SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Listening activities The basics.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
How would you greet a friend at these times?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Para hacer ahora Identifiquen:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hazlo Ahora Pick up your name card and handouts on the back table Put your F.A.M Goals in the blue bin for your period Take out pink handout about character.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 3 24 de febrero de 2017.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 3 3 de marzo de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores

Desarrollo de la lección  los estudiantes responden al saludo de la profesora: Good morning students Good morning teacher! un voluntario viene a la pizarra para escribir la fecha: today is: Monday …….. la delagada escribe los nombres de los ausentes en la pizarra. la profesora lanza una pregunta en plenaria:

Activity Nº 1 La profesora muestra algunas figuras relacionado a los diferentes tipos de Los estudiantes adivinan y escriben en sus cuaderno el tipo de musica que ven a traves de las figuras. Los estudiantes escriben la actividad nº 01 en sus cuadernos yrealizan repeticion en coro. Los estudiantes hacen una refleccion: ¿Qué acaban de hacer con esta actividad? los estudiantes responden oralmente.

Activity Nº 2 Los estudiantes escuchan una entrevista y responden a las siguientes preguntas. Questions: What is the lead singer name of the band? ______________________________ What is the best known song of the cranberries? ________________________________ Where does the concert take place? ______________________________ In which country did they get their success? ______________________________ What is the name of the radio? _____________________________

The teacher and students correct the activity in plenary. Reflection: ¿Qué tipo de información buscaron en esta actividad? ¿Qué acaban de aprender con esta actividad? ¿De acuerdo a este texto de que grupo y que canción específicamente creen Uds. que va hacer nuestro tema? Students write the title in their notebooks “ZOMBIE”

Activity Nº 3 Prediction: Divide the vocabulary into three groups. Bomb, child, to die, family, to fight, gun, head, heart, mother, tank, violence. Students and the teacher predict the meaning of these words. Then, the teacher asks the students to categorize the words, dividing them into 3 groups. BodyPeopleWar

Students write all these information in their notebooks. The teacher asks some questions related to the these words: ¿De acuerdo a estas palabras de que creen Uds. que se tratara la canción? ¿Qué creen Uds. Que significara la palabra “Zombie”? Students try to answer to these questions. Reflection: ¿Qué tipo de información acaban de aprender?

Activity Nº 4 Students receive some handouts to fill in the gaps with the missing words. Don´t play the song. (See Apendix) Students check their answer in pairs. (play the song) Correct it in open class. (Play the song again and sing together). Play the song one more time to sing together with the full lyrics.

Each group discuss the following questions: What is the song about? The song is about……. When do you think we behave like zombie? I think………. The teacher writes on the board some phrases or vocabularies to help students to have a good discussion.

Activity Nº6 Students form groups of five. Each group receives a piece of paper to order the lyrics of the song. (in the back side there is a message if the lyrics are in order) Each group sings a part of the song. Then, each group sings the whole song in the front of the class, without reading the lyrics.

 Application Students elaborate a mini dicctionary with the phrases and vocabularies from the song.