SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves ocho de mayo MR KILDA GIRAUDON

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

To practice reading strategies To consolidate school activities
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
Tengo que ayudar en casa
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Match the English to the Spanish
Vacabulario Briyana Williams Liberty High School Unit 4.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
1.Me gusta el fútbol 2.Los lunes juego al tenis 3.Detesto la natación 4.Prefiero el esquí porque es fantástico 5.No me gusta nada el rugby porque es aburrido.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
English Lesson 3.
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves veintidos de mayo MR KILDA GIRAUDON
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Daily Routine Assessment-Monday!
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
¿futuro o presente? presente futuro.
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Work for 11N1 Spanish from KRU Using the next 4 slides (which were also given out in our last lesson), write a paragraph using past, present and future.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Una Cita Goles: To recap some key infinitives to do with leisure To introduce modal verbs querer and poder To arrange to meet up with someone.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves primero de mayo MR KILDA GIRAUDON
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
Starter: Review of Preterite Con tu compañero, completa el parrafo. All verbs are in the YO form. El sábado pasado ________(ver) la television todo el.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Transcripción de la presentación:

SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves ocho de mayo MR KILDA GIRAUDON

OBJETIVOS: -Correct Homework -Making arrangements to go out -Learn new places in town and how to say ‘to the’ -Lost property: name, describe what you have lost and where (revise possessive pronouns)

LOS DEBERES A- I like to watch programs on the television like Friends and Scrubs. B- I surf the internet everyday after I finish my homework. C- From time to time, I help my mother to do household tasks. D- I have been playing the guitar for two years and I love pop music. E- Last weekend, I went to the cinema with my friends to watch a horror movie. F- I go to school everyday except the weekend as there are no lessons on Saturday or Sunday in England. G- Normally, I go swimming on Monday nights and I do yoga on Thursdays and Fridays.

A- Practico el judo porque es super. B- Me gusta ver la televisión pero odio jugar al fútbol. C- El encanta hacer dibujo y escuchar la música. D- No me gusta esquiar porque es aburrido.

1)Me encanta jugar al baloncesto en el polideportivo con mis amigos. 2)Detesto bailar en la discoteca pero pienso que es aburrido. 3)Juego al fútbol con mi equipo dos veces a la semana. 4)Estoy interesado en hacer snowboarding porque es divertido. 5)Hago natación en la piscina todos los fines de semana, pero es cansado. 6)No hago kárate con mis amigos porque pienso que es peligroso. 7)Me encanta practicar bicicleta en el campo con mi amigo. 8)Juego al rugby en un club los viernes en la noche y pienso que es genial. 9)A menudo me entreno en el polideportivo y es relajante.

¿DE DÓNDE VIENE USTED? ¿CUÁL ES TU TRABAJO? ¿DÓNDE VIVES? ¿CUÁL ES SU NACIONALIDAD? ¿CUÁL ES SU NOMBRE?

ORGANISAR UNA CITA ASKING, GOING, REFUSING, MAKING EXCUSES WHAT SORT OF QUESTION WORDS ARE WE GOING TO NEED DO YOU THINK?

ASKING SOMEONE OUT… A- ¿Quieres ir al cine conmigo? B- Si, buena idea. Yo quiero. A- ¿A qué hora nos encontramos? B- Esta tarde, a las cuatro. A- De acuerdo. ¿Dónde nos encontramos? B- Enfrente del cine. A- Vale. ¡Hasta pronto! B- ¡Hasta pronto! PRACTICA CON TU PAREJA

PONE EL DIALOGO EN EL ORDEN CORRECTO Hola Sofia, ¿Cómo estás? Hola John. Muy bien gracias, ¿y tú? Fenomenal. ¿Quieres ir a la piscina? Sí, quiero ir ¡Es una buena idea! ¿Cuándo nos encontramos? Ésta noche a las siete. Vale. ¿Dónde nos encontramos? En el aparcamiento, enfrente de la oficina de correos. Vale. ¡Hasta luego! Nos vemos más tarde. PRACTICA CON TU PAREJA

REFUSING….. ¿Quieres ir a la playa? No, no quiero. ¿Qué quieres hacer entonces? Quiero ir al centro de la ciudad. ¡Qué buena idea! ¿Dónde nos encontramos? ¿En mi casa? Vale. ¿A qué hora nos encontramos? A las diez Vale. ¡Hasta pronto! ¡Hasta pronto! PRACTICA CON TU PAREJA

LUGARES DÓNDE IR: a la discoteca a Londres al restaurante al parque de atracciones a la piscina al polideportivo al café to the disco to London to the restaurant to the theme park to the swimming pool to the sports centre to the café

HOW TO SAY ‘TO THE’ IN SPANISH WITH THE VERB ‘IR’ A + LA = A LA = (USED WITH FEMININE WORDS) A + EL = AL = (USED WITH MASCULINE WORDS)

1) ¿Quieres ir ……….estadio? 2) ¿Quieres ir ……….biblioteca? 3) ¿Quieres ir ………. agencia de viajes? 4 ¿Quieres ir ……….estación de trenes? 5) ¿Quieres ir ………..puerto? 6) ¿Quieres ir …………ayuntamiento? 7) ¿Quieres ir ………….polideportivo? 8) ¿Quieres ir ………….mercado? 9) ¿Quieres ir ………….centro comercial? 10) ¿Quieres ir …………oficina de turismo? PRACTICA: ELIGE ENTRE A LA/ AL Y TRADUCE LAS FRASES:

DAR EXCUSAS No puedo porque… Salgo con mis amigos Estoy trabajando No me gusta el/la Ayudo mi/mis… Me duele la cabeza No te quiero I can’t because….. I’m going out with my friends. I’m working I don’t like the………… I’m helping my… I’ve got a head ache I don’t like you!

