Spanish Second Level Likes and dislikes
Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.
Vocabulary Likes and dislikes with school subjects ¿ Te gusta...?Do you like... Me encantaI love Me gusta I like No me gusta I don’t like Solo me gustaI only like OdioI hate El españolSpanish El inglésEnglish Las matemáticasmaths La geografíageography La historia history Los estudios modernossocial studies/modern studies Las cienciasscience La educación físicaPE la músicamusic El arteart La informáticaICT Es difícil It’s hard Es fácilIt’s easy Es fantásticoIt’s fantastic Es interesanteIt’s interesting Es aburridoIt’s boring No está malIt’s not bad Es estupendo It’s super Esta bienIt’s good Esta buenoIt’s good (foods)
El inglés
El español
El francés
Las matemáticas
La geografía
La historia
Los estudios modernos
Las ciencias
La educación física
la música
El dibujo
La informática
Embedding the language You can use the subjects in the target language when planning the day. I take an active part in daily routines, responding to instructions which are accompanied by gesture and expression. MLAN 2-01b
Mirad las asignaturas ¡ Decidid la asignatura que hace falta! Talking activity ¿ Qué hace falta? I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b
La clase Con el(la) profesor(a) compite
El españolEl inglésLas matemáticas La geografíaEl dibujoLa tecnología ¡ La loteria de las asignaturas! Escribid seis asignaturas, ejemplo: Cuando escuchéis la asignatura marca una X Cuando tengáis las seis X, gritad ¡ LOTERIA! Listening activity I can listen to and show understanding of familiar instructions and language from familiar voices and sources. MLAN 2-01c
Las opiniones
Me encanta
Me gusta
No me gusta
Solo me gusta
Odio
In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “ ¿Qué te gusta …” + the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a Writing activity Reading and talking activity Las opiniones
Mirad las imagenes Levantad la mano Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español”
¡ Me encanta el inglés! ¿ Te gusta el inglés?
¿ Te gusta la informática? ¡ Me gusta la informática!
¿ Te gustan las ciencias? No me gustan las ciencias
¿ Te gusta la música? Odio la música
¿ Te gusta el francés? ¡ Me encanta el francés!
¿ Te gusta la geografía? Me gusta la geografía
¿ Te gustan las matemáticas? Odio las matemáticas
¿ Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo
¿ Te gusta el español? Me encanta el español
Odio la historia ¿ Te gusta la historia?
¿ Te gustan los estudios modernos? Me encantan los estudios modernos
¿ Te gusta la educación física? Solo me gusta la educación física
Corrigid los errores 1. ’ Me encantan las ciencias. 2.Odio el francés. 3.No me gusta la educación física. 4.Me gustan las ciencias. 5.No me gusta la geografía 6.Me encanta la informática Me encantan las matemáticas. Me gusta el francés. No me gusta el inglés. Odio las ciencias. Me gusta la geografía Odio la informática Reading and writing activity
Further opinions Pupils can add onto their opinions by stating why they like or dislike something.
Comparisons Pupils should work in pairs, and work out the meanings of the following adjectives. They should then discuss together, the similarities and differences between the spelling in French and in English. I can understand how a bilingual dictionary works and use it with support. MLAN 2-11a I can make comparisons and explore connections between spelling patterns in English and the language I am learning. MLAN 2-11b I can recognise and comment on other features of my own language which help to make sense of words in the language I am learning. MLAN 2-11d
Comparativos Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante
Es difícil
Es fácil
Es fantástico
Es interesante
Es aburrido
No está mal
Es fantástico
Está bien
¡ Otra vez, por favor!
Es difícil
Es fácil
Es fantástico
Es interesante
Es aburrido
No está mal
Es estupendo
Está bien
¿ Verdad o mentira? Listening activity Escuchad la opinión Mirad al profesor y Decidid si Es verdad o mentira
¿ Verdad o mentira?
In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “ ¿ Te gusta…?+ the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” + a reason. The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a Writing activity Reading and talking activity Las opiniones
Me encanta el inglés, ¡ es fácil! ¿ Te gusta el inglés?
¿ Te gusta la informática ? Me encanta la informática, ¡ es fantástica!
¿ Te gustan las ciencias? No me gustan las ciencias, son difíciles
¿ Te gusta la música? Odio la música, es aburrida
¿ Te gusta el francés? Me encanta el francés, es interesante
¿ Te gusta la geografía? Me gusta la geografía, es estupenda
¿ Te gustan las matemáticas? Odio las matemáticas, son difíciles
¿ Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo, no está mal
¿ Te gusta el español? Me encanta el español, está bien
Colegio 1+2 HorasHorasLunesMartes Miércoles JuevesViernes Lección 1 Lección 2 10h40-11h00 Recreo Lección 3 Lección 4 1h00-1h45 Comida Lección 5 2h45-3h05 Salida El horario
Writing activity Cread Un horario ideal
El sistema escolar en España The school system in France
Instituto años 1ro, 2do, 3ro, 4to Preescolar 3-6 años La primaria 6-11 años Instituto años Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher) Instituto AgeName 11-12Primero1 ro 12-13Segundo2 do 13-14Tercero3 ro 14-15Cuarto4 to
You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes. ICT Resources online
BBC Learning Zone
Classtools
¡ Adiós!