¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
¿Qué te gusta hacer?.
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Stem-changing verbs.
las medidas de seguridad
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Stem Changing Verbs Español 1.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hace + Time Expressions
LOS VERBOS IRREGULARES ‘YO’ – 5.2 Pregunta esencial: How do I talk about planning a party using irregular ‘yo’ verbs in the present tense?
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Pensar, Querer, Preferir, & Costar
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
lugares importantes y los empleados
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Capítulo 3 -ar verb conjugations.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
¿De qué color es tu fruta favorita?
HAZLOAHORA: 93.1 RADIO “AMOR” Knowledge you should bring to class: Conjugate the verb IR in all of its present tense forms. Pre-assessment: *You are a.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Conjugating Querer in the present tense Grammar Essential #22.
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Chapter 5 Lessons & Materials
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Transcripción de la presentación:

¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…

Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary expressions and present tense conjugations of the verbs querer, tener, and preferir to express travel wants and preferences.

Student Learning Agenda HOY EN CLASE… At the end of this lesson, students should be able to: Conjugate the verbs QUERER, TENER, and PREFERIR in all forms of the present tense. Maintain a simple dialogue with a travel agent to express travel wants and preferences. Ask and Respond to learned questions.

DO IT NOW HAZLO AHORA Knowledge you should bring to class: Students should be able to identify the following vocabulary word in Spanish: Students should be able to translate the verb TENER. Students should also know that the verb tener is irregular in the present tense. Give the present tense “yo” form conjugation. Pre-Assessment of Today’s Lesson: Using your highest level of proficiency (en español), tell 2 places where you want to travel, tell 2 travel items that you have, and tell if you prefer to travel to la playa o las montañas.

VAMOS A APRENDER LOS VERBOS

QUERER to want YoquieroNosotros Nosotras queremos TúquieresVosotros Vosotras queréis Él Ella Usted quiereEllos Ellas Ustedes quieren

TENER to have YotengoNosotros Nosotras tenemos TútienesVosotros Vosotras tenéis Él Ella Usted tieneEllos Ellas Ustedes tienen

PREFERIR to prefer YoprefieroNosotros Nosotras preferimos TúprefieresVosotros Vosotras preferís Él Ella Usted prefiereEllos Ellas Ustedes prefieren

PRÁCTICA DE LOS VERBOS Can you conjugate in the Present Tense? Yo (tener) Nosotras (preferir) Tú (preferir) Vosotros (querer) Él (querer) Ustedes (tener)

Vamos al agente de viajes para reservar el billete, el vuelo y el asiento….

LOS TIPOS DE LOS BILLETES un billete de ida y vuelta un billete de ida un billete con discuento para estudiantes

LOS TIPOS DE LOS VUELOS un vuelo con una escala un vuelo con dos escalas un vuelo sin escalas

LOS TIPOS DE LOS ASIENTOS un asiento de ventanilla un asiento de pasilla

Vamos a practicar el vocabulario y la gramática

Actividad #1 With a partner, practice reading the conversation aloud. One of you will play the part of the travel agent and the other will play the part of Marta, a girl traveling to… Upon completion of the reading, complete the following comprehension questions in English about the conversation to determine Marta’s travel preferences.

Actividad #2 Pretend you are at the travel agency planning a trip to Costa Rica. Using your highest level of proficiency answer the travel agent’s questions about your travel preferences. Upon completion, exchange your responses with a partner so that you can evaluate each other's work.

Actividad #3La Tarea “Al Final Parte de la Clase”Homework Before exiting the classroom, converse with 2 different classmates. In one conversation you should play the role of the travel agent and in the other conversation you should play the role of the traveler. Ask and answer questions about travel wants, needs, and preferences. Use your highest level of proficiency. When you have completed this task, report to the teacher: -Were you able to ask appropriate questions? -Was your partner able to ask appropriate questions? -Were you able to answer your partner’s questions in in complete sentences? -Was your partner able to answer your questions in complete sentences? Complete WS – Grammar Practice 1, 2, Preferencias, y Agente de Viajes