La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Continuació: el temps II

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Continuació: el temps II"— Transcripción de la presentación:

1 Continuació: el temps II

2 . L’horari és un punt de referència per a
orientar-se.

3

4 Per afavorir la interiorització del temps:
Recordar el dia de la setmana, moment del dia. Fer recordar als infants fets viscuts i relacionar-los amb el que ha de venir. Eines pràctiques: calendari, aniversaris, dates de festes assenyalades, temps atmosfèric. Establir RUTINES.

5 CRITERIS DE DISTRIBUCIÓ DEL TEMPS
Cal preveure la distribució temporal en els centres educatius i aquesta ha de respondre als objectius educatius. - Més temps a les activitats d’establir rutines i hàbits. En funció d’aquestes, s’organitzen la resta d’activitats. - Disminuir les activitats de la vida quotidiana a mesura que el nen creix i introduir-ne d’altres. La distribució del temps també estarà vinculada a l’opció metodològica elegida. - Segons la forma de treballari el tipusd’activitatsdistribuïrem el tempsd’una o altre forma. La planificació temporal serà flexible, per respectar el ritme individual, però la seqüència general de l’horari serà invariable, perquè és el punt de referència.

6 Altrescriteris a considerar:
En els aprenentatges, no cal córrer, el nen marca el seu ritme. Combinació d’activitats rutinàries (alimentació, son, higiène) amb les del joc. Combinació d’activitats: Tranquil·les/moviment i soroll Interacció/individuals Concentració/ lúdiques Dirigides / lliures Considerar el temps de preparació de l’activitat, presentació i recollida, a més del temps d’execució. Considerar la distribució temporal dels espais compartits. Disposar d’un marge horari flexible. Considerar el temps necessari per l’atenció individualitzada a les famílies. Considerar un temps per a la programació, planificació i organització, avaluació de les activitats, coordinació entre educadors...

7 Moments educatius que cal tenir reflexionats i programats
Rutines i adquisició d’hàbits: són moments educatius molt importants i a partir d’elles s’organitzarà l’horari i les activitats Breu espai de temps individualitzat dedicat a cada alumne. Periode d’adaptació: el seu objectiu és afrontar amb calma l’asietat de pares-mares, educadors i nens. Acollida i comiat diari: Ha de donar sensació de tranquil·litat, sense presses, atenció individualitzada, cal poder comentar coses als pares/mestres Evitar aglomeracions.

8 Entenem per rutina: l'hàbit de fer alguna activitat de forma mecànica, sistemàtica i contínua al llarg de la jornada escolar, i que es va repetint diàriament al llarg del curs. Entenem per hàbit: les pautes de comportament que ajuden al nen a estructurar-se, orientar-se i formar-se millor i de forma més autònoma. Els costums, hàbits o rutines permeten als infants fixar seqüències, maneres de fer, que els dóna gran seguretat i confiança en sí mateixos. A més, els permet percebre pautes d'estructuració en l'organització temporal.


Descargar ppt "Continuació: el temps II"

Presentaciones similares


Anuncios Google