E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direct Object Pronouns
Advertisements

Ser and Adjectives.
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Hoy es jueves el primero de mayo O Es viernes el 2 de mayo
Direct Object Pronouns. 1.A direct object pronoun tells _________ or _____________ receives the action of the verb. 2. Direct object pronouns have the.
HOY ES LUNES, EL 21 DE ABRIL O HOY ES MARTES, EL 22 DE ABRIL ESPAÑOL I.
How to use direct object pronouns in Spanish. Cómo usar los pronombres del objeto directo en español.
Hoy es viernes el 9 de mayo O Es lunes el 12 de mayo
HOY ES MIÉRCOLES, EL 23 DE ABRIL O ES JUEVES, EL 24 DE ABRIL ESPAÑOL II ¿Estás listo para dar tu presentación? ¿Adónde fuiste? Asientos nuevos.
E SPAÑOL I I Hoy es viernes, el 25 de abril O Es lunes, el 28 de abril.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in –ar/ -er/ -ir the.
RID Español 4H.. Double Pronouns.  ¿Me comprará mi madre la cadena de oro? ¿Me la comprará?  ¿Regalarán mis padres el Ipad a mi hermano?  ¿Se lo comprarán?
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO E INDIRECTO. ¿ Recuerdas? COMPLEMENTO DIRECTO Is a noun or a noun phrase that receives the action of the verb directly.
HOY ES MARTES, EL 22 DE ABRIL ESPAÑOL II Profesora Profesora nueva nueva Hola, me llamo Señora Kline.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
E SPAÑOL II Hoy es miércoles el8de mayo O Es jueves el 9 de mayo.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Direct Objects Srta Geroux Direct Object A noun or pronoun, usually followed by a verb: Who ordered the flan? I tried the soup. In english we can.
Content Objective: I will learn how to replace direct object nouns with direct object pronouns. Language Objective: I will learn how to utilize direct.
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
A direct object noun receives the action of the verb directly and generally follows the verb. In the example above, the direct object noun answers the.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MARTES EL 14 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarEscribirCorrer.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Álex y Javier están tomando fotos.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Objeto Directo By Ian Tharp.
Direct Object Pronouns Complementos Directos. A direct object tells who or what receives the action of the verb (people, things and places)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Direct Object Pronouns  Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. He knows the teacher.  What is the subject (who), the verb,
Direct Object Pronouns.  The direct object of a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the questions what? or who(m)? about.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Direct Object Pronouns
Repaso Los complementos directos Remember that direct object pronouns tell WHO or WHAT receives the action of the verb. Los complementos directos.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Pronombres del objeto directo
The following slides introduce the new verb IR.
Álex y Javier están tomando fotos.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Álamo. What is the direct object? » The direct object is the word in the sentence that receives the action of the verb. » The direct object can be either.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
Direct Object Pronouns Español II. Direct Object Pronouns The direct object in a sentence receives the action of the verb. Nouns used as direct objects.
Pronombres de Objeto directo
Direct Object Pronouns
Direct object pronouns
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Direct Object Pronouns Pronombres de Objeto Directo.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Los objetos directos Sp. 1 Cap. 6. Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo

5 minutos preparando para le prueba vocabulario 3A 4 verbos irregulares en el pretérito Pregunatas antes de la prueba. Lectura: Abren tus libros a la página y lee La Unidad en la Comunidad internacional. Completa preguntas 1 al 5 página 147. Cinco de Mayo

Cada día: Habla español 8 minutos cada día Aprende el vocabulario nuevo write each word and definition 5-10 times each or make flashcards, quizlet.com is a good resource y, repasa las otras palabras. Tienes que saber como se escribe, que quiere decir la palabra y también, la pronunciación. La guía de estudiar. Hay una prueba sumativa la próxima clase sobre Capítulo 3A Prueba Sumativa: Capítulo 3A El 7 o 8 de mayo. Quizlet.com: maklineliber Puede ayudarte

L OS QUE NO HAN TEMINADO COSAS Hora Prueba Vocabulario 3A Hacer,Tener, Poder,Estar en el pretérito 1 Lane 5 6 Fecha

C APÍTULO 3A ¿Qué hiciste ayer?

