Ocean View Junior High iPad Program Orientation. Why iPads? Complex communication & collaboration New media literacy Creativity Self-directed learning.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas
¿Te toca lavar los platos?
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Las Palabras Interrogativas
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Welcome back to School Ms. Martinez
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Digital Photography: Selfie Slides
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Ocean View Junior High iPad Program Orientation iPad - Programa de Orientación.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

Ocean View Junior High iPad Program Orientation

Why iPads? Complex communication & collaboration New media literacy Creativity Self-directed learning Student centered learning Global learning  Comunicación y colaboración complicada  Alfabetizacion moderna  Creatividad  Aprendiendo por si mismo  Aprendiendo centrándose en el estudiante  Aprendizaje global

The iPad belongs to the school. You get to use it. El iPad es de la escuela y tú lo usas.  Just like a textbook, it is yours to use and you are responsible.  Es como un libro de texto, es para tú uso y tú eres responsable.  iPads are an expensive educational tool.  Los iPads son una herramienta educativa cara.  All computer use rules apply to iPads.  Todas las reglas del uso de computadoras, aplican para los iPads.  We are trusting you with it.  Te lo estamos confiando.

Internet Safety and CIPA Seguridad en el Internet y CIPA Children’s Internet Protection Act (CIPA) All iPads have an internet filter Student are protected at home and at school with this filter CIPA= Acta de Protección a los niños en el internet  Todos los iPads tienen un filtro para el internet  Con este filtro el estudiante está protegido en casa y en la escuela.

iPad Care, Use and Protection #1 The iPad is loaned to each student for the school year. It must be returned in good condition at the end of the school year or when a student leaves the OVSD. #2 The student will be charged for the full cost of the iPad, protective case, and /or charging device if these are not returned. The District will withhold grades, diploma, and transcripts from the student and parent/guardian until reparation is made. #1 A cada estudiantes se le prestará un iPad durante el año escolar. Cuando el año escolar termine o cuando el estudiante deje el distrito deben regresarlo en buena condición. #2 Al estudiante se le cobrará el costo total del iPad, su tapa protectora, y/o el cargador si no se devuelve. El Distrito retendrá las calificaciones, el diploma y las transcripciones del estudiante y del padre/tutor hasta que cumplan con lo requerido. Cost = $399

#3 The student is responsible for loss or any damage to his/her iPad, iPad case, and/or iPad charging device, just as he/she is responsible for the care of textbooks and other school property. #3 El estudiante es responsable de la perdida o de cualquier daño al iPad, su tapa protectora y/o el cargador del mismo modo que es responsable de los libros de texto y cualquier otra propiedad escolar. Repair cost = $150+ Costo de reparación

#4 Students must bring his/her iPad to school every day fully charged. #5 iPads must always be in the school approved protective case. The iPad, in its case, must always be carried in the student’s backpack. #6 The iPad and case must be free from stickers, writing, or any other thing that defaces or damages the devise or case. #4 Los estudiantes deben traer su iPad todos los días a la escuela y debe estar completa-mente cargado. #5 Los iPads siempre deben estar en una tapa protectora aprobada por la escuela. Deben cargar el iPad en sus tapas protectoras y dentro de sus mochilas. #6 Al iPad y a la tapa protectora NO deben ponerle calcomanías, marcas/escrituras que los dañen.

#7 iPads must be locked in P.E. locker during Physical Education class. #7 Durante la clase de Educación Física (P.E.), los iPads deben estar bajo llave en sus casilleros (lockers).

#8 iPads are for the use of the student to whom it is issued. The iPad should not be used by siblings or friends. #8 Los iPads son para el uso de los estudiantes a quienes se les asignó, no para que lo usen los hermanos o amigos.

# 9 Use only a clean, soft, lint-free cloth to clean the screen. Do not use aerosol sprays, solvents, or cleansers of any type. Abrasive cloths, towels, paper towels, and similar items may cause damage to the iPad. #9 Para limpiar la pantalla sólo deben usar una tela limpia, suave, y que no deje residuos/peluza. No usen aéreosoles, solventes o ninguna otra clase de limpiadores. Telas rasposas, servilletas de papel o similares pueden dañar la pantalla.

#10 Keep food and liquid away from your iPad, since these might damage the device. #10 Alimentos y bebidas no deben mantenerse cerca de un iPad ya que pueden dañar el artefacto.

#11 Do not lean on the top of the iPad. No se recarguen sobre el iPad. #12 Do not place anything on top of the iPad. No pongan nada sobre el iPad. #13 Cords and cables must be carefully inserted into the iPad to prevent damage. Cuerdas y cables deben estar apropiadamente insertados en el iPad para prevenir daños.

#14 iPads must never be left in an unlocked car or any unsupervised area. #14 Nunca deben dejar los iPads en carros que no estén cerrados con seguro o en áreas que no estén vigiladas.

#15 iPads can be damaged by extreme temperatures (extreme heat OR extreme cold.) Do not leave your iPad in the trunk of a car, or any environment where it will be exposed to extreme heat or cold. #15 Los iPads pueden dañarse en temperaturas extremas (demasiado calor O demasiado frío). No deje el iPad en la cajuela del carro o en cualquier otro lugar donde estaría expuesto a demasiado calor o demasiado frío.

 Students must immediately notify the school office if their iPad is damaged or lost.  En caso de perdida o daño al iPad, ¡debe notificar a la escuela inmediatamente!

Voluntary Insurance Cobertura de seguro es voluntaria  Insurance is available from a variety of companies.  Hay cobertura de diferentes compañías

OVJH Rules for Your iPad Reglas de OVJH para el iPad

In the classroom, the iPad is a tool for learning. The teacher is the learning leader and directs the use of classroom resources, including the iPad. Students are to follow teacher directions. En el salón de clases, el iPad es una herramienta de aprendizaje. El maestro es el líder,y él/ella dirige como usar los recursos, incluyendo el iPad. Los estudiantes deben obedecer las instrucciones del maestro.

When an iPad is not being used in class or the teacher has asked for them to be turned off, the iPad MUST be turned off. En el salón de clases cuando los iPads no se estén usando o si el maestro pide que los apaguen es lo que se DEBE que hacer.

Student are to be using only the apps or accessing sites teachers have directed them to during class time. Durante las clases los estudiantes deben ir solamente a los lados (apps/sites) que los maestros les indiquen.

Consequences / Consecuencias  Conference with the principal/assistant principal  1 hour after school detention and parent notification  Parent conference and Friday school  Lose personal iPad privilege for the remainder of the quarter  Conferencia con el/la director/a o Sub-director  Detención de 1 hora después de escuela y se notificará al padre/madre  Conferencia con el padre/madre y detención el viernes  Perder el privilegio de usar el iPad en lo que reste del trimestre

If you remove the student profile or tamper with the security settings, you will lose personal iPad privileges for the remainder of the semester. Si remueves el perfil del estudiante o alteras las configuraciones de seguridad, perderás el privilegio de usar el iPad en lo que resta del semestre.

Questions? Preguntas….  Be responsible!  Be creative!  Have fun!  YOU HAVE A GREAT EDUCATIONAL OPPORTUNITY!  Se responsable  Se creativo  Diviértete  TIENES UNA GRAN OPORTUNIDAD EDUCATIVA