¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Quasimodo: (son las doce)
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
DO NOW: Solve each math problem
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Mis amigos y Los Adjetivos
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Listening quiz postponed until next class!
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros de familia con compa Review the family members vocabulary with a classmate – use your Simpsons sheet to quiz each other.

Las metas de hoy…Para tener éxito… I am learning to…I’ll know I am successful when I can…  identify, pronounce, correctly use calendar, adjectives & family vocab  be creative to describe the personality of myself & others review with my partner for bell work, as a class & in whiteboard activity create a description of an imaginary family in a small group and act it out to share it with my class listen to my peers’ descriptions and understand the main ideas being expressed in Spanish

¿Quién es?

La madre de mi mamá...

La hija de mis padres…

Los hijos del hermano de mi mamá…

El esposo de mi madre…

La esposa de mi padre (no es mi madre)…

La hermana de mi padre…

Los padres de mis padres…

El hermano de mi mamá...

La hija de mis tíos...

El hijo de mi esposo...

PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yosoy I am... Túeres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotrassomos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … ser = to be (permanent)

¡U NA FAMILIA INTERESANTE ! Create teams of 3-5 students. Assign family member roles to each student. Write a description of each person being as creative as possible. Each person should write down the description that the team agrees upon. Ask questions – check with Sra. Moore if you’re using the language in a creative & correct way that your peers will understand. Decide who will describe whom in the group – you cannot describe yourself! Stand up and practice acting out each of the roles.