Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Spanish Second Level Likes and dislikes
2
Second Level Significant Aspects of Learning
Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.
3
Vocabulary Likes and dislikes with school subjects
¿Te gusta...? Do you like... Me encanta I love Me gusta I like No me gusta I don’t like Solo me gusta I only like Odio I hate El español Spanish El inglés English Las matemáticas maths La geografía geography La historia history Los estudios modernos social studies/modern studies Las ciencias science La educación física PE la música music El arte art La informática ICT Es difícil It’s hard Es fácil It’s easy Es fantástico It’s fantastic Es interesante It’s interesting Es aburrido It’s boring No está mal It’s not bad Es estupendo It’s super Esta bien It’s good Esta bueno It’s good (foods)
4
El inglés
5
El español
6
El francés
7
Las matemáticas
8
La geografía
9
La historia
10
Los estudios modernos
11
Las ciencias
12
La educación física
13
la música
14
El dibujo
15
La informática
16
Embedding the language
You can use the subjects in the target language when planning the day. I take an active part in daily routines, responding to instructions which are accompanied by gesture and expression. MLAN 2-01b
17
¡Decidid la asignatura que hace falta!
¿Qué hace falta? Talking activity Mirad las asignaturas ¡Decidid la asignatura que hace falta! Qu’est-ce qui manque means What is missing? Look at the subjects, shout the subject that is missing. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b
19
Con el(la) profesor(a)
La clase compite Con el(la) profesor(a) Beat the teacher
20
Pupils repeat the subject if you point to the right one, but must keep quiet if you point to one but say another subject.
21
¡La loteria de las asignaturas!
Listening activity Escribid seis asignaturas, ejemplo: El español El inglés Las matemáticas La geografía El dibujo La tecnología Cuando escuchéis la asignatura marca una X Cuando tengáis las seis X, gritad ¡LOTERIA! Write 6 subjects, when you hear one called put an X over it. When you have 6 X’s, shout LOTTO! I can listen to and show understanding of familiar instructions and language from familiar voices and sources. MLAN 2-01c
22
Las opiniones I love
23
Me encanta I love
24
Me gusta I like
25
No me gusta I don’t like
26
Solo me gusta I only like
27
Odio I hate
28
Las opiniones Reading and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Qué te gusta…” + the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a
29
Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español”
Mirad las imagenes Levantad la mano Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español” Look at the images, put your hand up and write and say the phrase which matches the opinion and the subject
30
¿Te gusta el inglés? ¡ Me encanta el inglés!
31
¿Te gusta la informática?
¡Me gusta la informática!
32
¿ Te gustan las ciencias?
No me gustan las ciencias
33
¿ Te gusta la música? Odio la música
34
¿Te gusta el francés? ¡Me encanta el francés!
35
¿Te gusta la geografía? Me gusta la geografía
36
¿Te gustan las matemáticas?
Odio las matemáticas
37
¿Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo
38
¿Te gusta el español? Me encanta el español
39
¿Te gusta la historia? Odio la historia
40
¿Te gustan los estudios modernos?
Me encantan los estudios modernos
41
¿Te gusta la educación física?
Solo me gusta la educación física
42
Corrigid los errores Reading and writing activity
’ Me encantan las ciencias. Odio el francés. No me gusta la educación física. Me gustan las ciencias. No me gusta la geografía Me encanta la informática Me encantan las matemáticas. Me gusta el francés. No me gusta el inglés. Odio las ciencias. Me gusta la geografía Odio la informática Correct the mistakes according to the pictures
43
Further opinions Pupils can add onto their opinions by stating why they like or dislike something.
44
Comparisons Pupils should work in pairs, and work out the meanings of the following adjectives. They should then discuss together, the similarities and differences between the spelling in French and in English. I can understand how a bilingual dictionary works and use it with support. MLAN 2-11a I can make comparisons and explore connections between spelling patterns in English and the language I am learning. MLAN 2-11b I can recognise and comment on other features of my own language which help to make sense of words in the language I am learning. MLAN 2-11d
45
Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante
Comparativos Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante
46
Es difícil
47
Es fácil
48
Es fantástico
49
Es interesante
50
Es aburrido
51
No está mal
52
Es fantástico
53
Está bien
54
¡Otra vez, por favor! One more time!
55
Es difícil
56
Es fácil
57
Es fantástico
58
Es interesante
59
Es aburrido
60
No está mal
61
Es estupendo
62
Está bien
63
¿Verdad o mentira? y si Decidid Es verdad o mentira Mirad al profesor
Listening activity Mirad al profesor y Escuchad la opinión True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not si Decidid Es verdad o mentira
64
¿ Verdad o mentira? True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not
65
Las opiniones Reading and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Te gusta…?+ the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” + a reason. The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a
66
¿Te gusta el inglés? Me encanta el inglés, ¡es fácil!
67
¿Te gusta la informática?
Me encanta la informática, ¡es fantástica!
68
¿ Te gustan las ciencias?
No me gustan las ciencias, son difíciles
69
¿ Te gusta la música? Odio la música, es aburrida
70
¿Te gusta el francés? Me encanta el francés, es interesante
71
¿Te gusta la geografía? Me gusta la geografía, es estupenda
72
¿Te gustan las matemáticas?
Odio las matemáticas, son difíciles
73
¿Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo, no está mal
74
¿Te gusta el español? Me encanta el español, está bien
75
El horario Recreo Colegio 1+2 Horas Lunes Martes Miércoles Jueves
Viernes Lección 1 Lección 2 10h40-11h00 Recreo Lección 3 Lección 4 1h00-1h45 Comida Lección 5 2h45-3h05 Salida Sample timetable – recreation – break. Déjeuner – lunch. Appel – register Pupils could make up their ideal timetable
76
El horario Cread Un horario ideal Writing activity
Create an ideal timetable ideal
77
El sistema escolar en España The school system in Spain
A bit of culture, showing them how school works in France. You could get them to work out which class they would be in if they were in France
78
Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher)
Preescolar 3-6 años La primaria 6-11 años Instituto años 1ro, 2do, 3ro, 4to Instituto Age Name 11-12 Primero 1ro 12-13 Segundo 2do 13-14 Tercero 3ro 14-15 Cuarto 4to Instituto años Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher)
79
ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.
80
BBC Learning Zone Get pupils to listen out for the subjects and note what time they are
81
Classtools http://www.classtools.net/education-games-php/fruit_machine
You can make your own games on classtools
82
¡Adiós!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.