Unidad 5/IB: La familia Español 1B Semana 1 B. Flashback: Escribe las palabras (words being spelled aloud) 1. 2. 3. 4. ¿Cómo se dice… I have a question.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Advertisements

Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
By the end of the lesson you’ll be able to:
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
Hoy es lunes, el 27 de octubre. Esponja: Use your notes and explain how to say each of the following words in Spanish: 1. I 2. the man 3. we 4. they (all.
English Lesson 5.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
GOALS FOR THE DAY I CAN TELL.. HOW MANY ARE IN MY FAMILY AND WHAT ARE THEY LIKE I CAN UNDERSTAND WHEN I READ WHERE MY FAMILY GOES IN THE COMMUNITY AND.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Asking and answering questions about family members.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
29 de enero de  Escribe en español.  1. My mom is tall, skinny and nice.  2. My dad likes hamburgers and pizza.  3. My brother has brown eyes.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Presentaciones… Introductions….
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
MORE CONVERSATION TOOLS
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Las preguntas personales 2 grado
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Thank you for taking my classes
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1 Bienvenido a Miami! ¡ Bienvenido a Miami!
Survival Spanish – SPA II y III
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
La Ropa La Familia Me Gusta Dime Como es tu familia Día de los Muertos
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
The following slides introduce the new verb IR.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hazlo Ahora (Do Now) diciembre enero. Be sure to practice: The date (la fecha) The weather (el tiempo) Numbers Yo quiero…(I want) Yo tengo… (I have) Yo.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/26 – 8/30.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/31 – 9/4. 1.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Preguntas y respuestas
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
If you won the lottery, what would you do?
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
La familia Capítulo 6.1.  The family  La familia.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
La familia The Family.
Transcripción de la presentación:

Unidad 5/IB: La familia Español 1B Semana 1 B

Flashback: Escribe las palabras (words being spelled aloud) ¿Cómo se dice… I have a question Help me please! en español? El día tres: Miércoles Vida = life tu = your o = or te gustó = did you like

Agenda: Flashback (5 min) Check Battleship Board Conjugations Video Introduction Family Vocab Pronuniciation Cabbage Patch Family Exit Slip ¿Cómo se dice… I have a question en español? El día tres: Miércoles Vida = life tu = your o = or te gustó = did you like

El video “Mama” es por Raúl Paz, un cantante Cubano. Su video ensena la vida normal en Cuba y la importancia de la familia. 1.) ¿Te gustó el video “Mamá”? ¿Por qué si o por qué no? 2.) Explica 2 similitudes o 2 diferencias entre la vida en Cuba del video y tu vida en Louisville. ¿Cómo se dice… I have a question en español? El día uno: Miércoles Vida = life tu = your o = or te gustó = did you like

Exit Slip: ¿Qué significa _____? A mí me gusta mucho escuchar música, pero no me gustan nada ni bailar ni cantar ¿Cómo se dice… I have a question en español? El día tres: Miércoles What did you learn today? What questions do you have?

Flashback: Escribe las palabras 1. Mom 2. Dad 3. Brother 4. Grandmother ¿Cómo se dice… I don’t understand! en español? El día cuatro: Jueves Vida = life tu = your o = or te gustó = did you like

Agenda: 1. Flashback (5 min)/Question of Day 2. Overview of Stations/Expectations 3. Station Rotations 4. Begin station work— (Rotate every 15 min) 5. Exit Slip ¿Cómo se dice… I have a question en español? El día cuatro: Jueves Vida = life tu = your o = or te gustó = did you like

Station 1: Station 2: Station 3: Station 4: Station 5: Station 6: ¿Cómo se dice… I have a question en español? El día uno: Jueves Vida = life tu = your o = or te gustó = did you like

Exit Slip: Escribe… 1.My family is large. 2.I have 2 brothers, 3 sisters, and5 dogs in my house (en mi casa). ¿Cómo se dice… I have a question en español? El día uno: Jueves What did you learn today? What questions do you have?

Details about family members Where and with whom you live… Size of family + description of family Names of family members Ages hobbies My mom’s name is Diane There are 5 people in my family. My family is fun and different! I live in a small apartment in Louisville with my dog, Sammy.

