La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ARGOS Assistencial Un Sistema únic i Integrat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ARGOS Assistencial Un Sistema únic i Integrat"— Transcripción de la presentación:

1 ARGOS Assistencial Un Sistema únic i Integrat
Bellvitge – Duran i Reynals Barcelona, 27 de juliol de 2009 IBM Confidential

2 Índex El Programa de Modernització El Projecte Assistencial
La Implantació de Bellvitge - Duran i Reynals Conclusions

3 Modernitzar: ¿Per què? Què és ARGOS?
Per a millorar la qualitat de l'assistència Equipaments tecnològics avançats Coordinació assistencial Historia clínica electrònica Per a millorar l'eficiència Reducció de costos. Reassignació de recursos Serveis compartits Central de compres. Per a que la “gestió publica” tingui el mateix “nivell” que la gestió provada Per a que el ciutadà rebi la millor atenció possible 3

4 El Programa de modernització
Les principals elements que composen el programa de modernització son Llei de l’ICS Transformació de les funcions de suport (economic-financer) Projecte de renovació dels sistemes d’informació dels hospitals (Juliol 2009: 5 de 8) Projecte de redefinició de recursos humans MODEL TERRITORIAL Plataforma tecnológica única i integrada - SAP IBM Confidential

5 Índex El Programa de Modernització El Projecte Assistencial
La Implantació de Bellvitge - Duran i Reynals Conclusions 5 5

6 Al servei del professional
Centrat en el ciutadà Fisioterapeuta Salut Pública Laboratori Monitorització de Pacients Ambulàncies Especialista Hospital Farmàcia Hospitalització a Domicili Familiars Llar Alimentació Metge Pacient Dispositius Clínics Serveis Socials Al servei del professional Radiología Plans de Cures Centre de Coordinació Infermeria Gestor

7 CLIENT RECURSOS GUIES/ CONTROLS Afegir valor

8 CLIENT CLIENT ACCIONISTES SOCIETAT Assistència EQUIP HUMÀ PROVEÏDORS
PROCESSOS ESTRATÈGICS CLIENT CLIENT Assistència cadena clau PROCESSOS DE SUPORT EQUIP HUMÀ PROVEÏDORS

9 Gestió per processos CLIENT GUIES/ CONTROLS
Lleis Normativa Funcionament Protocols Plans de cures Metges Infermeres Administratius Espais Equipaments Materials Resultats EECC HC Pacient amb un Problema de Salut que requereix atenció Pacient amb el Problema de Salut resolt o en Tractament Assistència Gestió Assistencial i Gestió Clínica RECURSOS

10 HIS MED UNITATS DE CRÍTICS LABORATORI RADIOLOGIA FARMÀCIA INFERMERIA
LEGISLACIÓ CATSALUT ICS DEPARTAMENT DE SALUT AJUNTAMENTS SOCIETAT HIS UNITATS DE CRÍTICS LABORATORI ANATOMIA PATOLÒGICA INFERMERIA FARMÀCIA RADIOLOGIA MED PROCESSOS ESTRATÈGICS Escoltar la veu del client Escoltar la veu del professional Gestió de la informació Planificació estratègica Millora contínua Comunicació Atenció ambulatòria Atenció quirúrgica Atenció en hospitalització Consultes Externes Hospitals de Dia Gabinets diagnòstic- terapèutics Hospitalització convencional Cirurgia amb ingrés CMA CLIENT AMB NECESSITATS Atenció urgent Hospitalització de crítics NECESSITATS CLIENT AMB SATISFETES Hospitalització a Domicili PROCESSOS CLAU ASSISTENCIALS PROCESSOS CLAU Docència Recerca SUPORT AL CLIENT Laboratoris Bioquímica Microbiologia Hematologia Immunologia A. Patològica Banc de Sang Farmàcia Gestió de pacients Ètica i drets del client Atenció al client Control d’Infeccions Nutrició Rehabilitació Documentació clínica Atenció espiritual Atenció social PROCESSOS DE SUPORT Radiodiagnòstic Medicina Nuclear Oncologia Radioteràpica Hemodiàlisi Sistemes Informació SUPORT ASSISTENCIAL GESTIÓ ECONÒMICA GESTIÓ PERSONES Neteja GESTIÓ DE SERVEIS Tecnologies Informació i Comunicacions Arxiu GESTIÓ SUPORTS INFORMACIÓ Gestió Pressupostària Administració del Personal Esterilització Gestió d’Infrastructures Logística Tecnologia Assistencial GESTIÓ RECURSOS FÍSICS Alimentació Gestió de residus Comptabilitat Desenvolupament Bugaderia Seguretat Facturació Prevenció Riscos Laborals MERCAT LABORAL PROVEÏDORS

