ACADEMIC SKILLS EXAMPLES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Grammar 4.1 Infinitive Deberías Debes Hay Que Es Importante Comer
Advertisements

THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Welcome back to School Ms. Martinez
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Para hacer ahora Identifiquen:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Survival Spanish – SPA II y III
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Bienvenidos a clase. \. 1. Bienvenidos a clase. 2. Siéntense, por favor. 3. ¿Entienden? 4. Saquen sus libros. 5. Saquen sus carpetas. 6. Hagan el trabajo.
En la escuela. Consejos/To give someone advice… Tienes que… you have to Debes… you must Necesitas… you need to Es importante… it’s important to Hay que…
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

ACADEMIC SKILLS EXAMPLES IN-CLASS SKILLS Arrive to class on-time Ask questions for clarity (to better understand) Ask questions because you are curious Ask for help (during class, after class, after school) Try your best and don’t give up Help others Use planner to write down homework, projects and assignments Participate in class Raise your hand and wait patiently to be called on Do not interrupt others when they are speaking Pay attention to your teacher and classmates when they are speaking Stay on task Follow/read directions carefully Work well with others Work will individually Accept responsibility for good and poor behavior Be honest Stay organized (color code classes, use planner, put materials in same place, use binders with tabs for loose papers, keep locker neat) Estimate how long an assignment/study preparation will take Learn from your and other’s mistakes Set good priorities Learn how you learn best (learning style)  

Review classwork daily Review quizzes and tests AFTER SCHOOL/AT HOME SKILLS Review classwork daily Review quizzes and tests Start preparing early for assignments, projects, quizzes and tests Complete homework on-time Ask for help with homework, assignments, projects, quiz/test studying Follow/read directions carefully Write down questions that you have for your teacher as you are completing homework/assignments/studying Be honest Stay organized Try your best and don’t give up Estimate how long an assignment/study preparation will take Learn from your and other’s mistakes Work well individually Choose a good place to work/study (quiet, no distractions, good lighting, comfortable etc.) Check planner 1 day to one week ahead Set goals to complete large assignments (or prepare for tests) in smaller pieces Underline/highlight/comment on important information when reading Complete homework every day at same time Get plenty of rest, eat well and exercise every day Pick your clothes out for the next day Pack your book bag for the next day Give yourself time to play and have hobbies Set good priorities Learn about your resources (teachers, library, museums etc) Learn how you learn best (learning style)  

EJEMPLOS DE HABILIDADES ACADEMICAS HABILIDADES PARA LA CLASE Llegar a clase a tiempo Hacer una pregunta cuando no entiendes Hacer una pregunta por curiosidad (para aprender más) Pregunta por ayuda cuando la necesitas Intenta hacer las cosas lo mejor posible, no abandones el trabajo Ayuda a otras personas cuando lo necesiten Usa un planificador diariamente para escribir tarea, proyectos etc. Participa en clase Levanta la mano y espera hasta que te toque hablar No interrumpas a otras personas cuando están hablando Pon atención a tu maestra/o y los otros estudiantes cuando estén hablando Enfócate en lo que tienes que hacer, no te dejes distraer Lee con cuidado y sigue instrucciones correctamente Trabaja bien con los otros estudiantes Trabaja bien solo/a Ser honesto/a Mantente organizado/a Calcula/Estima cuanto tiempo te tomara hacer tarea, proyectos etc. Aprende de los errores de los de mas Mantén buenas prioridades Aprende como aprendes mejor  

HABILIDADES PARA USAR DESPUES DE LA ESCUELA Repasa la tarea diariamente Repasa exámenes Empieza a preparar temprano para proyectos y exámenes Haz y entrega la tarea a tiempo Pregunta por ayuda con la tarea, los proyectos y los exámenes Lee con cuidado y sigue instrucciones correctamente Escribe preguntas que tienes para tu maestro/a mientras haces la tarea Ser honesto/a Intenta hacer las cosas lo mejor posible, no abandones el trabajo Calcula/Estima cuanto tiempo te tomara hacer tarea, proyectos etc. Aprende de los errores de los demás Trabaja bien solo/a Escoge un buen sitio para hacer tarea y estudiar (sin distracciones, cómodo, bien iluminado) Mira al planeador por lo menos un día a una semana con a delantación Crea metas para completar tarea, proyectos o estudiar poco a poco Subraya, resalta y escribe notas mientras estás leyendo Intenta hacer tu tarea todos los días a la misma hora Descansa, come bien y haz ejercicio todos los días Escoge la ropa que te vas a llevar el día siguiente Date tiempo para jugar y tener pasatiempos (hobbies) Mantén buenas prioridades Aprende de los recursos que tienes disponibles (biblioteca, negocios, museos etc.) Aprende como aprendes mejor