Español 2 2 y 3 de octubre de 2013. La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Hoy es lunes el 13 de enero de Dibuja un símbolo para cada palabra. Ducharse Maquillarse Acostarse Secarse Lavarse.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Español 2 30 de septiembre y 1 de octubre de 2013.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Free Powerpoint Templates Page 1 Free Powerpoint Templates Español 3 Hoy es lunes el 3 de febrero de 2014.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 3 Hoy es viernes el 25 de abril de
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
World Language Survey 28 de abril de
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
24 de febrero de 2014 Español 1.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Español 1Español 1 21 de abril de de abril de 2015.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
Review of present tense For present tense, you always take off the ending (-ar, -er or –ir) of regular verbs and then replace it with the following endings.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Day 30. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________ mucho. (hablar)
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Transcripción de la presentación:

Español 2 2 y 3 de octubre de 2013

La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA

La Actividad de la tarea 1.TRADE YOUR HOMEWORK WITH YOUR PARTNER. 2. CHECK TO SEE IF YOUR PARTNER HAS USED THE VERB COMER CORRECTLY IN THE PAST TENSE. YO COMI TU COMISTE EL, ELLA COMIO 3. Escribe en inglés

La Canción EL TORRE DE BABEL POR DAVID BISBAL Mira bien, todo va mal y todo está al revés Y tal vez no haya una segunda vez para mirar las rosas rojas del Eden Mira bien que se abre el suelo bajo nuestros pies Y caeras, no importa donde estes, sobre las ruinas de la torre de babel ESCRIBE EN INGLES

Hablamos: El presente ¿Usualmente qué comes para el almuerzo? Como _______________para el almuerzo usualmente. ¿Usualmente qué come tu papá para el almuerzo? Mi papá come ______________para el almuerzo usualmente. El desayuno el almuerzo la cena la merienda

LA PRUEBA Fill in the blank with appropriate form of the verb comer and write a sentence using 3 of them. Presente Pasado Yo _______ Yo___________ Tú _______ Tú___________ Él ________ él____________ Ella __________ Ella__________

El cuento del bebé sucio EL VOCABULARIO Comer- to eat Va al refrigerador- he/she goes to the refrigerator Tomar- to drink Lo abre- he/she opens it Corta- he/she cuts los pedazos- pieces Los pone- he/she puts them Toma- he/she drinks Lo tira- he/she throws it sucia- dirty Le invita- he/she invites him/her Además - also

La Tarea Quiz your family 1.Teach a family member 15 of your food words. 2.Write your list in Spanish on your homework paper. 3.After teaching your family member give them a quiz and have them write their answers on your homework paper and sign it.

¿Ausente?  If you were absent today, please do the following to make up your absence.  1. Complete the La Campana in the La Campana section  2. Be sure your homework from last class period is complete.  3. Listen to the song “Torre de Babel” by finding it on YouTube and translate the verse from the slide as you listen.  4. Review the info about present tense comer verb.  5. Take the quiz in your Las Pruebas section.  6. Write down the notes from the Los Apuntes page.  7. Do your homework for today by reading the “La Tarea” page.  8. Write a conversation that totals 100 words or more using different foods. (Turn it in to the box to receive your participation points.)