If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school.
Welcome back to School Ms. Martinez
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
The Joys of Parenting Teenagers Fall 2009 September 29: Taming the Tiger: Anger Management We all get angry at times, but how we manage our anger will.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes tienen mayor probabilidad de tener éxito en la escuela.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
AVID Family Workshop If parents and teachers work together,
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Señora Daniele, Profesora de Español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes tienen mayor probabilidad de tener éxito en la escuela.

Goals: 1. To provide parents with the information and skills needed to support their student ’ s success; and 2. To reinforce these skills with students by working together with their parents.

Metas: 1. Dar a los padres la información y conocimiento necesario para apoyar el éxito de su estudiante. 2. Reforzar estos conocimientos con el estudiante, trabajando juntos con los padres.

#1: Introduction to AVID Welcome/Bienvenidos Guest Speaker: Cynthia Cristobal AVID Overview/¿Qué es AVID? Managing Time for Success/Administración del tiempo Setting Goals for the Future/Metas para el futuro AVID Binder & Cornell Notes/El cuaderno AVID

AVID PROGRAM PROGRAMA AVID AVID PROGRAM PROGRAMA AVID ADVANCEMENT VIA INDIVIDUAL DETERMINATION AVANZAR VIA DETERMINACIÓN INDIVIDUAL

Commonly Held Misconceptions about AVID AT RISK ProgramNO! Affirmative Action Program NO! School Within A SchoolNO! For All StudentsNO! A “ Silver Bullet ” NO! A Quick FixNO! FreeNO! A Categorical ProgramNO! Only Affects A Few StudentsNO!

What is AVID? AVID is an academic, regularly scheduled elective class based on writing as a tool of learning, inquiry method, and collaborative grouping. The three main components of the program are: academic instruction, tutorial support, and motivational activities.

¿Qué es AVID? AVID es un programa académico electivo que se lleva a cabo continuamente y que está basado en la escritura como implemento de aprendizaje, grupos de colaboración y métodos de investigación. Los tres componentes principales del programa son: la enseñanza académica, la ayuda por medio de tutelaje y las actividades motivacionales.

How does the AVID program contribute to the success of the students Teaches study and organizational skills Uses English as a writing tool for learning Strengthens their writing skills Gives tutorial help through college tutors Teaches students to work collaboratively to be successful in the most rigorous courses Takes students to visit colleges and universities Assists students with the application process for four year colleges and universities Helps students explore careers through guest speakers

Cómo contribuye el programa AVID al éxito de los estudiantes Enseña técnicas para estudiar y organizar Usa la escritura como una herramienta para aprender Fortalece la destreza de escribir Proporciona ayuda tutorial por medio de tutores universitarios Ayuda a los estudiantes a trabajar colaborativamente a fin de dominar las clases avanzadas Lleva a los estudiantes a visitar universidades Asiste con el proceso de aplicación para la universidad Ayuda a los estudiantes a explorar carreras a través de invitados especiales

Activity Instructions : Managing Your Time 1.Take 3 minutes to complete the Time Management Questionnaire. Be honest. 1.With your student, answer the following time management questions on the inside of your name tent. 1.See next slide for questions

Activity Instructions : Managing Your Time a.What are the obstacles which prevent us from using our time effectively? (¿Cuáles son los obstáculos que encaramos que disminuyen el uso efectivo de nuestro tiempo?) a.What should our priorities be for managing our time? How are they the same or different? (¿Cuáles deberían ser nuestras prioridades en el uso del tiempo? ¿Cómo son similares o diferentes?) a.What could we do to use our time more effectively? (¿Qué pudiéramos hacer para usar nuestro tiempo más eficazmente?)

How can parents help? Discuss upcoming family events and dates and mark on student calendar (SCAB) Discuss with students TRF prework in preparation for Tutorials. Occasionally review a page of Cornell Notes. Use questions developed by students in Cornell Notes to help review for concepts and tests. Share your struggles to be organized and encourage students to take time to keep binder organized. Do binder checks on Fridays with your child.

¿Cómo pueden ayudar los padres? Discutir las fechas y los eventos de la familia que pronto van a llevar a cabo e indicarlos en el calendario estudiantil. Discutir con el estudiante el trabajo de preparación en su TRF que prepara para su tutoría. De vez en cuando repasar una página de Notas Cornell. Usar las preguntas desarolladas por los estudiantes en sus Notas Cornell para ayudarlos repasar para conceptos y exámenes. Compartir sus dificultades en mantenerse ordenado y apoyar al estudiante en tomar tiempo para mantener ordenado su cuaderno. Haga una evaluación del cuaderno con su hijo los viernes.

Why does focused note-taking (taking Cornell Notes) increase achievement? (Watch CN Video) Elapsed Days Percent Retention of Material

See: TRF Sample Students should be completing the TRF twice a week in the subject where they have the lowest grade.

Activity Instructions : AVID Tools 1.Grade Check (Illuminate) _____ 2.Binder Check/SCAB (Calendar book) Complete binder check with your child (To do: Grade your child’s binder) _____ 3. Cornell Notes (See sample) ______ 4. TRF (Tutorial Request Form) ______

Our AVID Commitments are: To ensure that your child To ensure that your child will… l Succeed in rigorous curriculum, l Be eligible to attend four-year colleges, l Become educated and responsible and l Be a participant & leaders in a democratic society

Activity Instructions : AVID Tools Spanish 1.Verificación de calificaciones (Illuminate) 2.Verificación del cuaderno/SCAB (Libro de calendario) Hacer una evaluación del cuaderno con su hijo 3. Notas Cornell (Vea ejemplo) 4. TRF (Forma de requisito para la tutoría)

Thank you for joining us and for being a partner in your child’s education. The AVID Team Gracias por juntar con nosotros y por ser compañero en la educación de su hijo. El equipo AVID