LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Advertisements

Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
La Comida: Food.
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 17 de enero
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often  conjugate all regular verbs (-ar, -er, and –ir using comer, beber & compartir as key examples)  talk about our likes/dislikes using gustar & encantar We’ll know we’re successful when we can… recognize, pronounce, and use each new food/drink term correctly in a variety of contexts use the correct forms of ‘comer’ & ‘beber’ in context use the correct forms of verbs, including compartir, regardless of their infinitive endings in a variety of context ask and answer target questions ¡Buenos días! 1) Pongan la tarea en la cesta. (Put HW in the basket.) 2) Hagan la actividad en la tarjeta de salida. 3) Practiquen la pregunta: ¿Te gusta(n) ____? con un compañero.

a) el __________________ de fresa (strawberry yogurt) b) la sopa de ____________________ (vegetable soup) c) el jugo _________ naranja (orange juice) d) ______________________________________ (apple juice) e) A mí ___________ gustan las papas fritas. f) A ________ te gusta el café con leche y azúcar. g) ________ mi amigo y a mí nos gusta comer el almuerzo juntas. h) Me _________________ los huevos para el desayuno. i) Yo ______________ la limonada en el verano cuando hace calor. ¿Están correctos?

Tier 1Tier 2Tier 3 Take turns quizzing each other with the vocabulary cards. Include an appropriate article for each item. Play once using the definite articles and once using the indefinite articles. Use your book (pg. 124/125 or 144) if you need extra support. Ex. “la/una leche” “las/unas galletas” Take turns quizzing each other with the vocabulary cards. For each food or beverage, express how often you eat or drink the item. Ex. “(Yo) como las galletas en vez de cuando.” “(Yo) bebo la leche todos los d ías.” Place all of the cards out on the desk in front of you. Ask & answer the target questions: “¿Qué bebes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Qué comes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?” “¿Bebes t ú ____?” “¿Comes t ú ____?”

La Videohistoria: “El desayuno” Abren los libros a p. 126 and 127 Trabajan con sus compañeros en un grupo de cuatro. Hacen las cosas importantes:  Read through the story aloud.  Translate as you go along and discuss possible meanings of unfamiliar vocabulary.  Decode the new vocabulary identified in blue.  Work to understand the basic gist of the plot.  Reread the story aloud, each person in the group taking one part and acting out the scene.  Be ready to discuss!

El vocabulario nuevo: ‘Comprendo’ ________________________ ‘No comprendo’ ______________________ ‘por supuesto’ ________________________ ‘¡Qué asco!’ __________________________ ‘Me encantan’ ________________________ ‘Comparto’ __________________________ ‘¿Compartes?’_______________________ ‘Más o menos’ ________________________ ‘¿Cuál?’ _____________________