11 Sistemes d’Informació Únics i Integrats
GESTIÓ ASSISTENCIAL I GESTIÓ CLÍNICA mitjançant una estació de treball única i adaptada a les necessitats de cada professional Integració amb els Sistemes Departamentals . Estació Clínica de Treball Tractament de la Informació BWH Integració amb Recursos Humans (SAP) Informació centrada al Pacient (RCA i altres registres poblacionals) Integració amb EcoFin / Logística (SAP) Gestió Integrada Gestió Assistencial Consultes externes Admissions Urgències Arxiu HC Programació de Quiròfans Derivacions Llistes d’espera Integració AP/ CCEE Laboratoris Unitats De Crítics Farmàcia Infermeria Diagnòstic per Imatge Anatomia Patològica Gestió Clínica Visualització de resultats Codificació de Diagnòs- tics i Procediments Documentació Clínica Ordres Clíniques Presa de Decisions Peticions als Departamentals El profesional gestionará las funcionalidades que necesite desde un entorno único independientemente del proveedor de las mismas. Integración con todos los sistemas departamentales y corporativos de la institución (farmacia, enfermería, radiología, laboratorios, RCA…) El sistema permite personalizar la atención al paciente y la toma de decisiones en cualquier nivel de la asistencia. Organiza de forma global la visión de todas las prestaciones asistenciales en un único entorno de trabajo: Entorno de trabajo Clínico como puesto único del profesional. El usuario dispone de toda la información del paciente, a través de unas sencillas pestañas podrá seleccionar el tipo de información a la que desea acceder: Nombre, Antecedentes de interés, edad, Pruebas pedidas, pendientes de realizar, Resultados, cuidados de enfermería registrados, actividades asistenciales proporcionadas en otras unidades, episodios anteriores… Ayuda a normalizar la actividad asistencial y a conocer y aplicar las mejores prácticas. La información de las prestaciones suministradas en otro momento al mismo paciente o bien que hayan sido aplicadas anteriormente a otros pacientes de características similares, con el consiguiente registro y evidencia de los resultados obtenidos en cada caso, permite comparar y obtener conocimiento objetivo de las mejores prácticas asistenciales. Facilita la realización de una práctica clínica basada en la evidencia científica.

12 Centrada en el ciutadà ETC – Centrada en el ciutadà Medicació Hospital
Diagnòstic per la Imatge Infermeria HC ICS Informes Hospital HCCC ETC – Centrada en el ciutadà Medicació Primària Informes Altres Hospitals Analítica Primària

13 Centres de Competència Funcional i Tècnic
DIRECTOR PROJECTE ARGOS - ASSISTENCIAL DIRECTOR PROJECTE ARGOS Coordinador Projecte ARGOS Director funcional Centre Competència Tècnic CENTRE COMPETENCIA FUNCIONAL Director projecte core Responsable Procés corporatiu Responsable Procés Hospital Responsable TICS Hospital

14 L’Ordre Clínica i els Circuits
És la base del sistema Tota acció es recolza en la seva sol·licitud Ingrés,alta, trasllat, visita. Interconsultes entre serveis. Proves: Imatge, Laboratoris, AP, transports sanitaris. Intervencions quirúrgiques. Prescripció i administració de medicaments Tots els professionals han d’utilitzar aquesta via. Les vies alternatives trenquen els circuits i desorganitzen el sistema. Els circuits estan definits al model comú Els circuits són clars i consecutius : C desprès de B i B desprès de A.

15 Situació actual del projecte
02/07 02/08 02/06 06/06 09/06 Common business model Advanved prototype Pilot implementation 10/08 03/09 06/09 11/09 06/10 03/10 Hospital Arrencada Consultes a l'ETC Ordres Clíniques HGTiP. Badalona 29/02/2008 HVC. Tortosa 08/10/2009 Hj23. Tarragona 14/11/2009 HVI. Viladecans 27/03/2009 HJT. Girona 12/06/2009

16 Índex El Programa de Modernització El Projecte Assistencial
La Implantació de Bellvitge - Duran i Reynals Conclusions 16 16

17 Que farem ara ? Estratègia d’implantació
Aplicar el model comú al nostre hospital  Referents de procès Configurar el nou sistema a les particularitats de cada servei -> Interlocutors de servei Gestió del canvi Formació de tots els actors implicats Actualització de les infraestructures tecnològiques Llançament i suport in-situ

