Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Nieves Miguélez Modificado hace 5 años
1
Assessorament de la Formació en Competències
Masnou/Alella Curs 2ª sessió ICE UAB
2
Tenint en compte els que s’ha exposat a les xerrades a les quals hem assistit, la lectura del nou currículum i la reflexió sobre la nostra experiència , en grups dialoguem i acordem sobre els aspectes següents: Com ens plantegem l’aprenentatge de coneixements, tenint en compte que els hem de poder transferir i activar per resoldre situacions? Si considerem que els nens i nenes són subjecte de l’aprenentatge, quines situacions fomentem i/o generem a l’aula per què això es doni? Com són, les nostres aules? A què donem valor? Quin és el paper del/la mestre/a? Què provoquem que facin els nens i nenes per aprendre? Com creiem que aprenen? . Coneixements funcionals i a ser possible globalitzats i significatius. . El descobriment guiat, la resolució de problemes i el comandament directe. . Activitats motivadores. . Partir dels interessos dels alumnes i dels seus coneixements previs. . Posar en discussió els resultats de les activitats. . Partir de situacions reals, quotidianes, de l’entorn. . Aplicar les noves tecnologies. . Donar pautes per resoldre el que no saben. . Partir del coneixement de l’alumne. . Crear dubtes amb preuntes-resposta. . Consciència del procés d’aprenentatge i millora. . Plantejar situacions motivadores que generin curiositat i interès. . Sitaucions que impliquin treball cooperatiu i la participació de l’alumne. . Situacions on hagin de resoldre algun problema, conflicte... . Reflexió a partir de lap ròpia activitat. . Descobrir i vivenciar els aprenentatges. . Com a mestres fem de transmissors i de guia. Avaluem donant poc espai a l’autoavaluació. . Mestre/a com a conductor, moderador. . Mestre com a model i referent. . Mestre dinamitzador i provocador. . Aules: .que fomentin l’autonomia. .espai que va més enllà de les parets de l’aula. . Espai d’ordre on les coses tenen un lloc. . Espai de respecte, convivència, col·laboració, tolerància on es fomenti l’esforç. . Aules poc dinàmic més prepartades per nosaltresw que per els nens/es. . Participació dels alumnes en la seva ambientació. . Provoquem situacions que han de resoldre per ells mateixos. . Aprenen experimentant, resolent i formant part activa de l’aprenentatge. . Aprenen mecànicament. . Autocrítica i autoavaluació. . Fer pensar i reflexionar. . Generar activitats interessants per a ells/es. . Silenci. . Discussió. . Fomentar el dubte. . Provocar la curiositat. . Aprenen a través de l’estudi, esforç.
3
Aspectes triats per a la reflexió conjunta:
sessió tema Escola/cicle/mestre/a que farà l’aportació… 10 de novembre Avaluació Cicle inicial Fabra i Ferrer i Guàrdia E. Física Ferrer i Guàrdia 12 de gener 2 de febrer Expressió escrita 23 de febrer 9 de març
4
Grups interactius parvulari
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.