La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Spanish Second Level Likes and dislikes.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Spanish Second Level Likes and dislikes."— Transcripción de la presentación:

1 Spanish Second Level Likes and dislikes

2 Second Level Significant Aspects of Learning
Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.

3 Vocabulary Likes and dislikes with school subjects
¿Te gusta...? Do you like... Me encanta I love Me gusta I like No me gusta I don’t like Solo me gusta I only like Odio I hate El español Spanish El inglés English Las matemáticas maths La geografía geography La historia history Los estudios modernos social studies/modern studies Las ciencias science La educación física PE la música music El arte art La informática ICT Es difícil It’s hard Es fácil It’s easy Es fantástico It’s fantastic Es interesante It’s interesting Es aburrido It’s boring No está mal It’s not bad Es estupendo It’s super Esta bien It’s good Esta bueno It’s good (foods)

4 El inglés

5 El español

6 El francés

7 Las matemáticas

8 La geografía

9 La historia

10 Los estudios modernos

11 Las ciencias

12 La educación física

13 la música

14 El dibujo

15 La informática

16 Embedding the language
You can use the subjects in the target language when planning the day. I take an active part in daily routines, responding to instructions which are accompanied by gesture and expression. MLAN 2-01b

17 ¡Decidid la asignatura que hace falta!
¿Qué hace falta? Talking activity Mirad las asignaturas ¡Decidid la asignatura que hace falta! Qu’est-ce qui manque means What is missing? Look at the subjects, shout the subject that is missing. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b

18

19 Con el(la) profesor(a)
La clase compite Con el(la) profesor(a) Beat the teacher

20 Pupils repeat the subject if you point to the right one, but must keep quiet if you point to one but say another subject.

21 ¡La loteria de las asignaturas!
Listening activity Escribid seis asignaturas, ejemplo: El español El inglés Las matemáticas La geografía El dibujo La tecnología Cuando escuchéis la asignatura marca una X Cuando tengáis las seis X, gritad ¡LOTERIA! Write 6 subjects, when you hear one called put an X over it. When you have 6 X’s, shout LOTTO! I can listen to and show understanding of familiar instructions and language from familiar voices and sources. MLAN 2-01c

22 Las opiniones I love

23 Me encanta I love

24 Me gusta I like

25 No me gusta I don’t like

26 Solo me gusta I only like

27 Odio I hate

28 Las opiniones Reading and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Qué te gusta…” + the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a

29 Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español”
Mirad las imagenes Levantad la mano Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español” Look at the images, put your hand up and write and say the phrase which matches the opinion and the subject

30 ¿Te gusta el inglés? ¡ Me encanta el inglés!

31 ¿Te gusta la informática?
¡Me gusta la informática!

32 ¿ Te gustan las ciencias?
No me gustan las ciencias

33 ¿ Te gusta la música? Odio la música

34 ¿Te gusta el francés? ¡Me encanta el francés!

35 ¿Te gusta la geografía? Me gusta la geografía

36 ¿Te gustan las matemáticas?
Odio las matemáticas

37 ¿Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo

38 ¿Te gusta el español? Me encanta el español

39 ¿Te gusta la historia? Odio la historia

40 ¿Te gustan los estudios modernos?
Me encantan los estudios modernos

41 ¿Te gusta la educación física?
Solo me gusta la educación física

42 Corrigid los errores Reading and writing activity
’ Me encantan las ciencias. Odio el francés. No me gusta la educación física. Me gustan las ciencias. No me gusta la geografía Me encanta la informática Me encantan las matemáticas. Me gusta el francés. No me gusta el inglés. Odio las ciencias. Me gusta la geografía Odio la informática Correct the mistakes according to the pictures

43 Further opinions Pupils can add onto their opinions by stating why they like or dislike something.

44 Comparisons Pupils should work in pairs, and work out the meanings of the following adjectives. They should then discuss together, the similarities and differences between the spelling in French and in English. I can understand how a bilingual dictionary works and use it with support. MLAN 2-11a I can make comparisons and explore connections between spelling patterns in English and the language I am learning. MLAN 2-11b I can recognise and comment on other features of my own language which help to make sense of words in the language I am learning. MLAN 2-11d

45 Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante
Comparativos Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante

46 Es difícil

47 Es fácil

48 Es fantástico

49 Es interesante

50 Es aburrido

51 No está mal

52 Es fantástico

53 Está bien

54 ¡Otra vez, por favor! One more time!

55 Es difícil

56 Es fácil

57 Es fantástico

58 Es interesante

59 Es aburrido

60 No está mal

61 Es estupendo

62 Está bien

63 ¿Verdad o mentira? y si Decidid Es verdad o mentira Mirad al profesor
Listening activity Mirad al profesor y Escuchad la opinión True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not si Decidid Es verdad o mentira

64 ¿ Verdad o mentira? True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not

65 Las opiniones Reading and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Te gusta…?+ the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” + a reason. The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a

66 ¿Te gusta el inglés? Me encanta el inglés, ¡es fácil!

67 ¿Te gusta la informática?
Me encanta la informática, ¡es fantástica!

68 ¿ Te gustan las ciencias?
No me gustan las ciencias, son difíciles

69 ¿ Te gusta la música? Odio la música, es aburrida

70 ¿Te gusta el francés? Me encanta el francés, es interesante

71 ¿Te gusta la geografía? Me gusta la geografía, es estupenda

72 ¿Te gustan las matemáticas?
Odio las matemáticas, son difíciles

73 ¿Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo, no está mal

74 ¿Te gusta el español? Me encanta el español, está bien

75 El horario Recreo Colegio 1+2 Horas Lunes Martes Miércoles Jueves
Viernes Lección 1 Lección 2 10h40-11h00  Recreo Lección 3 Lección 4 1h00-1h45  Comida Lección 5 2h45-3h05  Salida Sample timetable – recreation – break. Déjeuner – lunch. Appel – register Pupils could make up their ideal timetable

76 El horario Cread Un horario ideal Writing activity
Create an ideal timetable ideal

77 El sistema escolar en España The school system in Spain
A bit of culture, showing them how school works in France. You could get them to work out which class they would be in if they were in France

78 Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher)
Preescolar 3-6 años La primaria 6-11 años Instituto años 1ro, 2do, 3ro, 4to Instituto Age Name 11-12 Primero 1ro 12-13 Segundo 2do 13-14 Tercero 3ro 14-15 Cuarto 4to Instituto años Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher)

79 ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

80 BBC Learning Zone Get pupils to listen out for the subjects and note what time they are

81 Classtools http://www.classtools.net/education-games-php/fruit_machine
You can make your own games on classtools

82 ¡Adiós!


Descargar ppt "Spanish Second Level Likes and dislikes."

Presentaciones similares


Anuncios Google