¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Subject Pronouns & Ser Spanish II.
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Y tú, ¿cómo eres?.
“To Be” verbs in Spanish
Gustar- To like (to please)
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Realidades 1 The Verb SER TO BE (In English) Iam Youare He Sheis It Weare Theyare.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
El verbo SER Verbo Irregular (no pattern) (________)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Español 1 Por: Señora Snyder. yo “I” tútú “you” INFORMAL, SINGULAR YOU Use when talking to someone that you know well and with whom you can be casual.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
Spanish Verb Conjugation
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
CONJUGATIONS OF SER.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct each other if you hear any errors!

Las metas…Para tener éxito… We’re learning to…We’ll know we’re successful when we can…  use essential vocabulary in a variety of contexts: calendar, months, days, personality traits, family members, useful words  evaluate language, determining what is negative & what is positive, & use it appropriately  read in Spanish and identify vocabulary, main ideas, and supporting details complete the bell work with our teams, saying logical sentences that have all 3 parts of the sentence; practice our calendar Q & A; do the “more…than…” practice categorize the new vocabulary as positive or negative & use it appropriately in a game understand the passage we read today and can color-code it according to the types of vocabulary we see describe each person in the passage and compare/contrast them with each other based on the information we learn

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1*el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’ 3031

Los pronombres yo I nosotros/nosotras we tú you (informal) vosotros/vosotras* you all (informal) Usted (Ud.) you (formal) Ustedes (Uds.)* you all (formal) él, ella he, she ellos, ellas they, they

PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yosoy I am... Túeres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotrassomos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … Ser = To be (permanent)

¿Eres más…o…? Are you more (this) or (that)?

Persona A: ¿Eres más trabajador o flojo? (Are you more hardworking or lazy?) Persona B: Yo soy más trabajador que flojo. ( I am more ______than ______.) >

¿Eres más sociable o reservado? Yo soy más sociable que reservado. >

¿Eres más artístico o deportista? > Yo soy más artístico que deportista.

¿Eres ______ ___________ o ________? Yo soy más que >

>

La práctica Trabajen en parejas. Necesitan una hoja ‘Persona A’ O ‘Persona B’. Tengan cinco minutos. Finished early? Create your own questions using ‘más’ and ‘que’!

¿¿Positivo o negative?? no ni…ni… tampoco también nunca y o siempre

¡Un Juego de correr! Vamos a tener dos equipos. (2 teams) Vamos a tener parejas por cada vuelta. (pair/round) Vamos a preguntar/responder con las frases apropriadas. (Q&A) ¿Eres tú deportista? Sí, yo soy. Yo también. ¿Eres tú deportista? No, yo no soy. Yo tampoco.

¿Eres tú atrevido? ¿Eres tú paciente? ¿Eres tú artístico? ¿Eres tú trabajador?

¿Eres tú talentoso? ¿Eres tú sociable? ¿Eres tú atrevido? ¿Eres tú reservado?

¿Eres tú inteligente? ¿Eres tú sarcástico? ¿Eres tú torpe? ¿Eres tú optimista?

¿Eres tú pesimista? ¿Eres tú perezoso? ¿Eres tú positivo? ¿Eres tú flojo?

¿Eres tú negativo? ¿Eres tú deportista? ¿Eres tú amable? ¿Eres tú antipático?

La Lectura: Los miembros de mi familia 1) Read alone & try to understand. 2) Read with a partner, try to understand, and color code the piece using the key. 3) Read as a class. 4) Complete the comprehension check as a small group. 5) Discuss the passage as a class.