La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase."— Transcripción de la presentación:

1 ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase

2 Introducciones a Nuestra Clase ¡Quiero conocerte – Bingo!

3 ACTIVIDAD: ¿Qué sabes ya? Groups of 4 Put your names and class period Write as many ideas as you can in 10 minutes!!! Be prepared to share out! ¿En qué países hablan español? (countries) Expresiones en inglés que son de origen hispano. Personajes Historicos Estereotipos Personajes Famosos Influencia hispana Qué hacer en un viaje ¿Por qué español?

4 I don’t know / Chinese seemed too hard / because my parents said I have to / to get high school credit / to get into a good college... Or... Porque me fascina aprender cosas nuevas, quiero viajar, tengo familia y amigos y quiero comunicar mejor con ellos, por qué español es UNA HABILIDAD NUEVA QUE PUEDE DARME MÁS OPORTUNIDADES EN LA VIDA (recibir trabajo, conocer a nuevas personas, entender mejor otra cultura y el mundo) – knowledge is power.

5 Syllabus Quiz 1.) Where is my office? 2.) When can you find me? 3.) On what days am I not available after school? Why? 4.) Where can you find homework assignments? 5.) What materials do you need to bring to class? 6.) What are the keys to success in Spanish?

6 Syllabus Quiz 7.) How much are tests worth? Homework? Participation and projects? 8.) How long do you have to make up late work? 9.) How much is deducted from a late assignment? 10.) What happens if you cheat, in any way, on a test or assignment? 11.) What are the school policies you have to follow? 12.) In addition to the course website what other website should you be checking frequently?

7 Misc. Rules of R-E-S-P-E-C-T Crowded desk space Hats BE ON TIME Don’t distract class time with personal requests Don’t distract others with inappropriate talking Stay in your seat and DO NOT PACK UP until class is over Be on task When I ask for your attention, give it.

8 ¿Cómo puedo tener éxito? Come to class prepared to learn every day! Actively participate! Listen and be respectful of others Practice daily and do ALL your homework! ¡HABLA ESPAÑOL! Be willing to make mistakes and have fun

9 Es necesario tener un... Y TU LIBRO DE ESPAÑOL

10 ¿Qué aprendo yo? (Unit Checklist and Calendar)

11 Preguntas Interrogativas (Questions) ¿Qué? (what) ¿Cómo? (how) ¿Quién? (who) ¿Dónde? (where?) ¿Cuándo? (when) ¿Por qué? (why)

12 Práctica con Preguntas... ¿Por qué estudias español? ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre? ¿Cómo te llamas?, ¿Cómo estas? ¿Quién es tu actor favorito? ¿Cuándo terminamos la clase? ¿Dónde está el baño? ¿De dónde eres? ¿De dónde es tu familia? ¿De dónde son los hispanohablantes?...

13 Crea un MAPA To the best of your ability label all of the countries (and their capitals) that you remember from Spanish 1. !Buena Suerte!

14 TAREA *HW Los 20 Países Hispanohablantes: 1.) label the 20 countries/capitals that speak Spanish. Use the Spanish name (ie la republica dominicana and Panamá) 2.) Listen to Rock the Capitals South America AND Rock the capitals Central America to fill out your map. (www.youtube.com)www.youtube.com 3.) In your HW notebook: copy the lyrics of the Rock the Capitals song. (Recommended: practice singing it!) Picture Frame Activity (Actividad: Un Retrato Personal) 1.) Draw a self portrait and color the picture 2.) Answer the personal questions. 3.) Be prepared to present in groups your picture and response Monday

15 Picture Frame – Retrato Personal Dibuja un retrato de ti mismo en el cuadro. Colora el cuadro tu color favorito. Escribe tus propias respuestas en tu papel. 1. ¿Cómo eres? Usa un adjetivo en español que te describe. 2. ¿Quién es tu cantante o grupo musical favorito? 3. ¿Qué hiciste durante el verano que fue divertido? 4. ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?

16 BRYSON SWIFT WEBSITE Advertencia: no soy buena con tecnologia TONIGHT’S HOMEWORK (5 points): 1.) Go to http://teacher.edmonds.wednet.edu/edmondsw oodway/lbryson http://teacher.edmonds.wednet.edu/edmondsw oodway/lbryson 2.) In documents read the syllabus. 3.) Print and sign the information sheet verifying that you and your parents reviewed the syllabus and providing needed contact information. 4.) Bring this back next class period. You will not receive credit for forms turned in after Monday.

17 Para terminar ¡ Bienvenidos a Español! HW: syllabus, South and Central Countries and Capitals Map (with country rap on youtube), Picture Frame


Descargar ppt "ESPAÑOL 2, el 10 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase."

Presentaciones similares


Anuncios Google