Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porΣαπφώ Βαρουξής Modificado hace 6 años
1
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Facultat de Biblioteconomia i Documentació Jornada de bones pràctiques UB 5 de juny de 2018
2
1. El Pràcticum del grau d’IiD
240 hores 1 semestre
3
2. Impliacions del Pràcticum
Integrar-se en un equip de professionals Comprendre l’organització i el funcionament de processos i serveis Conèixer els usos i les necessitats dels usuaris Assignatura centrada en l’aprenentatge individual Aprenentatge fora de l’àmbit acadèmic Amb exigències d’organització i calendari diferents Grau d’Informació i Documentació: Guia del Pràcticum. Curs
4
3. Com avaluem el Pràcticum?
Tutor de centre – Avaluació de l’aplicació pràctica: Informe d’avaluació del centre de pràctiques (30 %) Alumne - Autoavaluació: Informe de valoració de l’experiència (15 %) Professor – Avaluació acadèmica: Treball de pràctiques (35 %) Participació en els seminaris de grup (20 %)
5
Avaluació del centre Pràcticum – Informe d’avaluació de l’estada
1r semestre 2017/18 Dades identificatives Alumne/a a avaluar Centre Nom i càrrec del tutor (*) Horari habitual de pràctiques (*) El nom que poseu aquí serà el que apareixerà al certificat que la Facultat us enviarà Programa de l’estada de pràctiques A continuació indiqueu les tasques més rellevants del programa que ha desenvolupat l’alumne/a i el temps aproximat que ha dedicat a cada activitat. TASQUES TEMPS Valoració de 0 a 10 Avaluació del centre
6
Avaluació del centre Avaluació de competències generals
Puntueu de l’1 al 6 l’actitud de l’alumne/a en cadascun dels aspectes següents: Comunicació Comunicació escrita Comunicació oral Comunicació amb els usuaris Comunicació amb el personal / altres Observacions: Compromís personal Assistència i puntualitat Responsabilitat Voluntat de servei Sensibilitat a les necessitats / Empatia Motivació i implicació personal Acceptació de crítiques i suggeriments Dinàmica de treball Iniciativa i proactivitat Independència / treball autònom Treball metòdic/sistemàtic Organització i planificació Treball en equip Flexibilitat / Adaptació a noves situacions Avaluació del centre
7
Avaluació del centre 2. Avaluació de competències professionals
Puntueu de l’1 al 6 l’actitud de l’alumne/a en cadascun dels aspectes següents: Comprensió global del context (L’estudiant ha demostrat comprendre la missió i les funcions del centre, captar el context institucional, establir lligams entre les diferents activitats, ...) Observacions: Tasques tècniques (L’estudiant ha demostrat habilitats en tasques de gestió, de processament dels documents o de gestió de la informació i el coneixement, d’ús de les eines tecnològiques aplicades al centre,...) Provisió de serveis (L’estudiant ha demostrat saber atendre a l’usuari, utilitzar les fonts i recursos d’informació per a resoldre consultes, intervenir en la formació d’usuaris o en altres activitats, ...) Avaluació del centre NOTA FINAL: (Doneu una nota global de 0 a 10 tenint en compte les valoracions anteriors)
8
Avaluació del centre Avaluació de la satisfacció de l’experiència
En aquest apartat us demanem que valoreu –d’1 (gens) a 10 (molt)– l’actuació de la Facultat en els diferents aspectes del procés d’acollida d’alumnes de Pràcticum. Cal remarcar que aquestes valoracions són independents de l’avaluació de l’estudiant. La informació sobre el Pràcticum de la web de la Facultat us sembla adient? La gestió administrativa dels convenis per part de la Secretaria de la Facultat us sembla àgil? El model d’organització del Pràcticum us sembla adient? El seguiment de l’estada per part del tutor acadèmic us sembla adient? La preparació de l’alumne/a (coneixements i habilitats tècniques) us sembla suficient per al desenvolupament de les tasques al centre? La vostra valoració general de l’experiència del Pràcticum és positiva? Avaluació del centre Signatura del tutor/a Barcelona, de de 2018
9
3. Com avaluem el Pràcticum?
Informe de valoració de l’experiència: Relació de tasques (breu!) Reflexió autocrítica sobre les aportacions del Pràcticum al desenvolupament personal / professional
10
3. Com avaluem el Pràcticum?
Treball de pràctiques: Consisteix en: Anàlisi del context DAFO Proposta de millora Es valora: L’estructura Relació de l’experiència amb els continguts apresos en cursos anteriors Comparació amb altres centres Participació en els seminaris de grup: Assistència obligatòria: 1 Abans de l’estada 3 Durant l’estada (guió amb els temes a tractar) 1 Al final: Seminari amb els professionals Activitats complementàries a través del fòrum del Campus Virtual
11
4. Avaluem l’avaluació del Pràcticum
Funciona! Millorable Les reunions Els fòrums del Campus Virtual El seminari final amb els professionals L’avaluació final dels tutors de centre Formació Millora contínua: Informe autoanàlisi Rúbrica
12
Moltes gràcies! Aurora Vall Casas Coordinadora del Pràcticum Grau d’Informació i Documentació
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.