Una familia feliz

¿Quién es la persona mas especial en tu familia? ¿C ó mo es él o ella? ¿Cómo se dice… My grandpa is funny! en español? El día 2: martes Quien = who Como es… what is he/she like

¡Mi abuelo es comico!

En mi familia, mi hermana Katie es mas importante para me. Ella tiene veintiocho años. Ella es muy bonita, muy amable, y muy inteligente.

¿Cuántos personas hay en tu familia? ¿Cuáles son tus papeles en tu familia? ¿Cómo se dice… My cousin’s name is John. en español? El día tres: Miercoles Cuántos = how many Papeles = roles (son, uncle, brother…ect)

Se dice… “Mi primo se llama Juan.” En mi familia, soy la… Hija Hermana menor Tia Prima Nieta Sobrina

¿Cuántos hermanos tienes? ¿Cuántos años tienen tus padres? ¿Cómo se dice… My grandpa is old. en español? El día tres: jueves tienes= do you have tu= your

Se dice: “Mi abuelo es VIEJO.” Tengo solo una hermana. Ella es mi hermana mayor. Ella tiene veintinueve años y mi mamá tiene cincuenta y dos años.

When you tell your OWN age… TENGO 15 años. When you tell someone else’s age… TIENE 16 años.

¿Qué te gusta hacer con la gente en tu familia? ¿Cuál día pasas mas tiempo con la familia? ¿Cómo se dice… My grandpa is old. en español? El día tres: miércoles con= with pasar tiempo = spend time

Mi abuelo es viejo. A mi, me gusta ir a vacaciones con mi familia. Tambien, me gusta jugar cartas como uno y euchre porque toda mi familia es muy competitiva. Normalmente paso mas tiempo con mi familia en el fin de semana.

Una familia famosa…

Esta persona es mi…. __________.

Voki.com Introduction where you are from Why familiy is important One special family member- name, where they live, age 2 reasons why they are special Goodbye

¿Qué tipo de familia quieres en el futuro? ¿Quieres hijos? ¿Cuántos? ¿Serás estricto o relejado con tus hijos? ¿Cómo se dice… I want… en español? El día uno: lunes Serás = will you be Quieres – you want

Yo quiero = (I want)

Tell what my family likes to do

Make a list of activities that you know how to say in SPANISH. (play, clean, sleep, talk, text) ¿Cómo se dice… I really like… en español? El día uno: lunes Words that show action are VERBS

Me encanta…

Sí, le gusta mucho. No, a mi mamá no le gusta.

Sí, le gusta mucho. No, a mi padre no le gusta.

Sí, le gusta mucho. No, a mi abuela no le gusta.

Sí, les gusta mucho. No, a mis hermanos no les gusta.

Sí, le gusta mucho. No, a mi familia no le gusta.

Sí, le gusta mucho. No, a mi familia no le gusta.

Sí, le gusta mucho. No, a mi familia no le gusta.

Sí, le gusta mucho. No, a mi familia no le gusta.

Introduce your family (in general) + tell their names. Describe some of your family members. Tell how old some of the people in your family are. Now, tell what certain people in your fam like to do. “A _________, le gusta _______.” Mention, where you live, who you live with… Introduce your family (in general) + tell their names. Describe some of your family members. Tell how old some of the people in your family are. Now, tell what certain people in your fam like to do. “A _________, le gusta _______.” Mention, where you live, who you live with…

Name = Mi tía SE LLAMA María. Age= Tiene 25 años. (Ella tiene 26 años.) Description = Mi mamá ES _______ Mi papa es ______ y _____. Interests = LE gusta jugar basquetbol.

How many people in the family? What are their names? What are their ages? What are some of the people like? What do they like to do?

Answer the following questions in English. 1.) What did you do during class yesterday? 2.) What did you learn? 3.) Did YOU do anything to help yourself learn? 4.) Did you talk to the sub? If so, what did you say? 5.) Did you leave the class for any reason yesterday? If, so…Why? 7.) What was written on the board? 6.) Now that you have had time to think… What could you have done differently yesterday?

Está lloviendo mucho.

Feliz Cumple Senorita Cumpleanos feliz Te deseamos todos Cumpleanos feliz