La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)"— Transcripción de la presentación:

1 Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = 1 + 3 + 7 -9 = 14 + 16 = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro) 20 (veinte) 2 (dos) 30 (treinta) 45 (cuarenta y cinco) Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, … 8 (ocho) 20 (veinte) 48 (cuarenta y ocho)

2 Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Be able to recognise the school subjects in Spanish – F Be able to give your opinions about those subjects – D Be able to justify your opinions for the subjects – C TO COPY IN YOUR BOOK!

3 la geografía / historia
¿Qué asignatura es? el inglés el español las matemáticas la geografía / historia la música el arte / el dibujo la tecnología el francés las ciencias la educación física

4 Vocab Test For the first five write the English, for the last five write the Spanish. Please check you have your el / la / los / las. 1- el español 6- DT 2- la informatica 7- history 3- la biología 8- science 4- el arte / dibujo 9- sport 5- el inglès 10- maths What is your score? 10/10= well done ! 7/10= not bad but need some revision 4/10= oops! You need to learn them again!!

5 Las opiniones Prefiero Me encanta Me gusta mucho Me gusta No me gusta
I prefer Me encanta I love Me gusta mucho I like a lot Me gusta I like No me gusta I don’t like No me gusta nada I don’t like at all Odio/detesto I hate

6 ¡Es fantástico/a! ¡¡Es génial! ¡Es interesante! ¡Es fácil!
¿Cómo es? How is it? ¡Es fantástico/a! ¡¡Es génial! ¡Es interesante! ¡Es fácil! It’s super! It’s great! TO COPY IN YOUR BOOK! It’s interesting! It’s easy! Find out what each of them mean:

7 ¿Cómo es? Bien No está mal. So so It is ok TO COPY IN YOUR BOOK!

8 ¿Cómo es? ¡Es aburrido/a! ¡Es difícil! It’s boring! It’s difficult!
TO COPY IN YOUR BOOK! It’s difficult!

9 ¿Cómo es? Bien. No está mal. ¡Es aburrido! ¡Es difícil! ¡Es fácil!
¡Es fantástico! ¡Es genial! ¡Es interesante! ¡Es fácil! Bien. No está mal. ¡Es aburrido! ¡Es difícil! Remember to make these describing words agree with the subject you are talking about... e.g. El arte es aburrido...La historia es aburrida e.g. Las ciencias son fantásticas

10 Look for the following sentences in the text & write them in Spanish
Las asignaturas Ana-Maria Mi asignatura preferida es el inglés. Me gusta el inglés. También me gustan las ciencias. Odio las matemáticas y no me gusta la educación física. Miguel Mi asignatura preferida es la educación física. Me encanta el deporte. Me gusta el francés también. No me gustan las ciencias y odio el dibujo. Carmen Mi asignatura preferida es la música, me encanta la música. También me gusta mucho el teatro. Odio la física y no me gustan las matemáticas. Look for the following sentences in the text & write them in Spanish I hate science I also like the drama I don’t like art My favourite subject is English Answer in English Who loves music ? Who also likes French ? Who doesn’t like sport ? Who hates science ? Who likes science ? Write a little paragrah. Look at the examples above for inspiration!. Read the texts and answer the questions!

11 Read the texts and answer the questions!
Miguel Mi asignatura preferida es la educación física porque es muy divertida. Me encanta el deporte. Me gusta el francés también. No me gustan las ciencias y odio el dibujo porque es aburrido y dificíl. Mi asignatura preferida es el inglés porque es interesante. También me gustan las ciencias pero odio las matemáticas porque son dificiles y no me gusta la educación física Anna-Maria Look for the following sentences in the text & write them in Spanish I hate science I also like the drama I don’t like art My favourite subject is English Carmen Mi asignatura preferida es la música, me encanta la música. También me gusta mucho el teatro. Odio la física y no me gustan las matemáticas. Answer in English Who loves music ? Who also likes French ? Who doesn’t like sport ? Who hates science ? Who likes science ?

12 Writing task! You need to write a paragraph about your timetable and your school subjects Grade BOOSTERS! connectives details justification negatives

13 Use the assessment criteria
Ask a friend or your teacher to look at your work. And discuss your score. Use the assessment criteria What Grade do you think you are working towards? I work towards a Grade …….. Because………………..

14 WELL DONE! NOW HAVE FUN! LOOK AT THE NEXT SLIDES!

15 Los submarinos Draw ships on to your grid without your partner seeing. You need: 1 x 3 long. 2 x 2 long. 3 x 1 long. Ships can go horizontally or vertically.

16 You are going to guess where your partner’s ships are.
The top grid is for your battleships. The bottom grid is to use when you are guessing your partners. If you guess correctly your partner will say ‘tocado’ and you can mark a hit in the correct square. If you miss your partner will say ‘agua’ and you can mark a miss in the correct square. When you sink an entire ship your partner will say ‘hundido’.

17 Es fantástico Bien Es aburrido No está mal Es genial. Es interesante
Es fantástico Bien Es aburrido No está mal Es genial. Es interesante Es fácil


Descargar ppt "Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)"

Presentaciones similares


Anuncios Google