P RUEBA : V OCABULARIO C APÍTULO 3A Y 4 VERBOS IRREGULARES EN EL PRETÉRITO Pon tu nombre y apellido en el spacio para Nombre. Pon tu número del cuadro (block) Escriba bien No se escribe sobre letras. Por favor, no se escribe en la prueba, sólamente en el papel de respuestas. Cuando terminas traiga los dos papeles a mi. Empieza la lectura en la página

P RONUNCIACIÓN PÁGINA 144 The written accent You already know the standard rules for stress in Spanish: 1.When words end in a vowel, n or s, the stress is on the next-to-the last syllable. 2.When words end in a consonant, except n or s, the stress is on the last syllable. 3.Words that do not follow these patterns must have a written accent (called acento ortográfico or tilde). The accent indicates that you should place the stress on this syllable as you pronounce the word.

P RONUNCIACIÓN PÁGINA 144 Listen to and say these words: champúolvidócómodomédico películapatínjabónadiós demáscéspedfútbollápiz ¡Compruébalo! Here are some new words that all require written accent marks. Listen and see if you can tell where the accents are: ch 3A track 13 antropologocajoncarcelejercito fosforoluchonilonutil tipicolider

F ONDO C ULTURAL : E L B ARRIO Hay barrios famosos en las ciudades grandes de España y América Latina que tienen su propia identidad. Por ejemplo, el Barrio de Santa Cruz en Sevilla, España, es el más antiguo judío. En este barrio, las calles son muy estrechas (narrow) y hay monumentos históricos como la catedral. Las personas que viven allí se sienten muy orgullosas (proud) de las tradiciones, la arquitectura y la historia que existen en su barrio.

L OS S ELLOS PÁGINA 145 Los sellos, la tradición y la comunidad. El tema de esta serie de sellos de España son los trajes tradicionales de las comunidades de España. Durante los festivales anuales de un pueblo o ciudad, los bailadores llevan trajes tradicionales. Los bailes, o danzas, y los trajes de cada comunidad son diferentes.

La celebración

M ANOS A LA OBRA PÁGINA Gramática: Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb. Devolví el libro. I returned the book. What is the verb? What is the subject? Who or what did I verb? ID: direct object noun yo

M ANOS A LA OBRA PÁGINA Gramática: Direct Object Pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them Devolví el libro. I returned the book. What is the verb? What is the subject? Who or what did I verb? ID: direct object & write pronoun over the noun yo lo

M ANOS A LA OBRA PÁGINA Gramática: Direct Object Pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them Devolví el libro. I returned the book. Rewrite the sentence, putting the DOP in front of the conjugated verb. yo lo Lo devolví. I retured it.

M ANOS A LA OBRA PÁGINA Gramática: Direct Object Pronouns Direct Objext Pronouns have the same gender (masculine or feminine) and number (singular or plural) as the nouns they replace. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them ¿ Devolviste los libros a la biblioteca? Did you return the book to the library? ¿Ayudaste a tu mamá en casa? Sí, la ayudé..

M ANOS A LA OBRA PÁGINA Gramática: Direct Object Pronouns When an infinitive follows a verb, the Direct Object Pronoun can be placed before the conjugated verb or after and attached to the infinitive. ¿ Sacaste el libro sobre Simón Bolivar? No, no lo pude sacar. O No, no pude sacarlo. Gramactiva

M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: ¿Qué tal la película, Teresa? Teresa: Bien, mamá. Me gustó mucho. Tú _____ viste anoche, ¿no! Mamá: Sí, pero no me gustó. Oye, ¿Dónde están las cosas que compraste en la farmacia? No ______ veo. Teresa: El champú está sobre la mesa. ¿No ______ ves? Mamá: Ah, sí, aquí está sobre la mesa. ¿Y la pasta dental? Gramactiva la

M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Teresa: Creo que _____ dejé en el baño. Mamá: Muy bien. ¿Y enviaste las cartas? Teresa: Sí, mamá. _______ envié después de ir a la farmacia. Mamá: Gracias, hija. Ah, ¿compraste un regalo para tu abuela? Teresa: ¡Sí, mamá! Le compré un collar muy bonito. ¿_________ quieres ver? la Las Lo

