Teacher Directions Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students use the websites on slide 3 to gather.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Teacher Directions Save the States of Matter PowerPoint to the student shared drive. Mark the file as read-only. Right-click on the saved file  go to.
Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Tener – to have It is an irregular, stem-changing verb in the present tense What is the stem? (ten) er stem (ending) The last vowel in the stem changes.
¿Qué es la materia? 3.5B Describe and classify samples of matter as solids, liquids, and gases and demonstrate that solids have a definite shape and that.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
La Tomatina.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
SOLIDS – LIQUIDS - GASES
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Saber and Conocer (Los verbos saber y conocer) to know Notes: page 31 of your INB.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Matter and changes in state Classification of Matter Physical and Chemical Properties More questions
Tener + que + inifinitive To have to do something.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capítulo 1B Saber vs. Conocer. You already know the present-tense forms of saber and conocer. Saber and conocer both follow the pattern of regular -er.
Los Adjetivos Possessivos
Español 3 24 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de octubre de 2016.
Write in Spanish (See pag 96)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Describe a las personas con una frase completa.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Teacher Directions Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students enter 3 facts and 3 graphics for each slide. Students enter 3 facts and 3 graphics for each slide. The “I learned…” slide can include an interesting fact. Students also add clipart to this slide. The “I learned…” slide can include an interesting fact. Students also add clipart to this slide. Pick 2 Questions: Students choose 2 questions, create a new slide for each question and answer questions supported by facts. Pick 2 Questions: Students choose 2 questions, create a new slide for each question and answer questions supported by facts. The last slide has several websites that can be used at a learning station in the classroom. The last slide has several websites that can be used at a learning station in the classroom. TEKS 4.7A, 4.7B Physical Properties: States of Matter and Change in State of Matter TEKS 4.7A, 4.7B Physical Properties: States of Matter and Change in State of Matter

Estados de la Materia Por:

Websites: States of Matter Estados de la Materia – Factores y ejemplos es/LEWIS/matterweb.htm Estados de la Materia – Factores y ejemplos es/LEWIS/matterweb.htm es/LEWIS/matterweb.htm es/LEWIS/matterweb.htm Factores de Estados de la Materia states.html Factores de Estados de la Materia states.html states.html states.html ¿Qué es Materia? k/statesofmatter.html ¿Qué es Materia? k/statesofmatter.html k/statesofmatter.html k/statesofmatter.html Estados de la Materia – ve un corto video es_of_matter/ Estados de la Materia – ve un corto video es_of_matter/ es_of_matter/ es_of_matter/

Sólidos

Líquidos

Gaseosos

I learned…

Escoge 2 Escoge 2 preguntas para responder. Crea una nueva transparencia para cada pregunta. Contesta tus preguntas escogidas y da factores que respalden tu respuesta. ¿Cuál es el estado de la materia más común? ¿Por qué? Basado en la comparación de una o más propiedades de la materia, ¿Los líquidos se comportan más como sólidos o como gaseosos? ¿Qué regaría un olor más rápido en un cuarto, un sólido, un líquido, o un gas? ¿Cuál es el estado de la materia más importante? ¿Por qué? ¿Puede una sustancia ser transformada en los tres estados de la materia? Explica. ¿Por qué el sol hace que el agua cambie a gas? ¿Qué pasaría si revuelves un sólido, líquido, o gaseoso? La mantequilla de cacahuate es un sólido, líquido, o gaseoso? ¿Por qué? ¿Cuál es el sólido más grande? ¿Cuál es la razón más común para que la materia cambie su estado? ¿Cuál es el tipo de materia que cambia su forma muy fácilmente?

Websites for Learning Station Prueba de Sólidos er/Activities/solids_quiz.htm Prueba de Sólidos er/Activities/solids_quiz.htm er/Activities/solids_quiz.htm er/Activities/solids_quiz.htm Prueba de Líquidos er/Activities/liquids_quiz.htm er/Activities/liquids_quiz.htm er/Activities/liquids_quiz.htm Prueba de Gaseosos er/Activities/gas_quiz.htm Prueba de Gaseosos er/Activities/gas_quiz.htm er/Activities/gas_quiz.htm er/Activities/gas_quiz.htm Rompecabeza de Sólidos, Líquidos, y Gaseosos =dsp_puzzle&pcpuzzledb_id=3214 Rompecabeza de Sólidos, Líquidos, y Gaseosos =dsp_puzzle&pcpuzzledb_id= =dsp_puzzle&pcpuzzledb_id= =dsp_puzzle&pcpuzzledb_id=3214