¡Buenos días! Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 19 de septiembre.
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
PRESENTACIONES Y SALUDOS
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
El Calendario en español
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip, please. ¡Gracias! 3

Las Metas… Para tener éxito… We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, decode, and understand new essential vocabulary: calendar, months, days, personality traits pronounce and correctly use adjective forms in Spanish describe our personalities, utilizing multiple traits use questioning strategies to ask and answer the questions, “What day is it?”, “What’s the date today?” and “What are you like?” in complete sentences. hold a short conversation with a tablemate using the calendar essential vocabulary understand how gender affects which adjective we use to describe people – masculine or feminine, and singular or plural evaluate the forms of adjectives to accurately describe ourselves consistently

El calendario septiembre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha? Es el de . septiembre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1 1*el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Día de los Muertos 1/11-2/11 5

¿Cómo celebra tu familia el Día de Independencía? el diecinueve de octubre el primer día de diciembre el cinco de mayo el dieciséis de septiembre el cuatro de julio ¿Cómo celebra tu familia el Día de Independencía? ¿Qué es la diferencia entre el 16 de septiembre y el cinco de mayo? 7

¡Recién fue el Día de Independencía en México! Vamos a leer un poco… Read with a partner & highlight/underline cognates. Read as a class. Discuss & try to answer questions with a partner. https://www.youtube.com/watch?v=SIcF_ziSlWU&feature=fvsr https://www.youtube.com/watch?v=vHyGK9hxD-4 https://vimeo.com/40487114 https://www.youtube.com/watch?v=frAh60X367A&feature=fvwrel 15

Tu identidad & personalidad What makes you you? What are you like? Are you patriotic? Are you silly? Are you artistic? Are you athletic? Create a visual representation of who you are on a whiteboard. Pictures, words, symbols all work! 10

Los adjetivos We must consider…. We must consider…. Masculine Feminine Neutral Singular Plural 15

Preguntas importantes General Specific ¿Cómo eres tú? Yo soy … Yo no soy… ¿Eres …? Sí, yo soy … No, yo no soy … 10

La Evidencia de Unidad 1 Packet must be taken home and shown to parents. Obtain their parent signature before next class and return the packet to Sra. Moore. Look at all of your feedback. What do you get? What don’t you get yet? Decide what you need to improve and take the necessary action steps to do so! Get help from Sra. M! Request to Retest! Practice! Use the resources on the website. Get a tutor! Make corrections to the original test alone or with a partner.

For Photos: Print & staple to the sheet OR... Create a new folder in Google Drive. Title it with your full name, class section, and Self-Selected Evidence. Upload your photos to your folder. Share the folder with Sra. M. at berndts@Milwaukee.k12.wi.us. For Reflections: What did you do? Why did you do it? How did it make you feel? What was the same or different? How did you hear the language/see the culture in real life? What did the experience make you think? Can you make connections? Can you evaluate it (good, bad, why?)