Día número 3 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What can you say to ask someone what his/her name is? What can you say to tell someone your name? Why is it important to learn another language? Why is it important to be organized? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn the classroom procedures To set up the spiral notebook To join GoogleClassroom.com
La SraB explica los procedimientos de la clase La SraB saluda a los estudiantes en la puerta y les da una copia de los procedimientos de la clase. Los estudiantes entran, se sientan (sit down), y leen (read) los procedimientos (procedures) de la clase. La SraB explica los procedimientos de la clase y contesta preguntas (questions).
Día número 3 Español 1—Acelerado LEER el Boletín https://docs.google.com/document/d/1DBOAzoglMo1TC4ktwmVwSe5vuJeLCLNjeRlRJZx7uIw/edit?ts=599768da
Video: Everyone should Learn another language
otra (another) lengua (language). Todos (Everyone) deben (should) aprender (learn) otra (another) lengua (language). ¿Por qué? (Why?)
Why learn a new language? You can communicate with more people. You can help more people. This makes you more valuable to employers and can get paid more. It makes it easier to travel. It makes it easier to learn more languages. It makes you more internationally minded. When you learn another language, you learn about their culture. When you learn about other’s way of life, you recognize our common humanity and shared guardianship of the planet. When you feel connected to others, it’s easier to create a better and more peaceful world.
¿Puedo (Can I) hablar en inglés? ¿Cómo se dice (How do you say) ____ Since the best way to learn a foreign language is to hear it, speak it, write it and read it as much as possible, you will TRY to speak ONLY in SPANISH in class unless you have permission or ask for help: ¿Puedo (Can I) hablar en inglés? ¿Cómo se dice (How do you say) ____ en español?
In your Spiral Notebook, write the following useful vocabulary: Voc útil (useful voc) BUT FIRST, You need to prepare your notebook as follows:
Prepara tu cuaderno de espiral, usa la primera página para identificar tu cuaderno: Cuaderno de Gramática Español 1—acelerado Tu nombre completo Sra. Bernal 2017—2018 También (Also) escribe (write) esta información en la portada (cover) de tus cuadernos.
Página Fecha TEMA Índice Pg 1 El # ___ de agosto Pg 2 Pg 3 Usa las siguientes (following) 5 páginas para el Índice (Table of Contents): Índice Página Fecha TEMA Pg 1 El # ___ de agosto Pg 2 Pg 3
Escribe (Write) Pg ___, tu nombre y periodo en el resto de las páginas en la parte superior de la esquina (corner) derecha (right): Pg # ___ Nombre Per.
Cuando (when) escribes los apuntes (notes), escribe la fecha, el número del apunte e ilumina el número. Pg # Nombre Per. El 18 de agosto : Basic Conversation Voc #1 Apuntes #1 Salta (Skip) una línea El 19 de agosto : Basic Conversation Voc #2 Apuntes #2
How to label ALL your papers: Pg # Nombre Periodo El 18 de agosto Apuntes #1: Basic Conversation Voc #1 El 19 de agosto Apuntes #2: Basic Conversation Voc #2 All your papers need a page #, your name & period in the top, right hand corner. Write the date, section title with entry number highlighted, and title of the entry. Apuntes #1 Skip a line between entries. Apuntes #2
Read the class syllabus and complete the required info. LA TAREA Label the FRONT of your spiral notebook and binder with the following information. You can decorate them too, if you like. Cuaderno de Gramática Español 1—acelerado Tu nombre completo Sra. Bernal 2017—2018 Read the class syllabus and complete the required info. Have your parent/guardian read the syllabus and sign it. Send me an email with the info requested on the syllabus. Join Google Classroom if you didn’t do it yet. See instructions on Day2