¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“To Be” verbs in Spanish
Advertisements

Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Inglés técnico para el mundo laboral
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Subject Prounouns & the Verb Ser. En Contexto  Think about the following phrases from your vocabulario:  ¿De dónde eres?  Mi nombre es…  Yo soy de…
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Gramática Ser. Present tense of ser In Spanish, a verb has different forms to tell you who is the subject. Changing a verb form so that it matches its.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for now. 2. Completen la hoja del c írculo de conversación. Complete the Circle Conversation sheet at your desk. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros. Practice the questions with your partners. Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use essential vocabulary describe ourselves and others ask and answer both general and specific questions in complete sentences. use subject pronouns and different forms of ser create more elaborate sentence structures to communicate ideas like: He is an interesting boy. produce the many words and phrases associated with the calendar, adjectives, and family vocabulary in Spanish, participate in the Circle Conversations and play the “Manos rápidas” game in pure Spanish evaluate scrambled sentences and unscramble them to create grammatically correct sentences (pronoun + form of ser + article + noun + adjective) AND complete a practice sheet independently with ease La familia es muy importante, ¿verdad?

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1 *el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’ 31

En inglésLa pregunta (question)La respuesta (answer) What day is it? ¿Cuál es la fecha? What are you like? OR How are you described? Sí, yo soy… No, no soy… What is your mom like? ¿Es tu padre gracioso? (insert any adjective) Sí, mis amigos son… No, mis amigos no son…

Los pronombres yo I nosotros/nosotras we tú you (informal) vosotros/vosotras* you all (informal) Usted (Ud.) you (formal) Ustedes (Uds.)* you all (formal) él, ella he, she ellos, ellas they, they

PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yosoy I am... Túeres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotrassomos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … Ser = To be (permanent)

Manos rápidas 1.Split into two teams. 2. Stand in a single file line with your team behind a buzzer. 3. Wait for a question to be asked. 4. Run up and hit the buzzer – first one to hit it and respond correctly earns a point for their team. 5.***Some rounds require sub-teams – i.e. pairs of students, and you’ll be warned which round is “una vuelta de pareja” – partner round! 6. Run to the back of the line – quietly – and next person/pair in the front of the line is up

La primera vuelta Profesora: ¿Cómo no eres tú? Estudiante: Yo no soy…

La segunda vuelta Profesora: ¿Cómo no es [ YOUR PARTNER ]? Estudiante: Él no es… Ella no es…

La tercera vuelta Profesora: ¿Cómo no son Ustedes? Estudiante: Nosotros no somos… Nosotras no somos… Bill y yo no somos…

Más detalles… A primera vista (51) Gramática (62 y 60) Word Order: Placement of Adjectives (hoja) Frases desordenadas ellos lalas Definite articles = “the” ununos unaunas Indefinite articles “a” or “an”“some”

Frases desordernadas

Quick set-up: 4 people 4 whiteboards & markers Write one of the following in the corner of each board: – 1 – subject – 2 – verb – 3 – article/noun – 4 – adjective

es Mariana una paciente chica

es una Hollyann ordenada chica

Terrance gracioso amigo un es

artística Alianna una chica es

Kevon sociable es un chico

y Thalia inteligentes unas son Desiray estudiantes

deportista y un atleta es Victor simp á tico muy

Sra. Herbst trabajadoras son unas mujeres Srta. McCanna y pacientes