Repasar para el Examen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Advertisements

10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Hoy es lunes, ¡el 2 de Febrero! 2/2/15. Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo _____________ inteligentes.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Un repaso de ESPAÑOL I La gramática  Present tense verbs (AR, ER, IR)  Definite & Indefinite Articles  Personal A  Irregular Verbs  Ser vs. Estar.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Do Now.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Examen de unidad 1 leccion 2
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Anuncio Personal.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Mis amigos y Los Adjetivos
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
Transcripción de la presentación:

Repasar para el Examen

¿ Quien soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Neatness – 5 points Total Points = 30 1 quiz grade

Mi Niña Bonita Sacen el papel con la letra de la canción. El quizzito en la canción va a ser el 22 de noviembre

Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: Greetings & Salutations the verb Ser in the present tense Subject pronouns (yo, tú, él, ella, etc) Students will be able to: Understand gender as it applies to Spanish nouns & adjectives Practice using definite & indefinite articles Describe their personality & physical attributes as well as those of their friends Express likes and dislikes using the verb Gustar Final Assessments: Interview a Classmate Create a Visual/ Oral Report about yourself

Lesson Goals Essential Questions Repaso para el examen: Ser y gustar worksheets OR Escribir con ser y gustar Essential Questions Do I know how to use Ser & Gustar to describe myself? Can I write a paragraph about myself in Spanish? Spanish4Teachers.og

Abeja Take 5 minutes & hunt through ALL your Spanish notes for all the Abejas from this unit. These will help you with today’s project.

Jeopardy Game Every man or woman for themselves!! RAISE your hand if you know the answer to the question. This is Jeopardy so your answer MUST be in the form of a question Keep your voices down to not give away answers. We’re playing for dulces! https://jeopardylabs.com/play/ser-gustar-review Blocks 3 & 5 ONLY

Escribir con Ser y Gustar With your compañero from your table group work on decoding ser y gustar sentences & finding spelling mistakes. Block 7 ONLY

¿Quien soy? Project Blocks 3 & 5 ONLY

Required Elements – 10 points In complete sentences, describe yourself. You must include the following: 3 physical characteristics size/stature Yo soy baja. Yo soy delgada. eyes Yo tengo ojos azules. hair Yo soy morena. 3 personality traits character Yo soy simpática. Yo soy paciente. 3 things or activities that are pleasing to you and 3 things that are not pleasing to you - activity Me gusta jugar soccer. - thing Me gustan los zapatos.

¿Quien soy yo? Project Rubric Required Elements 3 physical descriptions 3 character traits 3 statements expressing likes 3 statements expressing dislikes 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 One point is deducted for each missing element. Noun- Adjective Agreement Agreement in gender Agreement in number One point is deducted for each error in noun-adjective agreement. Spelling/ Capitalization/ Punctuation One point is deducted for every spelling, capitalization, or punctuation error. Neatness Is the final product free of wrinkles & smudges on the paper? Is the handwriting neat?

WARNING!!! Do NOT use translation websites for this writing project! Use the Spanish vocab words, adjectivos, and verbs you have learned thus far. You’re writing simple sentences & that’s OK.

¿Quién soy yo? Yo soy alta y morena. Yo soy delgada. Yo tengo pelo moreno y largo. Yo soy inteligente y paciente. También yo soy trabajadora. Me gustan los zapatos. Me gusta cocinar mucho en el invierno. Me gusta bajar musica y estar con amigos. No me gusta patinar o correr. No me gusta hablar por telefono. No me gusta esqui. ¿Quién soy? Señora Waters