Week 3. What elements do authors use to help the reader make connections? Historical context Cultural context Figurative language La comprensión de las.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Writing A Lab Report.
Advertisements

Listening activities The basics.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
WEEK 3 TUESDAY SEPTEMBER 9 WELCOME TO ENGLISH. BELL RINGER Name all of the different Theme Parks at 6 Flags over Texas Disney World or Carnival Nombra.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/13 – 1/17.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
Digital Photography: Selfie Slides
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Week 3

What elements do authors use to help the reader make connections? Historical context Cultural context Figurative language La comprensión de las conexiones entre los elementos literarios facilita la habilidad del lector para darle significado del texto. ¿Qué elementos hacen autores utilizan para ayudar al lector a hacer conexiones ? contexto histórico El contexto cultural El lenguaje figurad oficado del texto.

Research the author and time frame in which the selected text was written. Select a section of the text to read aloud which shows the influence of the historical or cultural context of the text as it relates to the figurative language the author uses. Look at the Writing Appetizer, Writing Appetizer #3. Investigue el marco de autor y el tiempo en que fue escrito el texto seleccionado. Seleccione una sección del texto para leer en voz alta lo que demuestra la influencia del contexto histórico o cultural del texto y su relación con el lenguaje figurado el autor utiliza. Mira el aperitivo Escritura, Escritura aperitivo # 3.

Prepare to Think Aloud: creating a theme, conflict, and a character. A character’s name, age, speech, emotions, effect on others, actions, and appearance should be quickly developed during Think Aloud so you may see the importance of intentionally planning a literary essay, but the process should not be labored. Preparar pensar en voz alta : la creación de un tema, el conflicto y un carácter. De un personaje nombre, la edad, el habla, las emociones, el efecto sobre los demás, las acciones, y el aspecto deben desarrollarse rápidamente durante pensar en voz alta lo que puede ver la importancia de planificar intencionalmente un ensayo literario, pero el proceso no se deben trabajaban.

Look at the Writing Appetizer, Writing Appetizer #3. Prepare to Think Aloud and model creating a theme, conflict, and a character. A character’s name, age, speech, emotions, effect on others, actions, and appearance should be quickly developed during Think Aloud so students may see the importance of intentionally planning a literary essay, but the process should not be labored. A few details will suffice. Prepare accordingly Mira el aperitivo Escritura, Escritura aperitivo # 3. Preparar pensar en voz alta y el modelo de creación de un tema, el conflicto y un carácter. De un personaje nombre, la edad, el habla, las emociones, el efecto sobre los demás, las acciones, y el aspecto deben desarrollarse rápidamente durante piense en voz alta para que los estudiantes puedan ver la importancia de planificar intencionalmente un ensayo literario, pero el proceso no se deben trabajaban. Algunos detalles serán suficientes. preparar en consecuencia

Writing Appetizer #3 Developing Theme, Conflict, and Characterization Directions: Look at the photograph and read the quote. As a class, revise the quote until it is a meaningful theme that one would infer from a story. If the theme is true for you, write it at the top of a page in your Writer’s Notebook. If it is not, revise it until it is, and then write it at the top of your page. Develop your theme by creating a conflict that captures your theme. Then, develop a character that would experience the conflict. “Imagination rules the world.” Napoléon Bonaparte Theme: Conflict: Versus

Escribir aperitivo # 3 El desarrollo temático, Conflicto y Caracterización Instrucciones: Mira la foto y leer la cita. Como clase, revisar el presupuesto hasta que es un tema significativo que uno podría inferir de una historia. Si el tema es verdad para ti, escríbelo en la parte superior de una página de Notebook de su escritor. Si no es así, revise hasta que sea, y luego escribir en la parte superior de la página. Desarrolle su tema mediante la creación de un conflicto que captura su tema. Entonces, desarrollar un personaje que experimentaría el conflicto. "La imaginación gobierna el mundo. " Napoléon Bonaparte

Revise: Imagination Rules the World. Napoléon Bonaparte "La imaginación gobierna el mundo. " Napoléon Bonaparte

Name List some adjectives Age Speech Formality,Accent, Speed, Tone Emotions and Thoughts What is typical of this character? Effect on Others How do others feel about character? Typical Actions Actions typical of this character Appearan ce Character:

Ideas:

Si el tema es verdad para ti, escríbelo en la parte superior de una página de Notebook de su escritor. Si no es así, revisar hasta que es, y después la escribe en la parte superior de la página. Desarrollar el tema mediante la creación de un conflicto que captura su tema. A continuación, desarrollar un personaje que experimentaría el conflicto.

