info requested on the syllabus. Join Google Classroom if you didn’t do it yet. See instructions on Day2