18 Referents i interlocutors
REFERENTS DELS PROCESSOS ASSISTENCIALS INTERLOCUTORS DE SERVEI Asseguren la coherència dels processos a nivell hospital Són referents per àmbit (urgències, hospitalització, CEX…) Definiran juntament amb IBM el Model de Funcionament Seran els primers coneixedors del sistema Seran coneixedors del sistema SAP per cada procés Gestionaran les tasques del seu servei/unitat Són claus al pla de comunicació i la gestió del canvi Candidats a la formació com a formadors d’usuaris finals 18

19 Àrees de treball i Circuits
ÀREAS DE TREBALL CIRCUITS ASSISTENCIALS Estructura Organitzativa del Hospital Petitori i Agendes Usuaris i perfils Gammes de Prestacions per Servei Peticions preconfigurades per Servei Diagnòstics preferits per Servei Integracions Hospitalització Urgències Consultes Externes Gabinets Hospital de Dia Quiròfans Diagnòstic per la Imatge Laboratori Arxiu Documentalista 19 19

20 Estrategia de formació
Hores de formació presencial Formació presencial Formació on-line 20 20

21 Bellvitge – Pla d’implantació
SET 09 OCT 09 NOV 09 DEC 09 GEN 10 FEB 10 MARÇ 10 ABR 10 Anàlisi SESSIONS DE MODEL DE FUNCIONAMENT Gestió del Projecte 1ª VERSIÓ FITXER USUARIS Gestió del Canvi / Comunicació Usuaris / Rols Model de funcionament PERFILS I ROLS Definir EO Arrencada MF APLICAT Definició Games AGENDES SAP Creació Agendes SAP 1ª VERSIÓ EORG Formació Formadors Formació usuaris finals Formació ON LINE Integracions Migracions Adequació infraestructures de l’hospital Configuració d’entorns (INT, PRE, PRO) Suport Post-Arrencada Parametrització

22 Presentació de l’equip
Direcció del Projecte Xavier Arranz Responsable Implantació Alberto Serrano Alex Ducros Sarai Gamez Responsable Equip Central Oriol Viaplana Consultes Externes Hospital de Dia Albert Font Dani Delgado Manuel Moreno Urgències Hospitalització Raul Lecha Albert Huguet Juan Antonio de los Cobos Radiologia Gabinets Josep Vilella Integracions Victor Castany Migracions Laboratori Xavier Arranz Vicente Granell Joan Casals Documentalista Arxiu Elena Toharia IQ Pedro Monforte Daniel Martinez Suport transversal Raul Galera Jordi Mor IBM Confidential

23 Amb una posada en funcionament en Big Bang
Posada en funcionament de totes les funcionalitats en 1 cap de setmana Seqüència de llançament: Urgències (divendres nit) Hospitalització (dissabte i diumenge) Consultes externes (dilluns) Desplegament del suport 24x7 per l’ajuda de proximitat als professionals La clau per l’ús del sistema per part dels professionals és el valor afegit que aquest aporta en el procés assistencial. Informació clínica disponible: cursos clínics, proves de laboratori, informes de radiologia.... Medicina Digital. Ràpida corba de aprenentatge pel disseny del producte 23 IBM Confidential

24 Suport Post – Arrencada
Germans Trias Administratius 15 36 Infermeria 7 Metges 11 Informàtica 3 PROJECTE Equip in-situ 37 PERSONAL EXTERN Informàtics Territorials 13 Suport Extern 23 Total 108 Verge de la Cinta Administratius 9 48 Infermeria 26 Metges 11 Informàtica 2 PROJECTE Equip in-situ 25 Total 73 Joan XXIII Administratius 13 73 Infermeria 22 Metges 25 Informàtica PROJECTE Equip in-situ 26 Total 99 Viladecans Administratius 11 44 Infermeria 22 Metges 8 Informàtica 3 PROJECTE Equip in-situ 20 Total 64 Doctor Trueta Administratius 29 93 Infermeria 33 Metges 21 Informàtica 10 PROJECTE Equip in-situ 27 Total 120 24

25 Índex El Programa de Modernització El Projecte Assistencial
La Implantació de Bellvitge - Duran i Reynals Conclusions 25 25

26 El impacte del projecte sobre la organització es important.
Lliçons apreses El impacte del projecte sobre la organització es important. La dedicació de temps a les activitats de projecte durant la implantació es clau per extreure el màxim benefici del projecte La assistència i el rigor en la formació suavitza la transició al nou sistema d’informació L’arrencada es un punt de partida, no el final del camí 26

27 27

28 Moltes gràcies a tots i totes. Estem absolutament convençuts, de
Comencem a treballar Moltes gràcies a tots i totes. Estem absolutament convençuts, de que la millor garantia per l'èxit, és el capital humà del nostre hospital.


Descargar ppt "ARGOS Assistencial Un Sistema únic i Integrat"

Presentaciones similares


Anuncios Google