Brainstorm: create a conflict that captures your theme

Brainstorm : a character that would experience the conflict

Figurative language - language not intended to be taken literally but layered with meaning through the use of imagery, metaphors, and other literary devices. The author’s background is important in allowing students to read more deeply. The time frame of the author’s life, as well as the time frame of the setting can have a significant impact on a story and on the language the author uses. El lenguaje figurado - idioma no debe tomarse literalmente, pero con capas de significado a través del uso de imágenes, metáforas y otros recursos literarios. Fondo del autor es importante para que los estudiantes lean más profundamente. El marco de tiempo de la vida del autor, así como el marco temporal de la configuración pueden tener un impacto significativo en la historia y en el idioma que el autor utiliza.

Performance Indicator: “Write multiple reflections, including personal and world connections, thoughts, and responses to literary texts and media.”

Indicador de rendimiento : "Escribir reflexiones múltiples, incluidas las conexiones personales y mundiales, pensamientos y respuestas a textos literarios y medios de comunicación. "

Writing Appetizer. Who is the writer of the quote? Record the information in the Reader’s Notebook. When was the text written and what were important happenings in government, politics, society, history, etc.? How could the time period affect the language an author uses? Discuss responses. Escribir Aperitivo. ¿Quién es el autor de la cita ? Registrar la información en el Cuaderno del Reader. Cuando fue el texto escrito y cuáles fueron los acontecimientos importantes en el gobierno, la política, la sociedad, la historia, etc ? ¿Cómo podría el período de tiempo afectará el idioma de un autor utiliza ? Discuta las respuestas.

What other historical or cultural factors might influence the author’s style? Discuss responses. Pay close attention to how people spoke during this time—the words they used, sayings, etc. (Example: fly—insect, fly—what a plane or bird does, fly—the zipper on pants, fly—cool.) ¿Qué otros factores históricos o culturales pueden influir en el estilo del autor ? Discuta las respuestas. Preste mucha atención a cómo la gente hablaba durante este tiempo - las palabras que usaron, refranes, etc ( Ejemplo : fly - insecto, mosca - lo que hace un avión o un pájaro, mosca - la cremallera de los pantalones, volar -cool. )

Read the selected portion of the text with me so that you may understand the Flow of the writing. Skim the text to identify examples of historical or cultural influence on the author’s use of figurative language. Provide textual evidence for conclusions they draw. Discuss identified examples Lea la parte seleccionada del texto conmigo, así que usted puede entender el flujo de la escritura. Sequim el texto para identificar ejemplos de la influencia histórica y cultural sobre el uso del autor de lenguaje figurado. Proporcionar evidencia textual de conclusiones que sacan. Discuta ejemplos identificados

Continue reading the text. As you read, identify examples of figurative language the author uses. In the Reader’s Notebook, relate how the historical or cultural context influences the writer, supporting your ideas with textual evidence. Seguir leyendo el texto. Al leer, identificar ejemplos de lenguaje figurado el autor utiliza. En el Cuaderno del Reader, relatan cómo el contexto histórico o cultural influye en el escritor, el apoyo a sus ideas con evidencia textual.

How does the historical or cultural context of a text influence the author’s use of figurative language? Volunteers share examples they recorded in the Reader’s Notebook. ¿Cómo afecta el contexto histórico o cultural de un texto influye en el uso que el autor del lenguaje figurado ? Los voluntarios comparten ejemplos que grabaron en el Cuaderno del Reader.