CINCO MINUTOS Escribe frases con las palabras: 1.Mira 2.Señala 3.El techo 4.El piso 5.Levánta la mano.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
Advertisements

ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Quasimodo: (son las doce)
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Telling time.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

CINCO MINUTOS Escribe frases con las palabras: 1.Mira 2.Señala 3.El techo 4.El piso 5.Levánta la mano

Trabajos en clase JOBS per class – ANUNCIADOR de la fecha de hoy y trivia: – Hombre de la hora: – Distribuidora de papeles: – Distribuidor de materiales: – ¡Ándale, ándale, arriba, arriba!: – Chica de la pared de palabras: 1 st Hour: Cami Ebony Will Guy Whitney Chris 3rd Hour: David Aaron Dominique Etienne Te’Aire Tyran

Trabajos en clase JOBS per class – ANUNCIADOR de la fecha de hoy y trivia: – Hombre de la hora: – Distribuidora de papeles: – Distribuidor de materiales: – ¡Ándale, ándale, arriba, arriba!: – Chica de la pared de palabras: 5 th Hour: Tolliver LaMarc Sae Jae Zach Dimitri and Dinesha 6 th Hour: Dezmon Pikes Myles and Tiara H. And Reggie Brandon Arthur Lee Racquel

Trabajos en Clase JOBS per class – ANUNCIADOR de la fecha de hoy y trivia: Ashuntai – Hombre de la hora: Zhane – Distribuidora de papeles: Willie T. – Distribuidor de materiales: Ce’aira – ¡Ándale, ándale, arriba, arriba!: LaQuinta

Agenda Topic: TPRS set #2 (including body parts – new and review) Cinco Minutos: Write one sentence for each of the new vocabulary words Teacher Instruction: Powerpoint led instruction using non-linguistic representation Guided Practice: Selecting Classroom jobs and “Label the man” competition (body parts) Closure: Panther Bucks Rewards – school- wide and in D-401 (Concession Stand)

Competición de identificar partes del cuerpo humano

Lista A2 – Set #2 EspañolInglésFonéticaDibujoStrategiaFrase El cuchillo Corta El pelo La oreja Le da La nariz

EspañolInglésFonéticaDibujoStrategiaFrase El cuchillo The knife Corta He/she cuts El pelo Hair La oreja Ear Le da He/she gives La nariz Nose

EspañolInglésFonéticaDibujoStrategiaFrase El cuchillo The knife El coo-chee- yo Corta He/she cutskoer-tah El pelo HairEl pay-loe La oreja EarLah orey-ha Le da He/she givesLay dah La nariz Nose Lah nah- rees

EspañolInglésFonéticaDibujoStrategiaFrase El cuchillo The knife El coo-chee- yo Corta He/she cutskoer-tah El pelo HairEl pay-loe La oreja EarLah orey-ha Le da He/she givesLay dah La nariz Nose Lah nah- rees

Starry Night ¿Cómo se llama el artista?

Actividad Numbers 1 – 30 Randomly set the #s out on the pupitres Each student gets assigned a # according to the roll sheet Each student must REMEMBER their number We will be using it this semester

Terminen escribiendo la canción Finish writing the song Must include the current vocabulary words Must be creative and repetitive Does not have to be very long, but at least 4 creative sentences

Finish writing the song Incluyen el vocabulario de la unidad actual Necesita ser creativo y repetitivo No necesita ser largo, pero por lo menos cuatro frases completas Terminen escribiendo la canción

Closure PBIS Den Home Learning » Sing to someone assignment Sing the song you have created to at least 3 family members Make sure they write a short statement proving that they have heard the song and learned at least 5 vocabulary words Get a signature or NO DEAL!