M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: ¿Qué tal la película, Teresa? Teresa: Bien, mamá. Me gustó mucho. Tú _____ viste anoche, ¿no! Mamá: Sí, pero no me gustó. Oye, ¿Dónde están las cosas que compraste en la farmacia? No ______ veo. Teresa: El champú está sobre la mesa. ¿No ______ ves? Mamá: Ah, sí, aquí está sobre la mesa. ¿Y la pasta dental? la

M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: Sí, pero más tarde. Ahora tenemos que limpiar la cocina. Tú puedes lavar los platos. Teresa: ¡Ay! No puedo lavar _____, mamá... ¡Se me olvidó comprar el detergente! Mamá: No importa, Teresa. ¡Yo _______ compré ayer! Y ahora, ¡A lavar! los

Repasamos la gramática:

Libro de Trabajo: Actividad 3A-5

R EPASO DE GRAMÁTICA

yo I nosotros nosotras we anybody y yo tú you, familiar or friendly vosotros vosotras you all anybody y tú Ud. él, ella you –formal he, she Uds. ellos ellas you all they Los pronombres de sujeto página 82 Subject Pronouns The process: 1.ASK if the subject is singular or plural (eliminate ½ of your choices) 2.A SK is there a YO in the subject... If yes stop questions there if not 3.ASK if there is a t ú in the subject 4.If NO to 2 and 3, your subject is THIRD PERSON.

Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite and indefinite articles El and la are called definite articles and are the equivalent of “the” in English. El is used with masculine nouns; la is used with feminine nouns. You’ve already seen words with definite articles: el libro the book la carpeta the folder Un and una are called indefinite articles and are the equivalent of “a” and “an” in English. Un is used with masculine nouns; una is used with feminine nouns: un libroa book una carpetaa folder Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine.

Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite articles Indefinite articles Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. elthe lathe una unaa Need more help with articles? Watch the GramActiva video.

Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite articles Indefinite articles elthe lathe una(an) unaa(an) losthe lasthe unossome unassome

Word order: Placement of Adjectives 1B página 62 In Spanish, adjectives usually come after the noun they describe. Notice how artística follows chica in the Spanish sentence. Margarita es una chica artistica. Margarita is an artistic girl. Did you notice that in the English sentence the adjective comes before the noun? ¿Recuerdas? To make a sentence negative you place the word no before the verb. Eduardo no es un chico serio. No me gusta jugar videojuegos. ¿Recuerdas? To make a sentence negative you place the word no before the verb. Eduardo no es un chico serio. No me gusta jugar videojuegos.

Word order: Placement of Adjectives 1B página 62 Here’s a simple pattern you can follow when writing a sentence in Spanish.

patinopatinamos patinaspatináis patinapatinan practicopracticamos practicaspracticáis practicapractican dibujodibujamos dibujasdibujáis dibujadibujan usousamos usasusáis usausan patinar - to skate dibujar – to draw practicar - to practice usar– to use esquiar - to ski montar– to ride esquíopracticamos esquíasesquíáis esquíaesquían montomontamos montasmontáis montamontan Repasamos los verbos un poco más...

SER O ESTAR When you have a sentence that needs the verb to be…. How do you decide? SERestar Describes what a person is really likeHow you´re feeling Tells timeand where you are Tells the dateAlways use the verb Tells occupation, profession ESTAR Tells where some one is from Tells origin or nationality Describes a person´s condition, location, position or how someone feels.

To add Spanish language (characters to your keyboard) SELECT EACH: START -- Control Panel --- REGION AND LANGUAGE SELECT: KEYBOARDS AND LANGUAGES, THEN CHANGE KEYBOARDS SELECT: ADD, THEN FIND SPANISH (SPAIN, TRADITIONAL SORT) SELECT KEYBOARD UNDER SPAIN, TRADITIONAL SORT AND CLICK ON SPANISH. AT THE BOTTOM RIBBON OF YOUR COMPUTER, YOU WILL SEE EN --- THAT IS FOR ENGLISH. IF YOU CLICK ON ES BELOW IT, YOU WILL BE IN THE SPANISH KEYBOARD. Make sure when you log into a program ES is showing on the ribbon. To type accent marks, use the apostrophe key next to the ENTER key. Depress the apostrophe and then the letter you want to have accented. To type a ñ you press the colon key which is to the left of the apostrophe. ¿ is made by typing the shift key and the plus sign ? Is made by typing the shift key and the minus sign ¡ is made by typing the plus sign