Green Planet ¿Como podemos ayudar al planeta? Sra: ARIAS 14/15 AOF.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los problemas del medio ambiente en el mundo
Advertisements

usado, a la calle la botella la caja el cartón.
El medio ambiente. reciclo papeles y botellas apago la luz.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Classroom Expressions
Diálogos dirigidos con autoevaluación
How to make questions en español
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
6.1 La Ropa 12 y 13 de marzo. Vámonos Which pair of sneakers is more valuable? How do you know? (You may answer in English) ***pick up new pasaporte and.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Using Infinitives.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Trash How to recycle trash? You recycle trash by Dividing the things you can recycle and the things you cant recycle For example you have a Soda can and.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Expresiones útiles para la clase de español
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Tarea de Preescolar de Español e Ingles Del Marzo Este mes trabajaremos con el valor de: Responsabilidad.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
8B – Guía de estudiar. Parte I. A.You will look at pictures & state what people are collecting and taking to their local recycling centers. Know the following.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Transcripción de la presentación:

Green Planet ¿Como podemos ayudar al planeta? Sra: ARIAS 14/15 AOF

Unit 7...GOING GREEN Objectives: At the end of the unit 85 % of swbat identify environmental practices and products of the target culture as found in authentic materials, associated with environmental practices of the target culture by responding and asking questions, stating needs and preferences, exchanging information and creating a multimedia presentation, poster or brochure related to the targeted topic.

Going green Please watch the PPP carefully and complete the worksheet in Spanish despite it’s in English too. You may ask if you do not understand and raise your hand to make a comment. P ---means problem

Las 3Rs que pueden salvar al planeta. Reducir---reduce Reusar ---reuse Reciclar ---recycle

REDUCIR… How can we reduce what is damaging the planet ? P : Humo de carros ---car’s smoke Solución : Caminar (walk), ir en bicicleta (ride a bike), tomar el ómnibus (take a bus) o el metro(sub- way. P:Desechos de fáfricas- -- wastes from factories (they affect waters and health and kill animals. Solución : eliminar desperdicios de forma segura ( eliminate waste safely )

P : usamos mucho papel (we use too much paper) Excesiva tala de árboles… excesive logging Solución: Ahorrar el papel escribiendo ambos lados de la hoja. ( Save paper by writing on both sides of the sheet.)

P: El uso indiscriminado de energíaThe indiscriminate use of energy Solución: Apagar lo que no estemos usando, la computadora, el TV, el radio, la luz, etc. ( turn off which we are not using computer, TV, radio, the light, etc. Utilizar bombillos eficientes. (Use efficient bulbs)

P: Arrojamos mucha basura. ( We threw a lot of trash ) Solución : Reusar y Reciclar P: Gastamos demasiada agua. (We consume too much water) Solución: Cerrar llaves mientras nos cepillamos o bañamos y reparar goteos y salideros de inmediato.(Turn off faucets while brushing or bathing and repairi dripping or leaks immediately.

REUSAR …reuse ☺ ¿Qué podemos reusar? What can we reuse? Ropa y zapatos (clothes and shoes) Contenedores plásticos (plastic containers) Con los contenedores plásticos podemos hacerVasijas plásticas para comer, Floreros, Vasos, Cajas para herramientas ( With plastic containers can do: Plastic bowls to eat, Vases, Glasses and Tool boxes

BOLSAS PLASTICAS … plastic bags / Baterías…batteries Debemos reusar las bolsas una y otra vez o sustituirlas por bolsas de papel o de tela. (We should reuse the bags again and again or intead use paper or cloth bags.Las BATERIAS pueden ser recargadas. Batteries slould be recharged or reclicled

RECICLAR Cada tipo de basura de ponerse en el contenedor adecuado. Put each type of trash in the appropriate container. Verde Vidrio Amarillo Metal Rojo Baterias, etc Gris Latas Azul Papel En el contenedor rojo depositamos productos tecnológicos, insecticidas, lo más contaminate.

¿Qué podemos reciclar? What can we recycle? Podemos reciclar: We can recycle: Papel (de revistas, periódicos, libros ) PAPER Latas (de alimentosy y de soda) CANS Bolsas y botellas plásticas. (bags and plastic bottles) Recipientes de vidrio. (glass containers)

Nosotros podemos / We can: Sembrar árboles Ahorrar agua. Ahorrar electricidad. Reducir, Reusar Reciclar

What can you and your family do to help the planet NOVICE HIGH write a persuasive essay asking studetns to have students reuse, reduce and reycle. NOVICE MID Write two paragraphs to explain your actions, supposrt your statements. Use goole translate to complete your ideas.