Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Advertisements

Telling Time.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Español 3 10 de mayo de 2017.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Day 2 Week 11 25/10/2016.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Ir practice activities
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Telling Time in Spanish
(How to tell time in Spanish)
Español 1 10 de marzo de 2017.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 3 3 de marzo de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
First Grade Dual High Frequency Words
Español 3 8 de mayo de 2017.
Español 1 16 de febrero de 2017.
El Imperfecto Español 2.
SEGUNDO PASO (A que hora…
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Telling Time (¿Qué hora es?).
Telling Time (La hora).
4.7 invitations, ir+a+inf..
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
¿Qué hora es?.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for the day. 5th- Spanish 1 8:10-9:30 6th- Spanish 1 9:35-10:55 (This class can be more difficult.) 7th- Foreign Language Survey 11:00-12:20 2nd Lunch- 12:20-12:50 8th period- 12:55-2:15 Intervention: 2:15-2:55- If students want to do retakes, they can. I will leave the retake folders out for you. The must come in and give you their previous test, in order to do the retake. If it is a listening one, they will have to wait until I get back unless you speak Spanish, then you can give it to them orally.

Elije un libro del estante. Lee el libro por 7 minutos. Leemos Por 7 minutos Elije un libro del estante. Lee el libro por 7 minutos. Después de leer, escribe 5 preguntas de tu libro. Contesta las preguntas también. Take roll while the kids are doing their silent reading. They need to read for 7 minutes. They should have a book selected off my shelf or one of their own in Spanish to read. After they have read for 7 minutes. They need to open their notebooks to section 2 and write 5 question from their story and then answer those questions also. This part should take about 5 minutes also.

La campana Hoy es ______ el ___ de mayo. Dibuja las escenas Los chicos van al vendedor de tacos por la tarde. Los estudiantes van a la piscina en el verano. Yo voy a la tienda y compro unas frutas y tortillas. Mis padres van al gimnasio y hacen ejercicios. Have the students turn to section 1 and write the date completely out. Then they need to draw the following in that section. Have the students share their drawings with their table. Drawing #1 The boys go to the taco salesman in the afternoon. Drawing #2 The students go to the swimming pool in the summer. Drawing #3 I go to the store and buy some fruit and tortillas. Drawing #4 My parents go to the gym and do exercises.

las horas - menos 1:45 Es la una y cuarenta y cinco Click for lesson 1:45 Es la una y cuarenta y cinco Son las dos menos cuarto 6:55 Son las seis y cincuenta y cinco Son las siente menos cinco 2:35 Son las dos y treinta y cinco Son las tres menos veinticinco 8:57 Son las ocho y cincuenta y siete Son las nueve menos tres Click the clock for the lesson. There are links on this slide, so click up each time with its two different ways of being expressed in Spanish. Have the students copy them down and talk with their group about what they see, understand.

2 3 1 ¿qué es? 5 4 9 Please read these instructions to the students, before they begin their writing. If they want to work as partners that is fine as well. Using the numbers on each picture write your own story about where you go and what you do at each place. You can include other characters as well. If you do remember to use the plural verbs. You should have at least 4-6 sentences for each place and what you do there. You need to write this on a separate sheet of paper. This can be worked on for the remainder 7 8 6