LAS CELEBRIDADES TIENEN CITA…!

AHORA USTED… ¿Quieres ir ……………..conmigo? Si, buena idea. Yo quiero. ¿A qué hora nos encontramos? Esta tarde a las…………………. De acuerdo. ¿Dónde nos encontramos? Enfrente ……………………………………………………. Vale. ¡Hasta pronto! ¡Hasta pronto! PRACTICA CON TU PAREJA

NOW TRY REFUSING….. ¿Quieres ir ……………..? No, no quiero. ¿Qué quieres hacer entonces? Quiero…. ¡Qué buena idea! ¿Dónde nos encontramos? ¿ … ? Vale. ¿A qué hora nos encontramos? A …. Vale. ¡Hasta pronto! ¡Hasta pronto!

YOU JUST DON’T WANT TO GO….. ¿Quieres ir ……………..? No, no quiero. ¿Por qué? Porque………..

CON TU PAREJA Sí.en mi casa10.00 No.prefiero jugar al tenis 2 horas en el parque. Sí.enfrente del cine 7.00 ¡No!aburridoen mi casa.

OTRAS EXCUSAS…

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… Estoy cansado(a)

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… No tengo dinero

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… No tengo tiempo

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… Tengo que lavarme el pelo

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… Debo lavar mi perro

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… Mi pez dorado está muerto.

LO SIENTO, NO PUEDO PORQUE… Debo ir a ver mi abuela que está enferma.

MODAL VERBS PODER – TO BE ABLE TO QUERER – TO WANT TO DEBER – TO HAVE TO a modal verb is a verb that expresses necessity or possibility.

querer – to wantpoder – to be able (can) deber – to have to (must) quiero quieres quiere queremos queréis quieren puedo puedes puede podemos podéis pueden debo debes debe debemos debéis deben Modal verbs need an infinitive of another verb to follow it Ej: Quiero ver una película.

ESCRIBID UNAS EXCUSAS CREATIVAS

LOS DOMINOS

LOS OBJETOS PERDIDOS

Mi cámara Mi tarjeta de crédito Mis llaves Mi relojMi paraguasMi pasaporteMi cartera

Mi bolso Mi mochila Mi maleta Mi bici(cleta) LOS OBJETOS PERDIDOS

POSSESSIVE PRONOUNS: MI MIS

LOS OBJETOS PERDIDOS

cuadrado(a) redondo(a) En forma de diamante En forma de tubo de lana de cuero de madera de oro de plata de seda LOS OBJETOS PERDIDOS

Identifica el objeto descrito. Ahora, escribe más descripciones de objetos perdidos. Es pequeño y cuadrado. Es de cuero y hay dinero a dentro la mayoría del tiempo. ? LOS OBJETOS PERDIDOS

1. ¡Hola! ¿Le puedo ayudar? 2. He perdido mi maleta. 3. ¿Cuándo la ha perdido? 4. No sé exactamente, hoy a las nueve más o menos. 5. ¿Y dónde la ha dejado? 6. La he dejado en el autobús. 7. ¿Puede describirla? 8. Es grande, marrón de cuero. 9. ¿Qué había adentro? 10. Había ropa, zapatos, mi nombre y mi dirección. 11. Vale, gracias. Voy a tomar notas. A.Can you describe it? B.Good morning, can I help you? C.Okay then, I’ll take down the details D.Tell me, when did you lose it? E.And where did you leave it? F.I have lost my suitcase G.I don’t know exactly. Today at about nine o’clock H.I left it on the bus I.It is quite big. It is brown and made of leather J.There were some clothes, some shoes, my name and my address K.What was inside?

Objetos perdidos. Pronombres Una maleta a) Lo b) La c) Los d) Las he perdido en el autobús La

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús La Una cámara de fotos a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Lo Un reloj a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús La Una mochila a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Lo Un pasaporte a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Las Unas gafas de sol a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Lo Un paraguas a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús La Tarjeta de crédito a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Lo Un bolso a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Lo Un monedero a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús Las Unas llaves a) Lo b) La c) Los d) Las

Objetos perdidos. Pronombres he perdido en el autobús La Una cartera a) Lo b) La c) Los d) Las

HOJA DE TRABAJO: LOS OBJETOS PERDIDOS

VIDEO: LOS OBJETOS PERDIDOS 1)What is Ouner? 2)What does ‘recuperar tus objetos perdidos de una manera sencilla’ mean? 3)What has the person lost? 4)Where? 5)How can Ouner help you? 6)What does ‘devolver’ mean? 7)What is ‘la recompensa’? 8)What else can you use Ouner for? 9)How do you say: robbed, receipt, blocked 10)How do you say: it’s free, fast and easy 11)What does their motto mean: ‘Tus cosas bajo control’

Targets for French Beginners Try and keep the targets specific and achievable so we can tick them off as we go. Bear in mind that we may not cover some topics until later on in the course Vocab  Learn vocabulary for a specific topic / Methods? / Specific target ie get 90% right in vocab tests Grammar  Gender of words, agreement of adjectives, learn (and conjugate) verbs, difference between ‘vous’ and ‘tu’ Speaking  Confidence, ask and answer questions, speak without referring to notes, understanding questions, trying out different ways of asking questions, Listening  Understand (increasing) instructions in French, better understanding French spoken on video/cd Reading  Start to understand more complicated written instructions, understanding of longer reading passages Writing  Start to write more accurate short/longer phrases, understand spelling patterns, correct spelling in vocabulary tests Extra activities?  Reading French magazines/papers/books, looking at French websites, extra grammar practise(!)

Deberes: Learn the 3 modal verbs Write a dialogue between yourself and a lost property officer You may have lost anything you like as long as you describe it accurately!