Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Vámonos: Las opiniones Draw a thermometer in your book. List these opinions next to it, the most positive at the top down to the most negative at the bottom.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
+. + Do Now – 8 de diciembre Read the following questions and respond to each with 1-2 complete sentences in English. What happened in Mexico 2 months.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Do Now – 17 de noviembre  Translate the menu item and ingredients described below to English  Una ensalada con pollo  Esta ensalada tieno pollo delicioso,
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Antes de empezar escribe estas palabras
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
¿De qué color es tu fruta favorita?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Español 2 22 de octubre de La Campana: Hoy es jueves el 22 de octubre de 2015 Escribe en español. 1. My mom wanted to eat a banana for breakfast.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Transcripción de la presentación:

Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details and reasons why if you can! Response starts: Prefiero… 1.¿Prefieres un sandwich o una ensalada? 2.¿Prefieres la cena o el desayuno? 3.¿Prefieres los frijoles o los guisantes? 4.¿Que prefieres en un sandwich?

Las Noticias Pick up your Thanksgiving To-Go Meal on Friday, from 12pm-4pm in the Gymnasium. – Kroger is sponsoring 1 meal/student at REHS! – Thanks Kroger! At 2pm Today, during 7 th Hour (bell will ring), return to your Homeroom teacher to pick up Photo I.D. Badge Also, come sign petition to have REHS stay in Shelby County Schools, not Green Dot! Can sign on Friday, when pick up meal.

PALABRAS PARA DESCRIBIR LA COMIDA *Let’s take some notes!

Las palabras descriptivas Dulce Picante Fresco(a) Frito Caliente Saludable Al horno A la parrilla Hervido(a) Frío

Dulce Rico Picante Caliente

Fresco (a) Frito A la parilla Al horno

Hervido Frio

Extra Words to add Details to Sentences! Con – with Tiene – it has Es – it is Una or un – a Plus any transition words that make sense!

Ver dos videos accion-quesadillas-de-pollo-y-queso/ accion-quesadillas-de-pollo-y-queso/ Una receta de quesadillas con queso y pollo Doki Descubre – El Desayuno

Actividades de escuchar Los quesadillas: While watching el video de quesadillas, write down any words that you heard, and know Doki Descubre: El desayuno (answer in Espanol!) – What are 2 things the spoon recommend he eat/drink for breakfast? – What will eating breakfast give him?

Pasa la tabla En grupos de cinco a seis Con tu grupo, creen una oracion con MUCHOS DETALLES Cada persona solo puede escribir una palabra, y despues, pasa la tabla a la derecha Tienes 1-2 minutos para escribir una oracion grande con los miembros de tu grupo

Describe este plato…

Describe la ensalada

Describe la sopa

Describe la pizza

Describe la ensalada de fruta…

Describe este sandwich…

Es todo! Group with most total points from sentence building activity, gets participation ticket points.

Exit Ticket Turn to person in front of you, and behind you and ask what they like to eat for dinner, en español! ¿Que te gusta comer para la cena? Responder con detalles y descripciones! Escribe la pregunta essencial y las respuestas de las personas en una hoja de papel, y ponla en el “Turn it In” bin.