Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español I – Vocabulario 2B Study Guide
Advertisements

Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Hoy es jueves. Es el 20 de febrero. La tarea: Traer materiales extras para usar en su cartel. Investigar información para usar con el tema del cartel.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de febrero LA PREGUNTA: Escribe una lista de 5 cosas que ves un nuestra sala de clases. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Hoy es jueves. La fecha es el 27 de febrero La pregunta: Traduzcan. The skirts cost fifty dollars. The pants cost two hundred nineteen dollars. A dress.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Hoy es martes el doce de noviembre. Ahora I.Translate the following sentences I.I have twenty red pencils. II.I have to study. III.Juan has nine rulers.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
En la escuela Es una foto de dos jovenes y de una profesora en la escuela. ¿Qué son los jovenes? ¿Qué hay también en la foto?
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Realidades 1 – Capítulo 2B
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
UNIDAD 2 – LECCIÓN 2 Lunes, cinco de octubre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT describe classes and classroom objects 2.Say where things.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Continue studying the blue words on pgs. 100 – 101 and the verb estar on MONDAY (Feb 24)  Pg 46 en el libro de ejercicio

EL PLAN DE HOY: La semana de los lenguajes mundiales Un repaso de la tarea de ayer Un repaso del vocabulario El verbo ESTAR LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro de ejercicio p. 46  Continue studying the blue words on pgs. 100 – 101 and the verb estar on MONDAY, FEB 24 LAS METAS: Students will be continue to study general vocabulary associated with objects that are found in the classroom as well as prepositional phrases. Students will use the conjugations of ESTAR.

SMS - Los carteles World Language Week Poster Contest: Earn extra credit! Top finalists have their work displayed! Winners win gift cards! Draw or design a poster which promotes the study of world languages. Tell why it is important and fun to study languages. Poster should be colorful, understandable and easy to read! Posters due on or before Wednesday, Feb. 26, 2014 NO EXCEPTIONS!

WORLD LANGUAGE WEEK Parkland High School Feb. 24 th - Feb. 28 th

Monday, Feb. 24 th International Cake Off!!! 7:00 PHS Yum! Happy Baking! Entry forms/Sign-up in B103 ¡Crédito extra! = 10 puntos

Wednesday, February 26 th Student School Day Dress- Be Internationally Festive! Wear: Soccer jerseys, country t-shirts, dress code appropriate cultural garb. (no hats) DANCE AFTER SCHOOL: (3:00-4:30) Zumba, 7 step, can-can etc. Have fun dancing some new steps with your classmates in B103. (Late bus available) ¡Crédito extra! 5 puntos cada uno

Community Service project Collecting Items Feb 24 th – 28 th Bring in items to support the Parkland School District Snack Program. This program sends home weekend snack packs for students in need. Items that will be accepted: Dole fruit cups Apple sauce cups Rice Krispie treats Toothbrushes (for children) Toothpaste ¡Crédito extra! = 10 puntos (1 point per item)

La tarea de ayer Página 44

Las cosas en la sala de clase las tarjetas de práctica

Repaso del vocabulario Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda A la derecha

Una actividad de escuchar Actividad 5 (communication workbook) As you look at the picture, decide whether the statements you hear are cierto or falso. You will hear each statement twice. Track 6

ESTAR – TO BE Conjugamos el verbo estar: Yo estoyNosotros/as estamos Tú estásVosotros/as estáis ÉlEllos Ella estáEllas están Ud.Uds.

Los Usos de Estar P – position (The book is on the desk.) L – location(I am in the classroom.) A – action (You are walking.) C – condition (He is sick.) E – emotion (We are happy.)

Actividades en el libro Página 107, Actividad 9 ¡Hola! ¿Cómo estás? Now, write the English translation of the sentences. Página 107, Actividad 10 ¿En qué clase están? Write a sentence using the correct forms of ESTAR as you tell what class each person is in. For example: Ella está en la clase de tecnología.

Actividades en el libro Página 108, Actividad 11 Cierto o Falso Web code= JCD-0298 Página 108, Actividad 12 ¿Y dónde están todos? Using the picture from Act 11, find out where various students are located from Javier’s perspective. Modelo: A-¿Y dónde está Lucita? B- Lucita está encima del escritorio.

Hablar-Escuchar 1.Draw a picture of a classroom. Include at least 7 items in your classroom. Label them in Spanish. DO NOT LET YOUR PARTNER SEE. 2.Work with your partner. He will face away from you. 3.Your partner will ask questions about what is in your classroom and how they are positioned. Based on you answers, he will try to draw your picture. 4.Phrases to use: ¿Tienes…..? Sí, tengo…. O No, no tengo…. ¿Hay….?Sí, hay…. O No, no hay…. ¿Dónde está….?Está…. Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda de (to the left) A la derecha de (to the right)

La tarea de hoy LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Continue studying the blue words on pgs. 100 – 101 and the verb estar on MONDAY, FEB 24  Página 46 en el libro de ejercicio