¡Estamos aprendiendo más vocabulario!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
Los verbos ER/IR.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Vamos a explorar Ahora: Van a hacer la actividad de timbre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Vocabulario: en mi tiempo libre.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Abrelatas 1) What is an infinitive?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Los Adjetivos!.
¿Qué te gusta hacer?.
Discussion Voice Activity 1.05
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Saying what someone likes
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Saying what someone likes
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
El Presente Continuo When? How? Examples Irregulars.
The Present Continuous
Answer in SPANISH in complete sentences!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Metas: I can identify my current proficiency level
Regular AR VERBS.
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Transcripción de la presentación:

¡Estamos aprendiendo más vocabulario! El trabajo de timbre: Take out your homework & write 0-5 in the corner based on your understanding of the video. Learning Intentions: We are learning to: Success Criteria: We will know we are successful when we can: ask and answer questions using a variety of interrogatives use written language to describe what is occurring use listening skills to determine meaning have conversations with our partners look at pictures/at a video and describe what is occurring using estar + a gerund fill in the missing lyrics to a song create a comic book for HW 5

Describe what is occurring in the following 4 photos. 1. yo 3. tú 2. él 4. ellos 5

Los peeps independientes Los peeps que están con Srta. Jorgensen Take a seat by the door and sit next to somebunny.  Practice speaking using the prompt. Hop to senoramoore.com and go to Día #15 to the video. Work on Quizlet sets on present progressive and new vocabulary. Find a seat by the SmartBoard and sit next to somebunny….  Take out looseleaf/notebook paper, your sala volteada sheet, and a pencil. Let’s hop to some learning!

What is the recipe to the present progressive? + What are the endings? -ar -er/-ir

B: Yo estoy….. -ando -iendo A: ¿Qué estás haciendo? B: Yo estoy….. -ando -iendo bailar comer cantar dibujar manejar vivir beber abrir hablar ver pasar montar conducir caminar tocar viajar 5

Sí, estoy… OR No, no estoy… Persona A: ¿Estás ___________ ahora? Persona B: Sí, estoy… OR No, no estoy… bailar comer cantar dibujar manejar vivir beber abrir hablar ver pasar montar conducir caminar tocar viajar comprar- to buy descansar- to rest relajar- to relax salir (con)- to go out (with) comprender- to comprehend 10

_______ está ________ ahora. Persona A: ¿Quién está ___________ ahora? Persona B: _______ está ________ ahora. 10

Describe what is occuring in the picture on a piece of paper. (la familia) The family is travelling by (por) plane. 4

Describe what is occurring in the picture on a piece of paper. I am relaxing outside. 4

Describe what is occurring in the picture on a piece of paper. (nosotros) 4

Describe what is occuring in the picture on a piece of paper. (Tú estás a la derecho.) 4

Vamos a escuchar música Enrique Iglesias: Madrid, Spain Son of Julio Iglesias Pop/Latin pop artist Nick Rivera Caminero/a.k.a Nicky Jam USA/Puerto Rico Reggaeton artist 15

¡Vamos a crear los cómicos! Write a dialogue for a 6-lined or phrased comic using Spanish. Create a clever/helpful title. Draw pictures to match your dialogue on the back. Do NOT write any Spanish on the side with the pictures. Complete in class. If not done, finish for HW! 10