Hoy es viernes, el 26 de septiembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Hoy es martes, el 23 de septiembre
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Do Now.
The following slides introduce the new verb IR.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Preguntas y respuestas
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes, el 26 de septiembre La pregunta: ¿Qué quiere decir las palabras interrogativas en inglés? ¿Dónde? ¿ Cuántos? ¿Por qué? ¿Cuándo? ¿Quién? La tarea: Examen de repaso – MARTES, el 30 de septiembre Use your textbook and study guides to review vocabulary and grammar concepts from level I (PE – 4B) Saquen el paquete de los verbos

El plan de hoy: Repasamos la tarea La corrida de toros Las metas de hoy: -Students will review all grammar concepts and vocabulary introduced in Level I. El plan de hoy: Repasamos la tarea La corrida de toros LA TAREA: Examen de repaso – MARTES, el 30 de septiembre Use your textbook and study guides to review vocabulary and grammar concepts from level I (PE – 4B)

You will be graded on the following proficiency standards “Show What You Know” Novice Low Describe it using only words. Try to think of the ten most important words to describe it. Be very generic. There can be spelling errors and wrong words like a Kindergartener would make. SCORING You will be graded on the following proficiency standards Novice Mid Describe it using simple phrases and lists. You do not need to have verbs. There can be spelling errors and wrong words. “Me like” Intermediate Low Describe it using detailed sentences with words like “with” “in” “at” “also”. Novice High Describe it using simple sentences with few details. Use “I like”, “It has” and “It is”. Limit the sentences to 4 words or less. Intermediate Mid Describe it using detailed sentences. Combine some of your sentences with transition words like “furthermore” “however”.

La tarea de anoche: el paquete de los verbos Hacemos una serpiente para repasar las repuestas.

La corrida de toros You will be working in groups of 3 or 4. Determine who will be the “game commentator.” This person is responsible for reading questions and answers and will not play. To play: put all your “toros” on a starting spot. shuffle the blue cards and put them face down in a pile Youngest person goes first and picks the top card the game commentator will read them their question If you answer correctly, move forward one and place the card in a pile off to the side, if you answer incorrectly, put the card back in the pile and return to start Continue clockwise until some is EL GANADOR. Be sure to listen as other people in your group are answering questions as all the questions are very relevant to the review test. You can easily play again by shuffling the cards and picking a new game commentator.

Los videos de repaso Números: http://www.youtube.com/watch?v=3Ox8o8CbP9c Días de la semana: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=f Oq3Y41MSy0 http://www.youtube.com/watch?v=9nyuTTn6hVM Meses del año: http://www.youtube.com/watch?v=FxBCUt67-ik http://www.youtube.com/watch?v=q1Si5fqOqbo Conversación básica: http://www.youtube.com/watch?v=d86t65RjGBM http://www.youtube.com/watch?v=3jVyHCD3faU http://www.youtube.com/watch?v=X3k-UHCb6jQ Quick color video: http://www.youtube.com/watch?v=emROy88Xs18

LA TAREA Examen de repaso – MARTES, el 30 de septiembre Use your textbook and study guides to review vocabulary and grammar concepts from level I (PE – 4B)