¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Write the correct Spanish words for the English words
Capítulo 7 primer paso.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
4 Es el 11 de septiembre. Stem Changing Verbs ~Present Tense~
4 Es el 11 de septiembre. Stem Changing Verbs ~Present Tense~
Stem-changing verbs AKA Boot verbs.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
(verbos con cambios radicales)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
Los Juegos Olímpicos.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Stem Change Verbs.
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Stem-Changing Verbs.
e->ie (inside the boot)
Irregular verbs In the Present tense.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Jugar – To play U UE Juego Jugamos Juegas Jugáis Juega Juegan.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
4 Es el 4 de septiembre. Stem Changing Verbs ~Present Tense~
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Stem-Changing Verbs.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Stem-changing verbs (boot verbs).
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
[C] Notas: Stem-changing Verbs
Repaso-boot verbs.
“Boot Verbs” stem-changing verbs.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
“Boot Verbs” stem-changing verbs.
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: 5 Trabajo del timbre: Pongan la tarea en el pupitre. Hagan el trabajo de timbre. Do the bell work! QUIZ NEXT CLASS – Criterion D LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies to discuss our lifestyles and health habits express our thoughts on health and give advice on how to improve our choices, using ‘creer + que’ and ‘deber’ conjugate irregular verbs called “stem-changers” We’ll know we’re successful when we can… construct sentences with perfect agreement with consistency contribute positively to our teams’ success when playing the running man game ask/answer our partner’s a variety of questions about health & give logical & well-structured advice understand the concept of a stem-changing verb & write each form correctly of dormir, tener, preferir, querer, poder (as well as creer, deber, hacer, ver)

5

*There MUST be a new running man each round! 15 ¡Juego de correr! Work in teams of 4. Place vocabulary cards on table top. One person is the running man. He/she holds the marker. Teammates sitting hand the appropriate card off to the running man. Running man has to correctly spell terms and sentences to earn points for his/her team. *There MUST be a new running man each round!

How we get healthy depends… 5 on what we prefer to do, eat, drink on what we have to do based on our health right now on getting good sleep on a daily basis on what we can do with the resources we have All of these verbs are examples of STEM-CHANGING VERBS! https://www.youtube.com/watch?v=U5oAHfWaZ7Y

e to ie Stem-changing verbs 5 yo tengo nosotros tenemos tú tienes vosotros tenís Ud. él ella tiene ellos ellas Uds. tienen yo prefiero nosotros preferimos tú prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren e to ie yo quiero nosotros queremos tú quieres vosotros querís Ud. él ella quiere ellos ellas Uds. quieren

o to ue Stem-changing verbs 5 yo puedo nosotros podemos tú puedes vosotros preferís Ud. él ella puede ellos ellas Uds. pueden o to ue yo duermo nosotros dormimos tú duermes vosotros dormís Ud. él ella duerme ellos ellas Uds. duermen

u to ue Stem-changing verbs 2 yo juego nosotros jugamos tú juegas vosotros jugaís Ud. él ella juega ellos ellas Uds. juegan

e to i Stem-changing verbs 2 yo pido nosotros pedimos tú pides vosotros pedís Ud. él ella pide ellos ellas Uds. piden

10 Work in a pair. Write your answers. Include both the pronoun & the verb form! Correct each others’ work using the answer key on the back of the sheet.

Vamos a enfocar en ‘preferir’… 5 https://www.youtube.com/watch/?v=gex07vHLIrE yo prefiero nosotros preferimos tú prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren

Práctica en parejas: Actividad 6 de p. 153

Kahoot! To prepare for quiz… 20 Use gustar & encantar forms correctly Know food/drink vocabulary Use es & son at the right times Use the correct adjective to “agree” with whatever you’re describing